Esittele itsesi

Keskustelua Hardcore Technosta ja sen eri alatyyleistä!

Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo

Vastaa Viestiin
DDS
Viestit: 278
Liittynyt: 15.05.2007, 17:33
Paikkakunta: RMK187
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DDS »

Janne, Tervakoskelta. Harcoresta kiinnostuin n. 4-5
vuotta sitten kaverin bileis ku joku laitto RTC:t soimaa.

Se minkälaisest musast tykkään vaihtelee usein, ihan
mielialast riippuen, mutta yleisesti kumminki nopee
temposesta mätkeest.

Omiiki biisei on tullu väsättyy joku 2-3 vuotta, paskasti
vieläki tosin :D .
"Keep thy motives in heart, with closed mouth. We are those who will weave history with the ringing of the great belfry."
Androgyn
Viestit: 104
Liittynyt: 08.12.2005, 18:13
Paikkakunta: Da Ghetto Korso, Vantaa

Viesti Kirjoittaja Androgyn »

Terveeks tulemas, irc kannulle joinimaan jotta nääs!!
En ole kovin älykäs, mutta jaksan kantaa painavia tavaroita.
am_pm
Viestit: 29
Liittynyt: 08.06.2007, 21:29
Paikkakunta: Tampere Techno City

Viesti Kirjoittaja am_pm »

Terve

Miika Tampereelta, vuosimalli on 1977. Naimisissa ja lapsellinen.

Tässä tämmöinen pitkähkö sepustus techno-historiastani.

Technon kuuntelu (tai enemmänkin acid-housen) alkoi 1980-luvun lopulla Beat Box Mix -kokoelmilla. Niitäkin tuli jo silloin kuunneltua 45rpm... mieleen painui erityisesti Time Lordsin Doctorin' the Tardis sekä Humanoidin loistava Stakker Humanoid.

Tuli 1990-luku ja radiosta kuuntelin Tampereen listaa (Dj Alex ja Radio957). Semmoinen kuin JS-16 (köh) -- ja viisu oli muistaakseni Hypno Syntesis -- kolahti erittäin kovaa. Rankkuus oli jotain sellaista mitä ei ollut koskaan aiemmin kuullut. L.A.Stylen James Brown is Dead oli ihan ok, mutta todella sitten kolisi Holy Noise: James Brown is Still Alive ja loistava Nightmare remix. Suurin osa levyistäni on muuten tältä aikakaudelta (1992). [EDIT: niin juu ja tietty Aphex Twin oli (ja on) todella kova]

1992 tuli myös Euromasters ja Alles Naar de Klote: ensimmäinen gabber-piisi jonka kuulin. Se se vasta oli silloin jotain. Samantapaista alkoi ilmestyä enemmänkin.

Tuohon aikaan aloin tehdä musiikkia parin kaverin kanssa Amigoilla. Myös hardcorea/gabberia silloin tällöin. Itsekseni tein lähinnä breakbeattia tai ihan vaan technoa (tietääköhän kukaan enää minkälaista se oli? Nykyisin se on kai nimeltään old school hardcorea...). Tietämättäni 1993 tein ensimmäisen speedcore-kappaleeni. Siinä oli örinää ja sekasortoisia saundeja ja säröbd 300bpm. Sitä ei ole missään tallella, mutta kuulemma yksi gabber-viisu jonka tein erään kaverin kanssa on vielä jossain c-kasetilla. Itselläni vanhin säilössä (c-kasetilla) oleva viisu on tehty 1994. Pistän sen tässä pian tuonne toisaalle foorumille :)

Noh, sitten alkoi tulla kaiken maailman Thunder(-bore-)domeja ja menetin vähitellen yhteyden hc-skeneen. Kaupallinen ja iloinen roska ei oikein innostanut. Tein jonkin verran housea ja tesnoa, jonkin verran myös löysää poppia.

1996-2000 minulla oli kaverin kanssa aktiivinen kokoonpano Phokuz. Teimme semmoista ambient-electro-trip hop -settiä ja julkaisimme pari viisua kokoelmilla Exogenicillä http://www.exogenic.com/ Kävimme keikoilla Helsingissä ja pari kertaa Tampereella. Toiveissa on, että joskus vielä palaisimme viisujen teon ääreen. Niin -- ja viisuja tehtiin ihan laitteilla: Juno106. mc202, TB303, Korg DW8000, Yamaha TX-7, Midiverb4 ihan vain muutamilla rehvastellakseni. :) Piuhat oli aina keikoilla poikki ja jollekin laitteelle tapahtui jotakin :)

Sitten lähdin opiskelemaan Virroille elektronista musiikkia -- enkä valmistunut koskaan. Tein jonkin verran elektroa ja remixejä kavereiden hip-hop -piiseistä.

