Ambient

Keskustelu muista tyyleistä.

Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo

Vastaa Viestiin
Teknojta
Shamancoristi
Viestit: 2200
Liittynyt: 01.01.1970, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Ambient

Viesti Kirjoittaja Teknojta »

...eli tää toinen ääripää. Kuunteleeko kukaan ja mitä? Minusta tää pitää hyvin tasapainoa yllä varsinkin kun kuuntelee ennen nukkumaan menoa :). Kuuntelussa on ollut mm. Aphex Twin, Tangerine Dream, The Orb ja Chatak(mikseri.net). Synkemmän ja industrialimman ambientin puolelta olen kuunnellut oululaista Halo Manashia. Olivat täällä keikalla Syntesiassa ja se oli aika hieno kokemus :)
Olen yrittänyt kauan etsiä euforisempaa ambienttia, kuten Aphex Twinin tokalla ambient levyllä, mutta tullut vaan pettymyksiä :(. Pidän erityisesti ambient biiseistä missä ei ole minkäänlaista biittiä ja äänimaailma on ehkä hieman jummaava/minimalistinen. Ehdotuksia?
Kalaforn
Viestit: 14
Liittynyt: 29.11.2005, 15:24
Paikkakunta: Kolari, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalaforn »

Ambient kyllä iskee, tottakai, mutta suuremman vaikutuksen minuun on kuitenkin tehnyt tämä synkemmän puoleinen: Dark Ambient. Lustmord ja mikseri.netin puolelta mm. Cavatoris, Ashtart Visage, Zhar jne.
Samat jutut, erit naurut.
Wind Of Horus
Viestit: 19
Liittynyt: 30.10.2006, 14:00
Paikkakunta: Simonkylä, Vantaa

Viesti Kirjoittaja Wind Of Horus »

Artisteihin kuten Lustmord, Nortt, Nordvargr, Robert Rich ja Boyd Riceen kannattaa ehdottomasti tutustua jos synkkä ambient kolahtaa. Jos haluat junnaavaa/minimalistista, Lustmordin The Place Where The Black Stars Hang on 75 minuuttia ja 39 sekuntia kestävä biisi (tai no itseasiassa kokonainen albumi) joka kannattaa ehdottomoasti hankkia. Mutta kuten sanoin, se on erittäin junnaava, joten älä syytä minua jos rahasi menivät hukkaan.
Valovoima
Viestit: 483
Liittynyt: 29.11.2005, 15:25
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valovoima »

Voisin hehkuttaa tässä italialaista Bad Sectoria. Säröistä todella hyvää ambientia. Laittoi muuten hiljattain 7 levyään verkkojakeluun:
http://www.bad-sector.com/bs/transmission.html

Olis jäänyt sekin hyvä bändi löytämättä ilman mp3ia. Bändinhän olen tiennyt distrolistoilta jo 7-8 vuotta, en vain koskaan ennen kuullut sen musiikkia kun maailmassa on muutenkin levyjä jo riesaksi asti.

Norjalainen Biosphere toimii kanssa varsin hyvin tuolta orgaanisen dark ambientin saralta.

Taas jos hakee friikimpää soundia niin tietty ruotsalaisen Beyond Sensory Experiencen (BSE) kolme ekaa levyä kannattaa tsekata.

Sit kanssa kotimaisen Suuren Shamaanin Mysteerien Maailma kannattaa kanssa hommata. Pikkulinnut ovat laulaneet tyypin aikaisemmista toimista Suomen HC-teknoskenessä 90-luvulla. Heh.
Jamqpa
Viestit: 97
Liittynyt: 10.11.2006, 15:03
Paikkakunta: Pori, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jamqpa »

ambienttia enään niin paljoa... mutta dark menee...

Yamaoka ja Burzum oli aika lail yhes vaihees mut nyhä se o melkee valla Sunn O))) :P
Shatterling
Viestit: 523
Liittynyt: 12.08.2008, 14:57
Paikkakunta: Ezzpoo
Viesti:

Re: Ambient

Viesti Kirjoittaja Shatterling »

Siis ei mul mitään rauhalista musiikkia vastaan oo mutta ambient ei vaan iske. omasta mielestä jotenkin ideatonta...
Vastaa Viestiin