MAINSTREAM HARDCORE?

Keskustelua Hardcore Technosta ja sen eri alatyyleistä!

Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo

xybo
Viestit: 466
Liittynyt: 01.12.2005, 12:20
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xybo »

IFinland kirjoitti:hyvä. Tuo on minusta hyvä esimerkki minne suuntaan esim Speedfreakin'kin kaltainen artisti kannattaa lähteä koittamaan. Meinaan olen kuullut, Speedfreakin aikaisempia tuotantoja noin 3 levyä ja mielestäni kaikki samanlaista toistoa.
Speedfreakin 10-15 uusinta levyä on täysin samanlaisia, mut
jos ottaa huomioon että se on julkassu yli 300 levyä niin
vaihteluakin piisaa... Itse diggaan niistä 92-94 matskuista.

-- xybo
DDS
Viestit: 278
Liittynyt: 15.05.2007, 17:33
Paikkakunta: RMK187
Viesti:

Re: MAINSTREAM HARDCORE?

Viesti Kirjoittaja DDS »

Jos artistin/kokoelman kaikki biisit kuullostaa samalta oli sitten kaupallinen
tai ei, niin kyllähän se pistää vituttaa :D
Usein kuullu sellasiakin levyjä joilla on 18 biisiä joista ehkä kaks tai kolme
on hyviä biisejä ja loput menee ritititiu soundilla esim MOH-levyjen kohalla
ainakin jossain vaiheessa törmäs tohon ilmiöön, tiedä sitte miten nykyään
kun ei oo vähään aikaan niitä tullu hankittua.
"Keep thy motives in heart, with closed mouth. We are those who will weave history with the ringing of the great belfry."
rjp
Viestit: 10
Liittynyt: 18.11.2008, 10:00
Viesti:

Re: MAINSTREAM HARDCORE?

Viesti Kirjoittaja rjp »

Itse en koskaan ole oikein sotkeutunut genreihin. En mä osaa hirveästi sanoa, että minkälaista HC:ta kuuntelen. Laidasta laitaan, mainstreamistakin löytyy niitä joitain helmiä välistä.
Fuck trance.
Tha Rippah
Viestit: 142
Liittynyt: 10.10.2007, 10:28
Paikkakunta: Hellsinki

Re:

Viesti Kirjoittaja Tha Rippah »

Nordberg kirjoitti: Toinen ongema mikä tähän liittyy on se että nämä kumpikin tyyli ovat varsin kapea-alaisia. Toisin sanoen artistit jotka tekevät niitä, eivät juurikaan kuuntele tai seuraa mitään muuta musiikkia tai mitä tapahtuu muissa genreissä. .
Tosta täytyy kyl sanoa, että se ei pidä ollenkaan paikkaansa. Ainakin mainstream-puolella (ja varmasti myös muutkin) tuottajat kuuntelee, seuraa, sekä myös tuottaa/soittaa monia eri tyylejä
Noison
Viestit: 61
Liittynyt: 13.11.2008, 17:10
Paikkakunta: Tikkurila/Vantaa
Viesti:

Re: MAINSTREAM HARDCORE?

Viesti Kirjoittaja Noison »

Itse en kyllä oikeestaan yhtään perusta tästä mindstream HC:sta (esim. juuri tämä MoH), mutta kyllä sieltä suunnalta, tai ainakin siitä väliltä itekkin joskus lähteny kuuntelemaan ja kattelemaan eteenpäin. MoH 22 - Face of Fear -levyn omistan ja siltä ei löydy kun vaan muuta biisi, joka kolahtaa itelleni edes jotenkin. Tämä liukuhihnatuotanto noin yleensäkkin pistää aivan suunnattomasti vihaksi, koska sieltä ei vaan yksinkertaisesti tule mitään uutta. Jonain kauniina päivinä saattaa ilmestyä jotain aivan uutta ja mullistavaa, mutta nekin päivät alkavat olla aika harvassa, ainakin sillä kaupallisella puolella niittyä. Uutta aaltoa kuitenkin odotellessa. Katsotaan mitä se tuo tullessaan. Toivottavasti ei kuitenkaan tätä samaa kuraa, mitä saa kuulla joka saakelin rööristä. :x
Shatterling
Viestit: 523
Liittynyt: 12.08.2008, 14:57
Paikkakunta: Ezzpoo
Viesti:

Re: MAINSTREAM HARDCORE?