2001-2002 tein kaikkea omalaatuista musiikkia. Sitten tuli muutaman vuoden tauko. 2005 aloin taas vähitellen tekemään viisuja. Enimmäkseen viisut olivat tuommoista nitku-tyyppistä technoa (jestas että se kuulosti aluksi roskalta -- siis koko genre, kesti hetken ennen kuin tottui siihen). Yhden viisun pitäisi tulla ulos tuolta http://www.frozennorthrecordings.com/

Tänä vuonna kävin tooodella pitkästä aikaa underground-bileissä. Aloin taas innostumaan musiikin teosta. Kaipailin kovempaa saundia ja etsin YouTubesta gabberia. Löysin yhden speedcore-piisin, ja aloin pian etsimään lisää speedcorea. Nyt on tullut kerättyä aika läjä viisuja koneelle ja olen tehnyt myös viisunpätkiä. Kokonaista piisiä en ole vielä tänä vuonna tehnyt varmaan yhtäkään.

Tänä vuonna ajattelin avata kotisivut jossa jaan vanhempaa ja uudempaa matskua kaikilta eri projekteilta. Aika lailla monentyyppistä undergroundia on tullut väsättyä. Mutta pääjuttu on nyt speedcore ja aoin järkyttää teitä lähitulevaisuudessa ensimmäisillä hc-piiselläni yli vuosikymmeneen...

Niin ja nykyiset ammatit ovat datanomi ja verkkoasiantuntija. Valtio-oppiin kävin tänään tuossa vielä vanhoilla päivilläni hakemassa. Semmoista.
Viimeksi muokannut am_pm, 09.06.2007, 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reiko
Terrorist
Terrorist
Viestit: 511
Liittynyt: 03.12.2005, 20:40
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Viesti Kirjoittaja Reiko »

tampere_speedcore kirjoitti: Technon kuuntelu (tai enemmänkin acid-housen) alkoi 1980-luvun lopulla Beat Box Mix -kokoelmilla.
Itse aloin keräämään näitä 'legendoja' n. 6-7 vuotta sitten ja olen onnistuneesti haalimaan kaikki paitsi KELTAISEN ja MUSTAN beatboxin itselleni. ^_^
...julkaisimme pari viisua kokoelmilla Exogenicillä http://www.exogenic.com/
Muutama frendi on tällä kyseisellä lafkalla hoitamassa saundii sisään ja hyvin on skulannu, vaikken ihan psykee niinkään kuuntele (Poly 61) ja ExogenicBreaks puolella härvä toinen joka vaihtoi artistinimensä uusiksi päästyään lafkaan ineen, käsittääkseni jota en suoraan sanottuani edes tiedä, koska en ole tavannut edes tätä sälliä vuosiin... ANW!
Mutta pääjuttu on nyt speedcore ja aoin järkyttää teitä...
HAHAHAA!!! Lepo vain! Et ole selkeestikään kuunnellut allekirjoittaneen mazkua. xDDD

Jokatapauksessa, tervetuloa foorumille. :)
Kuva
O: Yamaha DX-200
xybo
Viestit: 466
Liittynyt: 01.12.2005, 12:20
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xybo »

tampere_speedcore kirjoitti:Terve
Miika Tampereelta, vuosimalli on 1977.
Tervetuloa. Hämmentävää nähdä täällä about omaa ikäluokkaa :)

-- xybo
am_pm
Viestit: 29
Liittynyt: 08.06.2007, 21:29
Paikkakunta: Tampere Techno City

Viesti Kirjoittaja am_pm »

