Beginner

Pyydä apua tai anna neuvoja.

Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo

Vastaa Viestiin
Aerthos
Viestit: 12
Liittynyt: 02.02.2007, 15:54

Beginner

Viesti Kirjoittaja Aerthos »

Elikkäs lyhesti, mitä softia wannabe hc(yms) tekijän kannattaa käyttää? Yksinkertaisia tai edes helposti opeteltavia. Ja tarvitseeko sitä hirveän montaa eri softaa, vai olisko joku isompi paketti?

Kthnxbye.
xybo
Viestit: 466
Liittynyt: 01.12.2005, 12:20
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xybo »

Oikeastaan kaikki sequt/softat jolla voi käyttää sampleja on hyvä alku. Ei ehkä kannata heti sukeltaa vst-pluginien ja softasyntikoiden pariin. Hyviä ja halpoja ratkasuja on Fruity Loops ja Renoise. Kummastakin saa ilmaisen/demo version ja kannattaa katsoa mikä tapa sopii itselleen parhaiten.

Kannattaa alottaa esim samplaamalla yksinkertaisempia biisejä mistä itse pitää ja esim mixailla biisiä hieman uuteen järjestykseen. Oppii huomattavasti helpommin ja nopeemmin kuin vaan yrittämällä luoda uutta kylmiltään.

-- xybo
Hyppymiina
Viestit: 7
Liittynyt: 20.07.2007, 21:51

Viesti Kirjoittaja Hyppymiina »

mää kytän Fruityn omia sampleja, joita mä muokkaan Audacityllä... Siis silloin kun mä teen Hardcorea (punkkareilla ja Noisen tekijöillä on aina hauskempaa :wink: )
Maailman sanktiot, vitun poliisivaltiot!
Bakemono
Viestit: 38
Liittynyt: 19.03.2008, 19:47
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bakemono »

Hmm vanha ketju, mutta postataan silti, jos vaikka jotain hyötyä jollekin olisi. Itse huomasin jossain vaiheessa kun tavaraa alkoi kovalevylle kertyä, että homma meni jotenkin sekaiseksi. Mielummin kannattaa keskittyä tulemaan toimeen mahdollisimman pienellä määrällä erilaisia softia ja opettelemaan mahdollisimman hyvin miten ne toimii, silloin ainakin vielä joskus tietää mitä on tekemässä, ehkä :P. Aluksi kannattaa tietysti kokeilla muutamia eri softia, jotta näkee minkälainen softa itselle sopii. Onneksi netistä yleensä löytää hyvin tutoriaaleja kun hiukan etsii. Ellei suomeksi niin ainakin englanniksi.
Swelter
Viestit: 117
Liittynyt: 04.08.2006, 22:32

Viesti Kirjoittaja Swelter »

Bakemono kirjoitti:silloin ainakin vielä joskus tietää mitä on tekemässä, ehkä :P.
Toisaalta tietty ne parhaat biisit syntyy useimmiten nimenomaan silloin kun ei ole mitään tietoa siitä mitä on tekemässä ;)
Vastaa Viestiin