Esittele itsesi

Keskustelua Hardcore Technosta ja sen eri alatyyleistä!

Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo

Vastaa Viestiin
Teknojta
Shamancoristi
Viestit: 2200
Liittynyt: 01.01.1970, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Esittele itsesi

Viesti Kirjoittaja Teknojta »

Kertokaa jotain itsestänne.. esim. mistä päin, mistä lähti kiinnostus hardcoreen, mitä tyylejä kuuntelet jne.
Olen laiskalla päällä joten heitän vaan profiilin linkin :D
http://www.kovaydin.net/artistit_zutsuumasta.html
Kuuntelen HC:ta aika laajalta alueelta.. darkcoresta speedcoreen, trancecoresta digital hardcoreen jne. Alussa kuuntelin myös mainstriimimpää corea eli ns. partycorea ja ritititiuta, mutta nykyään ei oikein jaksa inspaa. Isommilla kokoelmalevyillä on edelleen joitain biisejä mistä pidän, mutta varsinkin MoH:n tapauksessa ne jäävät yleensä pariin biisiin. Artistit kuten Promo ja Ophidian erottuvat usein joukosta laadulla :)
Varsinaisissa HC bileissä olen käynyt syksystä 2004 asti kun tuli sivarin takia Etelä-Suomi tutummaksi ja nykyään kun asun Tampereella niin välimatkat eivät ole päätä huimaavia. Ulkomailla olen bilettänyt vain kerran ja se oli viime kesäkuussa Hollannissa. Bileistä ja matkasta on raportti luettavissa saitilla :wink:
Viimeksi muokannut Teknojta, 27.04.2007, 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
asvp
Viestit: 171
Liittynyt: 29.11.2005, 02:54
Paikkakunta: Toivakka, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asvp »

No pistetään tuo heti alkuun. http://kovaydin.net/artistit_asvp.html
Eipä tuohon juurikaan lisättävää. Työttömän arkea vietän päivät pitkät ja väsäilen samalla HC:tä. Nykyään myös Breakbeattia / Drum 'n' Bassia, jos on inspiraatiota.

Jos ens vuonna menis töihin, tai jotain. Tai sitten ei.
/\ |\| |\| | |-| | |_ /\ -|- | [ ] |\|
Ydin
Viestit: 2
Liittynyt: 29.11.2005, 20:59
Paikkakunta: Kolari, Finland

Viesti Kirjoittaja Ydin »

Tolonen Ville on nimi. Asuinpaikkana Kolari. Ihmisenä vitun ruma niin sisäisesti kuin ulkoisestikkin.
HC:hen kiinnostus lähti 2-vuotta sitten Mikseri.net sivun biisejä kuunnellessa ja päätimpä itekkin alkaa väsäämään jotain sen tyylistä, vähän yhdistämällä siihen EBM:ää, Hocico-tyylillä.
Missään suuremmissa HC-tapahtumissa ei ole tullu käytyä johtuen siitä että asun vitussa.
Abandoned Soul
Soul Eater
Viestit: 241
Liittynyt: 29.11.2005, 19:13
Paikkakunta: Kuusankoski/Kotka,Finland..+other places
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abandoned Soul »