Reiko kirjoitti: .... olen onnistuneesti haalimaan kaikki paitsi KELTAISEN ja MUSTAN beatboxin itselleni. ^_^
Mulla oli se musta (olikohan se ihan eka?) joskus mutta olen typeryyksissäni vienyt sen joskus teininä divariin. Varmaankin hankkiakseni rahaa Nintendon lainaamiseen. :)
Reiko kirjoitti: Hämmentävää nähdä täällä about omaa ikäluokkaa :)
Jostain syystä Suomessa tämä aktiivinen hc-puoli näyttää olevan astetta nuorempien juttu (en tarkoita että se olisi mikään huono homma, hyvä että pidätte meininkiä yllä -- vanhempien pitäisi vähän mennä itseensä). Ainakin Internetissä. Pikaisena mielikuvana on että se näkyy piiseissä pieninä rave-vaikutteina (toivottavasti kukaan ei loukkaannu tästä...), kun vuosikymmentä vanhemmilla tunnelmassa on enemmän tuota tehdashallia. Mutta en tiedä, voi olla ihan väärä mielikuva. Ei ole tosiaan tullut vuosiin seurattua. Mutta nyt aioin seurata vähän tiiviimmin.

MUOKKAUS: Pistän tähän yhteyteen vielä pari linkkiä klassisiin viisuihin. Nämä kun eivät ole mitään hardcorea niin menkööt vaikka tähän?
Hardfloor - Acperience
http://www.youtube.com/watch?v=3kV4Nw0PtNs
(aivan järjettömän hyvä, tosin tuo pätkä loppuu ihan piisin keskelle, hölmöä)

Humanoid - Stakker Humanoid
http://www.youtube.com/watch?v=bQJ93xgLRyA
(reilun minuutin jälkeen alkaa tosissaan tapahtua...)

Speedy J - Pull Over
http://www.youtube.com/watch?v=hSSNsBjvtx0
(aika mielikuvitukseton nykyään, mutta tuotakin tuli soitettua)

Holy Noise - James Brown is Still Alive
http://www.youtube.com/watch?v=uDyphW3WDic
(pistetään tämäkin nyt vaikka herra on kyllä jo ehtinyt kuolla, hyvin tuo vanha saundi potkii)

Jaydee - Plastic Dreams
http://www.youtube.com/watch?v=WRAxij_VrOE

Age of Love - Age of Love
http://www.youtube.com/watch?v=Ct_5jJV80dw
Viimeksi muokannut am_pm, 09.06.2007, 21:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Reiko
Terrorist
Terrorist
Viestit: 511
Liittynyt: 03.12.2005, 20:40
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Viesti Kirjoittaja Reiko »

tampere_speedcore kirjoitti: Mutta nyt aioin seurata vähän tiiviimmin.
No helvetti! Tervetuloa sitte seuraamaan mökkibileitä! ;)

:headbang: :flippaus: :dj: :viina: :tonttu: :hyper: :olut: :respekt: :skitso: ^o^
Kuva
O: Yamaha DX-200
xybo
Viestit: 466
Liittynyt: 01.12.2005, 12:20
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xybo »

tampere_speedcore kirjoitti:kukaan ei loukkaannu tästä...), kun vuosikymmentä vanhemmilla tunnelmassa on enemmän tuota tehdashallia. Mutta en tiedä, voi olla ihan väärä mielikuva.
Nuorempi sukupolvi ei ole päässyt nauttimaan tehdashalleista samallalailla ku me laman aikana tyhjistä tehtaista nauttineet. Nyky soundi tuntuu perustuvan semmoseen klubissa toimivaan tai kuunteluun tarkoitettuun. Esim melodiat on hassu ilmiö.

-- xybo
am_pm
Viestit: 29
Liittynyt: 08.06.2007, 21:29
Paikkakunta: Tampere Techno City

Viesti Kirjoittaja am_pm »

Tämmöinen mielikuva itellekin on ehtinyt tulemaan. Ne tehdasbileet olivat kyllä rankkoja. Tampereella -92 lopulla Mindfuck (oli nykyisen Plevnan vieressä, nyt puretussa tehdashallissa) kesti pari vuorokautta :)
Reiko
Terrorist
Terrorist
Viestit: 511
Liittynyt: 03.12.2005, 20:40
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Viesti Kirjoittaja Reiko »

Perustakaa oma foorumi/yhteisö ja käykää siellä läpi tuota "ku me oltiin ysärin alussa jorailemassa siel bunkkeris" -läppää. Ihan oikeesti: en ollu valinnu vuotta -83 syntymävuodeks, mutta hei! Oon valkannu aika hyvät bileetä täältä suomesta, jossa oon jopa viihtyny paremmin ku hyvin. Ne bileet missä te ette oo ollu viimisen 8-10 vuoden aikana, joissa ite oon käyny, nii siellä ei oo pahemmin melodioita kuulunut. ;)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Aiheestanne lisää: viewtopic.php?p=2364#2364
Kuva
O: Yamaha DX-200
am_pm
Viestit: 29
Liittynyt: 08.06.2007, 21:29
Paikkakunta: Tampere Techno City

