Esittele itsesi

Keskustelua Hardcore Technosta ja sen eri alatyyleistä!

Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo

Vastaa Viestiin
vihakone
Viestit: 230
Liittynyt: 06.12.2005, 12:52
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja vihakone »

PulseDemon kirjoitti:
vihakone kirjoitti:
Soittelen enemmän tai vähemmän aktiivisesti eri tyylisuuntia : Oldskool,Techno,Acid,Hard-ACid,Frenchkore,Speedcore jne.
Lähdetkö vielä soittelemaan jos pyydetään? :) Tulevat kuukaudet sujuvat Saksassa, mutta ehkä voisi taas syksyllä järjestää jotain. Tekis mieli yrittää järjestää joko vähän korkeamman profiilin tapahtumaa baarissa tai sit vastaavasti jotain ug-juttua intiimimmässä tilassa (joka ois tietysti parempi, jos bileisiin tulee joka tapauksessa se 20-30 tyyppiä niin turha niitä on missään baarissa järjestää missä joutuu lopettamaan aikaisin.).
Juu.. mikä ettei.. alkaahan tässä jo pikkuhiljaa taas sormenjäljet näkymään, kun ei ole tullu keikkailtua.. ;)
Seuraavan teoksen esittää Lahtosen Perheorkesteri,viulu,haitari ja KulmaHiomaKone.. ;)
rauskimon
Viestit: 7
Liittynyt: 18.02.2006, 02:08

Viesti Kirjoittaja rauskimon »

18vuotias lukiolainen kuopiosta. Kiinnostus hardcoreen lähti kehittymään joskus aikoinaan kun kuuntelin bonkers 9. En mä tienny oikeestaan sillon muusta ku bonkersseista. Sitten kuitenki välillä näissä bonkerseissa oli välillä noita rankempia biisejä, jotka teidän mielestä luokitellaan vissiin noihi "partycore" biiseihin :P. No kuitenki ne rankemmat biisit iski lujaa. Sitten yks tuttu sendi mulle ku kuuli että tykkäisin rankemmasta konemusasta nii jotain settejä, mm dj razor ja dj retard... Vissiin niin underground/wanhoja settejä, että en osannu ehtiä lisää noita ja siihen tyssäs(tunnistaako kukaan noita ees vai puhuko kaveri paskaa et nää o hardcoree).

Sitten tossa bonkers 15 kokoelmalla oli pari semmosta kappaletta, jotka oli niin rajuja siihen normaaliin "rititiu hc":hen tms että oli pakko kuunnella lisää näitä artisteja. Sitten tuli imuteltua noi masters of hardcoret vissiin kaikki levyt ja tulee kuunneltua aika paljon tota hardcoreradio.nl. Tuntuu jotenkin jännälle, kun sanotte noita Evil Activities, Neophyte, Scott Brown, Angerfist, Promo partycoreks ja itestäni noi on melkein rankimpia artisteja mitä löytyy. Mut toivotaan et täällä löytyy tilaa myös "partycorepelleille" . Ja korjatkaa mun näkemys hardcoresta jos siinä on jotain väärää.
Toivotaan, etten nyt suututtanu hirveen montaa hardcore tyyppiä tällä epäselvällä ja epävarmalla postauksella :)
Teknojta
Shamancoristi
Viestit: 2202
Liittynyt: 01.01.1970, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teknojta »

rauskimon kirjoitti:Tuntuu jotenkin jännälle, kun sanotte noita Evil Activities, Neophyte, Scott Brown, Angerfist, Promo partycoreks ja itestäni noi on melkein rankimpia artisteja mitä löytyy. Mut toivotaan et täällä löytyy tilaa myös "partycorepelleille" . Ja korjatkaa mun näkemys hardcoresta jos siinä on jotain väärää.
Toivotaan, etten nyt suututtanu hirveen montaa hardcore tyyppiä tällä epäselvällä ja epävarmalla postauksella :)
Pitää vähän selventää tuota "partycorea" ja "ritititiuta". Ritititiuksi kutsuvat Hollannissa hardcorea missä käytetään tuota samaista skrätsäily ääntä, tai jos siinä on samanlainen tahti. Kyse ei ole esim. freeformista tai happy hc:sta. Partycoreksi itse luokittelen biisit missä on usein tuota ritititiuta ja tosi paljon tylsiä kliseitä (esim. hardcore motherfucker, thrillseeka, fuck what you heard). Se että biisissä on melodia ei minusta tee siitä partycore biisiä. Joissain partycore biiseissäkään ei edes ole melodiaa, mutta ne on silloin melodisempia vastineitakin tylsempiä. Nustyle ei ole yhtäkuin partycore, koska innovatiivisiakin artisteja löytyy :)
Ketään tuskin suututit :wink:
Reiko
Terrorist
Terrorist
Viestit: 511
Liittynyt: 03.12.2005, 20:40
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Viesti Kirjoittaja Reiko »