http://www.kovaydin.net/artistit_abandonedsoul.html pistetään joo ku ei jaksa luetella!...jos lisätään tuohon niin tällä hetkellä myös seurustelu puskee päälle ni ei aika meinaa riittää mihikkään...pää hajoaa skoles..ja rahat aivan loppu..eihä täst muuta ku ylöspäin, hardcore täysille ja kalja kainalossa etiä päi xD
Okeastaan vois laittaa myös sen että tosiaa tein musiikkia joskus vuonna 2003 syksyllä mutta tulokset oli aika kämäsiä...mut sit jossaa välis ku esim kuuntelin tarpeeks tota Void Settlerii sekä kaikkien hc artistien "sankaria" Promoa ni jossaa välis vaa naksahti pääs ja aloin puskee mitä nyt ulos tulee :D elikkäs täydellä teholla pään hajotus musiikkia :) itse en ole oikein tapahtumissa käynyt sillä ei ole ollut ennen oikeastaan mitää tietoa missä järjestetään...vitutti aivan suunnattomasti ku en päässyt mindcoree...ja muutenki..huoh..joskus suunnitelmissa lähteä tonne hollannin suuntaan niihin tosibileisiin xD heti ku rahatilanne näyttää positiiviselta :) ei muutaku suuria bileitä suomeen..SITÄ ODOTELLESSA täytyy tyytyä kokoelmiin kotona :)
Abandoned Soul will shake your brain!
http://www.myspace.com/hyljattysielu
Inferno
Viestit: 4
Liittynyt: 30.11.2005, 11:26
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Inferno »

Moro,olen Tume,23v Järvenpäästä. Tunnetaan myös Infernona ja Piikkauskoneena. Tykkään HC:sta noin yleisenä käsitteenä,en siis olen niin sanotusti "skene". Itse soittelen saksateknoa,siis Arkus P.,Sven Wittekind jne. ovat lähellä sydäntä.Kiitos.



:twisted:
Only killers,no fillers.
Kalaforn
Viestit: 14
Liittynyt: 29.11.2005, 15:24
Paikkakunta: Kolari, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalaforn »

ertokaa jotain itsestänne.. esim. mistä päin, mistä lähti kiinnostus hardcoreen, mitä tyylejä kuuntelet jne.

Hei, olen Kalaforn, Kolarista käsin kirjoittelen. :P

Hardcorea on tullu kuunneltua lähes päivittäin 2005 vuoden alusta alkaen, mutta se kiinnostus alkoi varsinaisesti jo viime vuonna kuultuani Nordcore GMBH:n biisin Hardcore city, näin muistelisin. Noh, Gabber iskee ja hiukan kovempikin tyyli, kuten myös Trancecore silloin tällöin. Kick pitää tosin olla säröisimmillään. :P

Muutaman Hardcore-kokoelmalevynkin omistan, tosin ihan levyä en ole ehtinyt ostamaan, koneelta käsin kuunnellaan.
Samat jutut, erit naurut.
H-F
Viestit: 11
Liittynyt: 29.11.2005, 14:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja H-F »

OIen 18-vuotias opiskelija 10 km Helsngistä ja kiinnostus HC:seen lähti joskus ennen riparia kun kuuntelin jotain thunderdomejen biisejä mitä netistä vain löytyikään :P Pääosin netistä olen imutellut ja tutustunut HC:seen mutta oon myös Hollannissa käynyt 3 kertaa (en vielä ikävä kyllä missään bileissä :/) ja ostanut sieltä hc-levyjä.
marrq
Viestit: 15
Liittynyt: 30.11.2005, 22:11

Viesti Kirjoittaja marrq »

Marquee kirjoittaa Turun suunnalta.

Kiinnostus hardcoreen paukahti modarchiven suunnalta, kun sieltä tuli esille tämmösen tyypin kun Zombah biisi chant for sweat, nopeatempoinen industrialjytke se oli. Siitä sitten siirryttiin DJ Promoon, imuutusohjelmat huusi thunderdomea, Neophyte, Endymion, Meagashira, Perseraiskaus. Suosikkityyleiksi voineen haukkua Terror/Speed/Industrial/Gabber/Rotterdam ja ehdottomana suosikkina tämmöinen jota Ishkur kutsuu "Nu styleksi", kaoottisia hoovereita ja jykeviä potkuja. Laskenpa myös harcoreen EBM/Industrial-materiaalin jota kuuntelen, Suicide Commando, :wumpscut, Hocico, Funker Vogt ja muut kikkeligootit.

