haikeat/kauniit/söpöt melodiat ja hardcore pride

Keskustelua Hardcore Technosta ja sen eri alatyyleistä!

Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo

Valovoima
Viestit: 483
Liittynyt: 29.11.2005, 15:25
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valovoima »

Jep. Yritän parantaa tapani ja kommentoida useampia raitoja parhaani mukaan. Mut vielä selvennykseksi, tosi hyvä juttu että on kanava jota kautta aloittelevat tyypit voivat julkaista kamaansa ja saada palautetta sitä kautta. En siis missään nimessä ole sitä vastaan. Kaipaisin lähinnä kokeneempien tekijöiden kädenjälkeä sivuilla, mut se ei ole kovaydin.netistä kiinni vaan tyypeistä itsestään. Noh, yritän kysellä vähän noilta muutamilta tutuilta, jos vaikka innostuisivat pistämään oman panoksensa peliin. Tosin eipä Suomessa taida olla kovin montaa kokeneempaa tekijääkään ;)

Mut jos kaikki tyypit jatkavat ahkerasti harjoittelua, on meillä muutaman vuoden päästä jo ihan hyvä skene! :) Yritän tuoda oman panoksenikin peliin, sikäli milloin opin käyttämään syntikoita kuin muita soittimiani.
Abandoned Soul
Soul Eater
Viestit: 241
Liittynyt: 29.11.2005, 19:13
Paikkakunta: Kuusankoski/Kotka,Finland..+other places
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abandoned Soul »

Täytyy sanoa että jos teet 3 vuotta musiikkia olkoot nyt hcta (esim itse olen nyt tehny) ni ei sitä heti voi oppia tekemään laadullisesti loisto kamaa...itseasiassa jos totta puhutaan ei varmaa pelkällä tietokoneella sitä saakkaan vaan pitäisi hommata sitte kunnon vehkeet joihin tällä hetkellä harvemmin opiskelijoilla yms on varaa...joten tämä kovaydin.net on juuri loistava paikka näille alottelijoille kuten minäkin ni näyttää oma tyyli..kuinka on edenny vuosien varrella ja saada sitä kautta palautetta niin hyvää kuin paskaakin mutta kuhan se vain on rakentavaa...ja sit tommoin xybomain ainainen vuodatus on jo turhaa..mitä vittua se ees tekee tääl sivuilla jos hcssa ei mikää miellytä...ei lyriikat / leffa samplet...ei äänet...ei melodiat...ei laatu ei mikään..:D EI MYÖ OLLA MITÄÄ AMMATILAISIA VIELÄ....harjottelu vaiheessa...katsotaan sitte 10 vuoden sisäl mitä ollaa opittu todella :) Ja miks vitussa pitää nostaa tämmöin ku kovaydin.net tyyli :D hah...joo..pitäskö sit alkaa puhumaa et tää ainainen mikseri tyyli on paskaa...tai joku muu vastaava sivu mistä löytyy musiikkia yms...ja tosiaan kun tuolla on tuo arvostelu puoli niin miksi ihmiset ei sitte arvostele kerro mielipiteitä yms biiseistä..vaan vuodattaa välillä aina jossaa off topikis kuinka paskaa kovaydin.net sisältää...tuskin kukaa pystyy sanomaa 3 vuoden musa uran aikana et ei saatana oonpa mie hyvä..tuskin viel 15 vuoden musiikki uran aikana pystyy sanomaan noin koska aina on jotain opittavaa...ei olekkaan musiikissa asioita mitä ei joka päivä oppisi lisää :) Ja eikä mun mielestä suomi hc jos sitä niin voi sanoa tarvi olla yhtää sen erikosiempaa kuin muuallakaa maailmassa se hardcore...Turha vuodatus voisi loppua täälläki ja jos asiaa on biiseistä ni kertokoot sitte suoraa mikä niis mättää..
Abandoned Soul will shake your brain!
http://www.myspace.com/hyljattysielu
Hard_Beat
Viestit: 15
Liittynyt: 16.07.2006, 17:04
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Hard_Beat »

Heh, itse pidän niistä klassisista Happy Hardcore soundeista se särötetty piano tms. Ja uplifting melodioista, nykyään on liikaa synkkää paskaa. Ja ALKUPERÄINEN HC BASARI ON TR-909 SÄRÖN LÄPI, EI MIKÄÄN MUU!:D

Lisäksi itse käytän hoovereita oikeasta Junosta, itse asiassa FL Studion syntikoissa ei ole minulle mitään käyttökelpoista :) Ja inhoan happokamaa, tosin DJ Danon vanha tuotanto (1990-1994) uppoaa, vaikkakin sisältää paljon narinaa.

