Darkcore

Pyydä apua tai anna neuvoja.

Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo

Vastaa Viestiin
Valovoima
Viestit: 483
Liittynyt: 29.11.2005, 15:25
Viesti:

Darkcore

Viesti Kirjoittaja Valovoima »

Tuotettuani 50 minuuttia kelvollista speedcorea tuli vähän sellainen fiilis että välillä vois tehdä jotain muutakin. Joten vaihdetaan tässä darkcore-vinkkejä.

Kaipaisin vinkkejä basarin tekoon ihan ääniaallosta lähtien. Tyyliin luodaan tietyn hertsinen 2sec pituinen siniaalto ja muokataan sen muotoa jotta se kuulostaa basarilta. Filteröidään ja equtetaan sopivan kuuloiseksi.

Omalta osaltani voisin jakaa vinkkejä että bassosynaääniaaltoloopit toimivat hyvin. EQ automaatio cut offilla toimii hyvin, samoin särö ja äänenkorkeuden vaihtelu (pitchshift). Haitsuihin kannattaa käyttää efektejä. Oikeastaan koko settiin paljon kaikua. Sillä hitaamman tempon takia tilaa on spektrissä ja sitä kannattaa hyödyntää.
xybo
Viestit: 466
Liittynyt: 01.12.2005, 12:20
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xybo »

Itse olen pysynyt siinä, että otan basarin vaikkapa 909:istä ja reverbillä säröllä ja niiden erillaisilla chainaamisilla ja equttamisilla saa juuri semmoisen soundin kun haluaa. Myöskin samplaa paljon muita, koska pidän vähän turhana sampelejen luomista tyhjästä koska yleensä parhaimman kuuloset soundit kikeissä on jo tehty. Liian taiteelliset tai erillaiset ei vaan oikein toimi muiden kanssa. Pitää muistaa myös että liian fattia soundia ei kannata tehdä ku se sitten tukkii kaikki taajuudet.

-- xybo
Valovoima
Viestit: 483
Liittynyt: 29.11.2005, 15:25
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valovoima »

Kiitti vinkeistä. Ihan totta. Monesti tuntuu että nykyään tehdään liian läskit soundit jotta ne kuulostaisivat hyvältä kuulokkeilla / kotistereoilla. Mutta sitten kun ne isketään kunnon PA:n niin tukkoon menee ja pahasti eikä potkuakaan siksi enää tunnu.

Joten oon toistaiseksi kanssa itse luottanut kanssa ihan yksinkertaisiin säröteknokickeihin (Korg Electribe).
Vastaa Viestiin