Ainii, oon laiton.
xybo
Viestit: 466
Liittynyt: 01.12.2005, 12:20
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xybo »

Moi, lähemmäs kolmekymppinen hemmo helsingistä. Hevimetalli piireistä rankempaan musaan innostunut jokus 80-luvulla ja sitäkautta myöhemmin 90-luvun alussa old school breakbeat/hc soundiin ja siitä belgiahc,gabber,cologne acidcore, saksa/ranska hc:n kautta speedcoreen. Hc soundi josta edelleen pidän/soitan keskittyy 92-97 julkastuun rankempaan särö/acid/breakbeat vetoseen soundiin. Tuotantopuolella oikeastaan kahdenlaista linjaa.. 170-210bpm säröpauketta (aikaiseen ranska hc soundiin + kolkkia) tahi sitten 320-340bpm speedcore/speedbreaks soundiin.

Ja kuten useimmat pitkänlinjan hc-hemmot, pauketeknoa (ei kuitenkan mayhemia) ja kiksuakin tulee soitettua. Yllättävän moni wanhaparta hc-hemmo kerää/soittelee vanhaa trance ja jopa kiksuakin muiden soundien rinnalla.

Pyöritän kaverini kanssa myös tietääkseni suomen ainoota tai ainakin ensimmäistä speedcore labelia (vinyyli julkaisuja - Fleshwound Records).

-- xybo
Teknojta
Shamancoristi
Viestit: 2200
Liittynyt: 01.01.1970, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teknojta »

xybo kirjoitti:Pyöritän kaverini kanssa myös tietääkseni suomen ainoota tai ainakin ensimmäistä speedcore labelia (vinyyli julkaisuja - Fleshwound Records).
Heräsi kiinnostus kun luin Syntesian esitettä. Saako tuota vinyyliä (Discogsin mukaan siis 1 LP, vai onko enemmän?) enää mistään? Julkaisusta on kuitenkin 5-6 vuotta... Konsepti ainakin kuullosti hyvältä :)
xybo
Viestit: 466
Liittynyt: 01.12.2005, 12:20
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xybo »

Zutsuu kirjoitti:
xybo kirjoitti:Pyöritän kaverini kanssa myös tietääkseni suomen ainoota tai ainakin ensimmäistä speedcore labelia (vinyyli julkaisuja - Fleshwound Records).
Heräsi kiinnostus kun luin Syntesian esitettä. Saako tuota vinyyliä (Discogsin mukaan siis 1 LP, vai onko enemmän?) enää mistään? Julkaisusta on kuitenkin 5-6 vuotta... Konsepti ainakin kuullosti hyvältä :)
Mulla on muutamia kappaleita vielä niin Fleshwoundin julkasua kuin Seven recordsin julkasua vinyylillä. Pitää katsoa tilanne tarkemmin kun pääsee töistä kotio.

-- xybo
KoBa
Viestit: 4
Liittynyt: 30.11.2005, 13:51
Paikkakunta: Kolari/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja KoBa »

Juu, eli Kolarista olen minäkin kotoisin, jo kolmas täällä niinkin pienestä kylästä. Kolarissa olen asunut 3 vuotta, sitä ennen pk-seudulla, nykyisin kuitenkin vietän Rovaniemellä suurimman osan ajastani opiskelujeni tähden.
En harrasta musiikin lisäksi mitään muuta, olen totaalisessa rapakunnossa ja lähes aina auki.

Ensimmäiset tutustumiset hardcoreen tulivat vastaan pari vuotta sitten tuttavani omistamassa Perseraiskauksessa ja nopeasti HC upposi minuun syvästi.