Ai niin, onhan ne Oldskool piano melodiat ja stabitkin kivoja kuunnella.

Minä olen tämän foorumin iloisin Gabba DJ tai no mieluummin tuottaja :lol: En sovellu kovaytimen porukkaan koska elän 1990 lukua.
Dj_active
Viestit: 28
Liittynyt: 06.12.2005, 15:28
Paikkakunta: Karjaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dj_active »

Hmm.. no siis mulla vähän silleen että tuli kans alussa kuuneltuu kaikkee trancee/eurotrance/amisjumputukset ja siitä rupes meneen kone musaan tutustuminen kunnes se päivä koitti törmäsin Mikserissä
Zutsuun biiseihin ja homma karkas lapasesta ja tässä ollaan! :DD eli aika unholaan on jääny!
So Fucking What..
unik
Viestit: 70
Liittynyt: 13.11.2006, 15:03
Paikkakunta: Lappeenranta - Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja unik »

joitain happy hc / techno kokoelmil alottelin kuuntelun, scooteriakin tuli kuunneltua. trance yms tuli vasta myöhemmin mukaan mut on hiipumassa et kaikki ei uppoo enää sieltä. kyl se hc on ollu aina lähempänä tätä elämää :D
pidän siis (jonkin sortin) melodia + hc tavarasta, en kyl ole kaino muulle tavaralle et kuuntelen kyllä ei melodisempaa tavaraa ja iskeehän sekin jos on hyvä lätkä esim Razor Edge - Hard Beat tai DJ Felamanski - Speed eivät ole kyl kovin melodista mut iskee hyvin :)

mutta joo, kuten AS totesi et ei tässä heti mestareita olla. ite vasta puol vuotta hc:ta tehny ja nytkin etsitään uusia kikkejä sun muuta kikkailua et vois edistyy (nytkin on adoben audation auki ja vääntelen kikkejä sun muuta)
DDS
Viestit: 278
Liittynyt: 15.05.2007, 17:33
Paikkakunta: RMK187
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DDS »

Synkät/melankoliset melodiat on mun mielest ihan jees,
mutta nekin pystyy vetää pitkin vittuu ... ite yleensä yritän tehä
jonku sortin melodiaa biiseihin, pinttyny tapa :D
"Keep thy motives in heart, with closed mouth. We are those who will weave history with the ringing of the great belfry."
unik
Viestit: 70
Liittynyt: 13.11.2006, 15:03
Paikkakunta: Lappeenranta - Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja unik »

DDS kirjoitti: ite yleensä yritän tehä
jonku sortin melodiaa biiseihin, pinttyny tapa :D
sama tapa mullakin :lol:
xybo
Viestit: 466
Liittynyt: 01.12.2005, 12:20
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xybo »

Abandoned Soul kirjoitti:ja sit tommoin xybomain ainainen vuodatus on jo turhaa..mitä vittua se ees tekee tääl sivuilla jos hcssa ei mikää miellytä...ei lyriikat / leffa samplet...ei äänet...ei melodiat...ei laatu ei mikään..:D
----
.Turha vuodatus voisi loppua täälläki ja jos asiaa on biiseistä ni kertokoot sitte suoraa mikä niis mättää..
Hehee. Nimenomaan. Sit kun sanoo suoraan eikä vuodata niin tulee tälläistä avautumista? Mikähän se pointti taas olikaan. Paska on paskaa. Olit amatööri tai ammattilainen. :) - Ja miksi olen sivuilla, koska aina on pieni riski, että tulee hyvääkin kamaa ja juuri sen takia kannattaa kuunnella/seurata kaikkea mahdollista.