rauskimon kirjoitti:Tuntuu jotenkin jännälle, kun sanotte noita Evil Activities, Neophyte, Scott Brown, Angerfist, Promo...
Nii luulin aikoinaan itsekin, että rankempaa ei ookkaa, kuin nuo mitä luokittelit, mutta kappas... olinkin väärässä! Jos nuo uppoavat ja blackmetalli tai deathmetalli uppoaa, nii zekkaa "unelias" artisti "The Berzerker"! Siinä on speedcorea, joka ei jätä varmastikaan ketään kylmäksi! xDDD

URLi: http://www.theberzerker.com/
Kuva
O: Yamaha DX-200
naive

Viesti Kirjoittaja naive »

Mun konemusan kuuntelu alkoi joskus ys
rauskimon
Viestit: 7
Liittynyt: 18.02.2006, 02:08

Viesti Kirjoittaja rauskimon »

Njuu lähinnä tarkotin että hardcoren kovimpia artisteja :P
Ja berzerker on perseestä ei mitään järkeä! :D
Reiko
Terrorist
Terrorist
Viestit: 511
Liittynyt: 03.12.2005, 20:40
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Viesti Kirjoittaja Reiko »

rauskimon kirjoitti:berzerker on perseestä ei mitään järkeä! :D
MITÄS HELVETTIÄ?!







:D

Oikeesti.. haluiaisin jopa olla edellämainitussa kokoonpanossa enemmän, kuin mukana! :D
Kuva
O: Yamaha DX-200
Nordberg
Viestit: 158
Liittynyt: 02.12.2005, 14:30

Viesti Kirjoittaja Nordberg »

Sinun kannattaisi kuunnelle myös niitä Berzerkerin vanhempia Speedcorelle, Bastard Loud Recordsille ja Widerstand recordsille julkaistuja biisejä. Erityisesti nuo Widerstandille julkaistut ovat täysin erilaisia kuin Berzerkerin nykyiset biisit. Samaten kannattaa tsekata heidän Shockwave julkaisunsa.
Nila
Viestit: 1
Liittynyt: 23.02.2006, 17:59

Viesti Kirjoittaja Nila »

Hula! Olen 25v mätön suurkuluttaja Helsingin ja Hämeenlinnan välistä. HC:ta kuunnellut 90luvun alkupuolelta pääasias thunderdome ja MOH kokoelmia. Nykysimmin alkanut uudet tuulet kiinnostamaan kun on kulunut loppuun noista vanhoista. Olen suht kaikki ruokainen eli ihan happy hardcoresta speedcoreen.
C-64 duunattu hardcore on loistavaa joskin hieman vaikeasti saatavilla. Omat projektit vasta alkutekijöissään mutta ehkä vielä jonain päivänä.
Reiko
Terrorist
Terrorist
Viestit: 511
Liittynyt: 03.12.2005, 20:40
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Viesti Kirjoittaja Reiko »

Nordberg kirjoitti:Sinun kannattaisi kuunnelle myös niitä Berzerkerin vanhempia Speedcorelle, Bastard Loud Recordsille ja Widerstand recordsille julkaistuja biisejä. Erityisesti nuo Widerstandille julkaistut ovat täysin erilaisia kuin Berzerkerin nykyiset biisit. Samaten kannattaa tsekata heidän Shockwave julkaisunsa.
Kaiken jo kuullut on hän. Shockwave oli niin paskaa, ettei sitä voinut toista kertaa edes kokonaan kuunnella. :roll:

Nykymazku uppoo siis erilaisuudellaan paremmin, ku aikasempi esim. Shockwave skeida. Ainaskii mulle.
Kuva
O: Yamaha DX-200
kalma
Viestit: 9
Liittynyt: 01.03.2006, 21:02
Paikkakunta: Kemijärvi, Finland

Viesti Kirjoittaja kalma »

17v, Kemijärvi

Asunut koko elämäni täällä ja opiskelen ammattikoulussa paperinvalmistista.