Viesti Kirjoittaja am_pm »

Ok, sori ja kiitos :)

MUOKKAUS: Niin ja tämä ketjuhan on tosiaan esittelyille. Itsekin yhden foorumin modena pitäisi pitää itsensä vähän paremmassa ryhdissä. Krhm.
Reiko
Terrorist
Terrorist
Viestit: 511
Liittynyt: 03.12.2005, 20:40
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Viesti Kirjoittaja Reiko »

tampere_speedcore kirjoitti:Ok, sori ja kiitos :)

MUOKKAUS: Niin ja tämä ketjuhan on tosiaan esittelyille. Itsekin yhden foorumin modena pitäisi pitää itsensä vähän paremmassa ryhdissä. Krhm.
Eipä hätää. Pitäydytään jatkossa kuitenkin topicin aiheessa. :)
Kuva
O: Yamaha DX-200
Rujonic
Viestit: 208
Liittynyt: 25.02.2007, 15:31
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rujonic »

Joonas Ylöjärveltä (hardcore town) :lol: Konemusiikkia kuunnellut jo jonkin aikaa. Omaa tuotantoa löytyy vaikka mistä genrestä mutta huonolla menestyksellä. Dj:nä toiminut alkuvuodesta 2007.
Aerthos
Viestit: 12
Liittynyt: 02.02.2007, 15:54

Viesti Kirjoittaja Aerthos »

(Pikku-) Jami Hämeenlinnasta ja sen lähipiiristä moi. o/ Oon outo peli/leffa/anime/musiikki -friikki, suurkuluttaja lähinnä siis.

Hardcore/muu tuli tutuksi isoveljen kautta noin 2v sitten josta taidan olla hänelle ikuisesti kiitollinen, askel askeleelta olen sitten tutkaillut kaikennäköistä(kuuloista) konemusiikkia, sekä pehmeämpää että kerpeleen rankkaa.

Eipä mitään erikoisempia, irkistäkin minut löytää saman nimimerkin takaa Quakenetistä ja IRCNetistä. :p
Sekä täältäkin 'irkistä'.

Kovaydin-yhteisössä olen tuntematon heeboilija ja (ehkä) iästä johtuen ei oo minua missään häppeningeissäkään näkynyt. Ehkä sitten vuosien päästä.

Anyway, se siitä. :I
Jamqpa
Viestit: 97
Liittynyt: 10.11.2006, 15:03
Paikkakunta: Pori, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jamqpa »

jeh, eli.

Oon Jamppa (Jani) Porista ja vm. 1988. HCn "kuuntelu" alko joskus tosa -95 kieppeillä kun kaveri broidi löys Thunderdomen kokoelman laivalta ja osti sen ihan vaa kansien perusteella. Sitten pikku poikana olin siellä naapurissa kekkereissä ja ne soitteli sitä levyä siel pitki iltaa ja se jotenki painu naamaan. Siitä sitten JP nauhotti mulle sitä kasetille ja sitähä kuunneltiin ihan nauhan venymiseen asti :D Sitten 90-luvul lopulla tuli musta hetki ja HC katosi ja BM tuli tilalle... Nyt tossa 2004-2005 vaihteessa abaut löysi taas HC paikkansa sydämmessä/mielessä. Siitä asti kuunnellu taas päivittäin.

Misään HC happeninkeissa en ole käynyt vielä, Porissa ei ole mitään HC juttuja muuta kuin PUNK (niissä ollu). Hellfishiä huomenna kattoon kyllä ja Hollannissa tarvis käydä kattoos jos löytys jotain sinä aikan ko siel oon.

Harrastan oikeastaan musiikkia kaikella tavalla: Rummut, basso, kitara, vokills, kuuntelu ja HC:ta koitan kovasti saada tehnyä :P

Opiskelen viimistä vuotta kuva-artesaanikis Nakkilan SKTO:ssa (Satakunnan käsi- ja Taideteollisuusoppilaitoksessa). Koulun jälkeen ois sotiminen edessä ja kun se paska on hoidettu niin tarkotus ois muuttaa TRE-HEL kieppeille... ihan vaan töiden vuoksi koska pori on perseestä ja tällä alalla ei niin paljoa töitä täällä ole...
Vastaa Viestiin