Biisin tunnistus ketju

Keskustelua Hardcore Technosta ja sen eri alatyyleistä!

Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo

Vastaa Viestiin
Teknojta
Shamancoristi
Viestit: 2200
Liittynyt: 01.01.1970, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Biisin tunnistus ketju

Viesti Kirjoittaja Teknojta »

Biisin tai artistin nimi hukassa? Tässä ketjussa voi kysellä esim. miksausten tai videoiden biisejä.

Aloitanpa..

Mulla oli kaapissa pölyttymässä tommonen VCD-r kun Bloody Manga Fucker 2 jonka on tehnyt T3rrorbit/Terrorbit. Kyseessä siis video missä on käytetty materiaalia Ghost in the Shell 2 leffasta ja muistaakseni kans GitS: Stand Alone Complex sarjasta. Miksaus on frenchcoree/hardtekkiä vuosimallia 2004 tai vanhempaa. Biisilistaa ei ole. Kannessa lukee että musiikista vastaa harmlos.org. En löytänyt Wayback Machinella mitään kys. saitilta, eikä varsinaisen dj:n nimestä ole tietoa.

Ensimmäisen biisin nimi ja artisti ois kiva tietää. Tässä klippi:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2040873/AVSEQ01.mp3
stak_etop
Viestit: 116
Liittynyt: 02.02.2011, 19:29
Viesti:

Re: Biisin tunnistus ketju

Viesti Kirjoittaja stak_etop »

^ Tsekkasin klipin. Jotenkin kuulostaa et olisin törmänny johonkin vastaavaan aiemminkin mut en osaa kyl nimetä mitään. Varmasti jotai ranskalaista tuotantoa. Vaikuttaa myös siltä et tossa setissä olis vielä jotenkin efutettu tota raitaa joka voi entisestään sekoittaa arvailuja.

Jos jää pahasti hiertämään niin aina voi kysästä Discogsin track id:s groupista: http://www.discogs.com/group/9

**

Laitan tähän nyt ite tämmösen, joka on pyöriny päässä pidempään:



Tossa videon taustalla taustalla soivat ambient raidat. Eka raita kuuluu 2:22-3:56, 4:57-5:43 ja 10:00-10:53. Toinen 11:18-11:41, 12:03-12:26 ja 13:09-13:25 kohdalla.
Mulla on sellanen fiilis et mulla jopa oli noi joskus filenä tai jollain levyllä, mut nyt en saa millään mieleen et mitä noi vois olla.
Oon ehkä kuullut noi myös jossain ylen dokkarissa tms. aiemminkin. Saattaa siis olla jotain suomalaista. Tai muuten vaan jotain todella ilmeistä jonka oon vaan missannu.

Huomasin myös et täs chillisetissä on samplattu tota tokaa raitaa 35:50 eteenpäi: http://rinse.freetekno.nl/music/Kleurkl ... Magdat.mp3
Yritin laittaa suoraa kyselyy tolle mut en saanu mitään vastausta..

edit. aikoja tarkennettu
OrZo
Viestit: 382
Liittynyt: 02.12.2005, 17:41
Viesti:

Re: Biisin tunnistus ketju

Viesti Kirjoittaja OrZo »

stak_etop kirjoitti:Tossa videon taustalla taustalla soivat ambient raidat. Eka raita kuuluu 2:22-3:56, 4:57-5:43 ja 10:00-10:53. Toinen 11:18-11:41, 12:03-12:26 ja 13:09-13:25 kohdalla.
Biosphere - Chukhung ja Antennaria
Teknojta
Shamancoristi
Viestit: 2200
Liittynyt: 01.01.1970, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Biisin tunnistus ketju

Viesti Kirjoittaja Teknojta »

Hieno levy toi Substrata. Tromsøsta Norjan Lapista ja äänimaailma sen mukainen :P
stak_etop
Viestit: 116
Liittynyt: 02.02.2011, 19:29
Viesti:

Re: Biisin tunnistus ketju

Viesti Kirjoittaja stak_etop »

OrZo kirjoitti: Biosphere - Chukhung ja Antennaria
Noni, siin ei kauaa menny! Thanks, oon velkaa yhden ;)
Teknojta
Shamancoristi
Viestit: 2200
Liittynyt: 01.01.1970, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Biisin tunnistus ketju

Viesti Kirjoittaja Teknojta »

Mähän hokasin että Youtuben copyright tunnistus systeemiä voi hyödyntää tähän hommaan jos kyseessä on kaupallinen biisi. Eli lataa biisin tuubiin vaikka piilotettuna (testimielessä) ja Creative Commons lisenssillä (en tiedä onko lisenssillä tässä tapauksessa väliä, mutta CC lisenssin käyttö kaupallisen musiikin kanssa saletisti rikkoo joitain sääntöjä). Jos systeemi tunnistaa biisin niin Videonhallintaohjelman alla tulee videon kohdalle linkki "Sisällön mukaan sovitettu kolmannen osapuolen sisältö.", jonka takaa pitäis löytyä vähintään biisin nimi, mutta myös yleensä artisti ja levy-yhtiö jne. Kaupallisellakin matskulla voi olla erilaisia käyttöehtoja. Monet biisit saa jäädäkin ilman sen kummempaa hämminkiä, tosin jotkut taitaa olla aggressiivisempia copyrighttiensa kanssa. Ikävä kyllä tuota aloituspostauksen raitaa en löytänyt, mutta jotain muuta löysin. Kerrankin jotain hyötyäkin copyrightista! :lol:
Vastaa Viestiin