Itsekin teen musiikkia, nykyään enimmäkseen (harsh) noisea. Teen myös (dark/drone) ambienttia, mutta harvemmin kuitenkaan julkaisen.
Joskus poikien kanssa "räppään," kukaan ei tosin meistä osaa.
Mutta en minä ole
vihakone
Viestit: 230
Liittynyt: 06.12.2005, 12:52
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja vihakone »

31-vuotias "wanha parta" Helsingistä.. Soitellut lättyjä vuodesta 1990 alkaen UK Oldskool-HC-breakbeat/Techno-saralla,jatkaen rankempiin soundeihin --> HC,Speedcore etc.
Julkaissut pari 12" "Dark carnival EP" ja "EVil Travels.. Even By BUs EP" (Oma labeli yhdessä Xybon kanssa)
Soittelen enemmän tai vähemmän aktiivisesti eri tyylisuuntia : Oldskool,Techno,Acid,Hard-ACid,Frenchkore,Speedcore jne.

KHK! ;)
Seuraavan teoksen esittää Lahtosen Perheorkesteri,viulu,haitari ja KulmaHiomaKone.. ;)
Dj_active
Viestit: 28
Liittynyt: 06.12.2005, 15:28
Paikkakunta: Karjaa
Viesti:

taidan olla nuoren puoleinen!

Viesti Kirjoittaja Dj_active »

noo tämmönen 14vuotias hyypiö karjaalta! joo no kiinostuis lähtee mikseri.netin joistain biiseistä ku kaveri lähetti että kuunteles tätä että onko niin kun ihmeelisintä musaa kuullu.. ja kuuntelin sitte ja voi sanoo että rakastuin ensi silmäyksellä ja rupesin ottaan selvää ja tällä hetkellä kuuntelen aika paljon mohii.. en oikeen ole perillä noista kaikkista genreistä, olen koittanu hakea cd-kaupoista mutta ei ole oikeen löytynyt kunnolla mutta taitaa olla niin että en ole osannut etsiä oikeasta paikasta.. :oops: harrastukset on: Vpk ja musan kuunteleminen ja tekeminen! olen tämän mestan mustalammas ei ole oikeen paljoa ketään täällä suunalla ketä kuunteleis hcta.. ja luokkatoveritkin kutsuvat minua luokan mustakslampaaks :D


( en oikeen tajua kun tää tuli tohon nyt kahtena kun tein lisäykssen tohon ja se muutti sen kaheks : /
Viimeksi muokannut Dj_active, 06.12.2005, 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
So Fucking What..
Teknojta
Shamancoristi
Viestit: 2200
Liittynyt: 01.01.1970, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: taidan olla nuoren puoleinen!

Viesti Kirjoittaja Teknojta »

Dj_active kirjoitti:noo tämmönen 14vuotias hyypiö karjaalta! joo no kiinostuis lähtee mikseri.netin joistain biiseistä ku kaveri lähetti että kuunteles tätä että onko niin kun ihmeelisintä musaa kuullu.. ja kuuntelin sitte ja voi sanoo että rakastuin ensi silmäyksellä ja rupesin ottaan selvää ja tällä hetkellä kuuntelen aika paljon mohii.. en oikeen ole perillä noista kaikkista genreistä, olen koittanu hakea cd-kaupoista mutta ei ole oikeen löytynyt kunnolla mutta taitaa olla niin että en ole osannut etsiä oikeasta paikasta.. :oops: harrastukset on: Vpk ja musan kuunteleminen ja tekeminen! olen tämän mestan mustalammas ei ole oikeen paljoa ketään täällä suunalla ketä kuunteleis hcta.. ja luokkatoveritkin kutsuvat minua luokan mustakslampaaks :D


( en oikeen tajua kun tää tuli tohon nyt kahtena kun tein lisäykssen tohon ja se muutti sen kaheks : /
Ylimääräinen viesti poistettu..
Tervetuloa vaan joukkoon. Oikeaan paikkaan ainakin tulit, koska täällä voit oppia yhtä jos toista tästä hienosta tyylistä :). Suomesta HC:n löytäminen on aika harvinaista nykyään (tästä voisikin avata topikin). MoH:sta on hyvä aloittaa, mutta en henkilökohtaisesti voi suositella uusimpia edes aloittelijalle :D. Uusimmilla Thunderdomeilla sen sijaan on ollut ihan kohtuullista matskua.
Vastaa Viestiin