Jaa-a.. vaikea sanoa että mistä kiinnostus hardcoreen lähti.. se varmaan oli joskus ku sain laajakaistan ja aloin kuuntelemaan di happyhardcore kanavaa. Nykyään gabber iskee ja sitten vähän raskaampikin..
IFinland
Viestit: 4
Liittynyt: 21.03.2006, 16:42
Paikkakunta: Finland, Pori

Viesti Kirjoittaja IFinland »

Kalle
16, Porin poikia.

Hmmm miten minä innostuin kuuntelemaan HC:ta taisi tulla puolivahingossa kun tuossa n. pari kk sitten kuuntelin aktiivisesti Brutal Death Metal/Grindcore/Goregrind etc... etc... Kaikkea pahinta metallia mitä nyt mieleennekään tupsahtaa... Sitten yksipäivä muistin kun yksi nettikaverini (hollantilainen joka pitää isoa HC musiikinjako foorumia pystyssä) oli joskus lähettänyt minulle hardcore kipaleen ja ajattelin että "Noh kerta kun tämä metallikin menee näin löysäksi niin miksei kokeilla tuota HooCeetä." Ja siinä minä sitten pari kertaa kiekautin kappaleen Angerfist - Loser,(aika seko kipale) ympäri ja totesin että täähän on mielenkiintoista ja otin yhteyttä nettikaveriini joka tietysti ohjasi minut hänen foorumeilleen ja sieltä olen musiikkini ladannut...

Minuun on aika heti iskenyt parhaiten Darkcore, Speedcore, Noisecore ja Terrorcore... Sitä nyt tulee eniten latailtua.
(Eli taas mennään "kovalla maaperällä" :lol: )

Olen mielenkiintoni takia myös lähtenyt väsäämään joitakin musiikkikipaleita mutta huonolla tuloksella. Eiköhän se siitä vielä joskus suju. ^^

Tällä hetkellä vaikuttajina: Darkfreak, Noisekick, Speedfreak, Materialschlacht... Ja onhan nyt pakko mainita Abandoned Soul. :P
Abandoned Soul
Soul Eater
Viestit: 241
Liittynyt: 29.11.2005, 19:13
Paikkakunta: Kuusankoski/Kotka,Finland..+other places
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abandoned Soul »

Lohoool...itseasias toinen joka sanoo et muka mie oon vaikuttanu xD EI NÄIN :D no mut hyvä et tykkäät :P
Abandoned Soul will shake your brain!
http://www.myspace.com/hyljattysielu
dark-raver
Viestit: 73
Liittynyt: 19.12.2005, 20:04
Paikkakunta: Ylöjärvi

:ikä jakauma

Viesti Kirjoittaja dark-raver »

Näyttää muuten olevan aikas alhainen tämä keski-ikä tääl suomen "hc skenes" kun suuri osa sijoittuu tuohon 14-17 ikävuoteen.
Tai siis että pääasiassa vähän nuoremmat kuuntelee tai sit vanhemmat eivät löydä tietänsä foorumille. Tietenkin voin olla hyvinkin
väärässä.
Mukava kyllä huomata että nuorempiakin on, saa "skene" jatkua kun vanhaparroista tulee humpan kuuntelijoita.
Nyt vaa ikärajattomia/ k-16 bileitä niin saisi vielä nuoret kaverinsakkin innostumaan.
Mutta resurssit näihin k-16 bileisiin ovat aina olleet vähäiset ja vielä vähemmän halukkaita järjestäjiä.. Jos ei läasketa tullikamaria joskus vuosia sitten,,. Öhh meni taas ihan jauhamiseks ja OT...
UGH
xybo
Viestit: 466
Liittynyt: 01.12.2005, 12:20
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Re: :ikä jakauma

Viesti Kirjoittaja xybo »

dark-raver kirjoitti:Näyttää muuten olevan aikas alhainen tämä keski-ikä tääl suomen "hc skenes" kun suuri osa sijoittuu tuohon 14-17 ikävuoteen.
Tai siis että pääasiassa vähän nuoremmat kuuntelee tai sit vanhemmat eivät löydä tietänsä foorumille. Tietenkin voin olla hyvinkin väärässä.
Vanhempi sukupolvi pyörii eri foorumeilla ja piireissä. Kovaydin.net porukka tuntuu olevan enemmän "löysin hc:n mixeri.net:istä / warena" porukkaa. ;)

-- xybo
Vastaa Viestiin