Viesti Kirjoittaja Shatterling »

Mainstream HC osaa olla kyllä välillä oikein vittumaista. MOH on kyllä tosiaan myös alkanut putoamaan pois meikän listoilta. Vituttaa oikeesti ku esim. Angerfist, Korsakoff ja Outblast on nykyjään niin samanlaista.... Ennen niillä kaikilla oli ihan oma tyyli.

Joitain helmiä tai jopa kokonaisia artisteja sieltä kuitenkin etsimällä löytää, esim. AoF/meccano twins, Mad dog, Tha Playah... Mutta joo, kaikki nää Tomcatit ja Rudeboyt alkaa oleen kokonaan sellasta hinkkausta että.
pkb
Viestit: 4
Liittynyt: 07.04.2008, 04:06
Paikkakunta: kouvola

Re: MAINSTREAM HARDCORE?

Viesti Kirjoittaja pkb »

kyllähän ne kaikki alkaa kuulostamaan samanlaiselta. esim angerfistin kohdalla voi sanoa, että siksi koska on oppinut säveltämään.
angerfistin vanha tuotanto oli kyllä jees, mutta randomisti läiskitty nuotteja pianorolliin. (fl studiollahan tuo vanha tuotanto on tehty)

kun oppii säveltämään kunnolla niin ajaa melkein pakostikin melodisempaan.
ja aika moni mainstream artisti tekee hardstyleä alterillaan esim evil activities = max enforcer, neophyte = the beholder.
joten kai se hardstyle jää päälle uusien mainstream biisien tuotannossa.
lähinnä melodisempien biisien takia olen siirtynyt lähes täysin mainstreamin kuunteluun. kyllä niitä helmiä sieltäkin löytyy jos oikein kalastelee. on se kuitenkin viihteellisempään kuin 900bpm anaaliporaus katuporalla.
Junttu
Viestit: 167
Liittynyt: 22.09.2008, 19:31

Re: MAINSTREAM HARDCORE?

Viesti Kirjoittaja Junttu »

Kyl must joku korsakoff ja angerfist duunaa iha hyvää mainstreamia. Tai siis angerfistin pissin radozbladez albumilla ei mun mielest löydy yhtää paskaa biisiä :).

Mut mutilatelt vaa muutama iski.

traxtormi tuottaa tosi hyvää mainstreamia :). tai sielt tulee mun makuu enite kolahtavaa hardcorea.
Shatterling
Viestit: 523
Liittynyt: 12.08.2008, 14:57
Paikkakunta: Ezzpoo
Viesti:

Re: MAINSTREAM HARDCORE?

Viesti Kirjoittaja Shatterling »

Junttu kirjoitti:traxtormi tuottaa tosi hyvää mainstreamia :). tai sielt tulee mun makuu enite kolahtavaa hardcorea.
Tosta oon kyllä täysin samaa mieltä. Traxtormilla on 5 meikän lemppa-artistia, ja Meccano Twinssillä ei ole mielestäni yhtäkään huonoa biisiä.
Tha Rippah
Viestit: 142
Liittynyt: 10.10.2007, 10:28
Paikkakunta: Hellsinki

Re: MAINSTREAM HARDCORE?