-- xybo
Reiko
Terrorist
Terrorist
Viestit: 511
Liittynyt: 03.12.2005, 20:40
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Viesti Kirjoittaja Reiko »

xybo kirjoitti:
Abandoned Soul kirjoitti:ja sit tommoin xybomain ainainen vuodatus on jo turhaa..mitä vittua se ees tekee tääl sivuilla jos hcssa ei mikää miellytä...ei lyriikat / leffa samplet...ei äänet...ei melodiat...ei laatu ei mikään..:D
----
.Turha vuodatus voisi loppua täälläki ja jos asiaa on biiseistä ni kertokoot sitte suoraa mikä niis mättää..
Hehee. Nimenomaan. Sit kun sanoo suoraan eikä vuodata niin tulee tälläistä avautumista? Mikähän se pointti taas olikaan. Paska on paskaa. Olit amatööri tai ammattilainen. :) - Ja miksi olen sivuilla, koska aina on pieni riski, että tulee hyvääkin kamaa ja juuri sen takia kannattaa kuunnella/seurata kaikkea mahdollista.

-- xybo
Väitän että tässä "sanasodassa" oli pöydälle nostettu lautanen täynnä sarkasmia, mausteena ripaus globalisointia.

AS ja xybo on kyllä molemmat oikeassa, mutta turha globalisointi on kyl mielestäni helvetin turhaa. Oli kyseessä Kovaydin.net tai hardcore-superstarz.com tai Reimapippelinhimonussijaklubi.fi, nii se että jos jokin asia ei miellytä yhtä tai muutamaa ihmistä on turha lähtee sille linjalle että KAIKKI muukin on sillon sitä samaa tehdastuotetta.

AS on oikeassa siinä, että;
- "ainainen vuodatus on jo turhaa"
- "mitä vittua se ees tekee tääl sivuilla jos hcssa ei mikää miellytä"

-- Ymmärsin tämän niin, että jos ei 'kommuunin' tyyli/maku miellytä voi vaihtaa foorumia 'parempaan'... luulisin.

xybo on taas oikeassa siinä, että;
- "Sit kun sanoo suoraan eikä vuodata niin tulee tälläistä avautumista? Mikähän se pointti taas olikaan. Paska on paskaa. Olit amatööri tai ammattilainen"

-- Suoraan sanominen on just hyvä asia. Kritiikki päin naamaa luufemma featurina, toimii aina. Toisaalta överi verbaalisuus ei toimi kaikille niinkuin sen voisi ajatella toimivan. Radikalismi on just huono juttu, sitä vois rajoittaa et porukka ei ala tuhahtelemaan ku lukee forumilta tekstiä (itsekin syyllistynyt tähän).

Mut taas toisaalta seki, et "paska on paskaa"... umm... tää on vähän taas niitä et jos 9/10:stä diggailee tätä juttuu ja se yks on erimieltä, nii tottakai se voi ilmasta mielipiteensä, mutta tuskin ne yhdeksän muuta sitä yhtä niin tosissaan ottaa.


LOPPUKANEETTI:

Oon oikeesta tosi vahvasti sitä mieltä, et globalisointi genrestä ku genrestä on tosi turhaa, koska musa elää joka päivä, vaihtaa muotoa ja kuulostaa aina vähän erilaiselta. Kyllä mäki diggaisin jos tulis vielä sitä Expererience -tyylistä The Prodigyä, mut aina ei voi voittaa... ei läheskään joka kerta.
Homma toimii, jos porukka osaa ottaa asian fiksusti ja oikolukee kaiken sarkasmin/överi verbaalisuuden vaikka se vaikeeta oliskin. Musa on aina musaa vaikka se olis pelkkää padii koko biisin verran, joku diggaa, toinen ei.
Kuva
O: Yamaha DX-200
vihakone
Viestit: 230
Liittynyt: 06.12.2005, 12:52
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja vihakone »

PERKELE! sanon minä ja yhdyn Xybon mielipiteeseen 110% vlyymilla..
Seuraavan teoksen esittää Lahtosen Perheorkesteri,viulu,haitari ja KulmaHiomaKone.. ;)
Vastaa Viestiin