Viesti Kirjoittaja Tha Rippah »

Junttu kirjoitti: traxtormi tuottaa tosi hyvää mainstreamia :). tai sielt tulee mun makuu enite kolahtavaa hardcorea.
Yks parhaimpia kyl. The Third Movement ja Enzyme on mun omia suosikkeja
OrZo
Viestit: 382
Liittynyt: 02.12.2005, 17:41
Viesti:

Re: MAINSTREAM HARDCORE?

Viesti Kirjoittaja OrZo »

Lähinnä Enzymeä tulee kytättyä hyvän mainstream hc:n toivossa, vaikka kyllä niitä silloin tällöin ilmestyy muualtakin (Traxtorm usein kyllä ihan jees). Noita masters of hardcore ja neophyte records -julkaisuja en kyllä pysty arvostamaan.
Junttu
Viestit: 167
Liittynyt: 22.09.2008, 19:31

Re: MAINSTREAM HARDCORE?

Viesti Kirjoittaja Junttu »

OrZo kirjoitti:Lähinnä Enzymeä tulee kytättyä hyvän mainstream hc:n toivossa, vaikka kyllä niitä silloin tällöin ilmestyy muualtakin (Traxtorm usein kyllä ihan jees). Noita masters of hardcore ja neophyte records -julkaisuja en kyllä pysty arvostamaan.
Joono mohista ja neophytest venaan enimmäksee vaa hyvää kamaa Angerfistilt, Korsakoffilt, Tha Playahilt.
Mein-Krankheit
Viestit: 30
Liittynyt: 31.05.2009, 22:09
Paikkakunta: Huittinen

Re: MAINSTREAM HARDCORE?

Viesti Kirjoittaja Mein-Krankheit »

Angerfist ja Art Of Fighters on ollu melkosia suosikkeja mulla. Muutenki tulee kuunneltua tätä mainstreamia melko paljon, ei siin mitään vikaa oo niin kauaa kunnes siihen tungetaan jotain räp-ähinää. :D
a.k.a. Krankkenhakken
DDS
Viestit: 278
Liittynyt: 15.05.2007, 17:33
Paikkakunta: RMK187
Viesti:

Re: MAINSTREAM HARDCORE?

Viesti Kirjoittaja DDS »

Mein-Krankheit kirjoitti:Angerfist ja Art Of Fighters on ollu melkosia suosikkeja mulla. Muutenki tulee kuunneltua tätä mainstreamia melko paljon, ei siin mitään vikaa oo niin kauaa kunnes siihen tungetaan jotain räp-ähinää.
Art of fighters on kyl näistä mainstream artististeista yks parhaita, vaikkakin biisit alkaa pidemmän päälle
kuullostaa samalla kaavalla tehdyltä toistolta. Angerfistin vanha tuotanto oli kans ihan kuunneltavaa toi uusin
mutilate-albumi ei taas jotenki jaksanu kiinnostaa :)
"Keep thy motives in heart, with closed mouth. We are those who will weave history with the ringing of the great belfry."
Shatterling
Viestit: 523
Liittynyt: 12.08.2008, 14:57
Paikkakunta: Ezzpoo
Viesti:

Re: MAINSTREAM HARDCORE?

Viesti Kirjoittaja Shatterling »

DDS kirjoitti:
Mein-Krankheit kirjoitti:Angerfist ja Art Of Fighters on ollu melkosia suosikkeja mulla. Muutenki tulee kuunneltua tätä mainstreamia melko paljon, ei siin mitään vikaa oo niin kauaa kunnes siihen tungetaan jotain räp-ähinää.
Art of fighters on kyl näistä mainstream artististeista yks parhaita, vaikkakin biisit alkaa pidemmän päälle
kuullostaa samalla kaavalla tehdyltä toistolta. Angerfistin vanha tuotanto oli kans ihan kuunneltavaa toi uusin
mutilate-albumi ei taas jotenki jaksanu kiinnostaa :)
Joskin sen uusimmat biisit alkaa oleen käännös parempaan, eli mahollinen kolmos alpumi saattas olla kuunneltavaki :)
Vastaa Viestiin