Vinyyliä?

Pyydä apua tai anna neuvoja.

Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo

Vastaa Viestiin
js666
Viestit: 20
Liittynyt: 09.07.2008, 20:41
Paikkakunta: 00666 kallio
Viesti:

Vinyyliä?

Viesti Kirjoittaja js666 »

löytyykö vinkkejä vinyyliprässeistä? "perus"mestat tsekeistä ja saksasta on tiedossa, mutta tällä kertaa matsku olis varsin "samplepitoista", niin tuli mieleen että jos joku "vapaamielisempi" paja löytyisi jostain puolan perukoilta... 8)

muutenkin kokemuksia tommosen tekijänoikeudellisesti haasteellisen matskun julkaisemisesta otetaan vastaan...
>> herttasta intoa ja uskoa omaan juttuunsa >>
xybo
Viestit: 466
Liittynyt: 01.12.2005, 12:20
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Re: Vinyyliä?

Viesti Kirjoittaja xybo »

js666 kirjoitti:löytyykö vinkkejä vinyyliprässeistä? "perus"mestat tsekeistä ja saksasta on tiedossa, mutta tällä kertaa matsku olis varsin "samplepitoista", niin tuli mieleen että jos joku "vapaamielisempi" paja löytyisi jostain puolan perukoilta... 8)

muutenkin kokemuksia tommosen tekijänoikeudellisesti haasteellisen matskun julkaisemisesta otetaan vastaan...
Hmm. Tsekit ei ainakaa ole välittänyt mitä siellä painaa. Noissa on vaan aina vaatimuksena että sulla on ALV tunnus. Ja jos käyttää paljon rippauksia mutta painokset o pieniä.. lue: noin 300. Niin pahimillaankaan ei voi isoja sakkoja tulla.

Haastetta ei juurikaan ole tekijänoikeuksissa., tuntuu, että 95% hc:sta rippaa kysymättä isojakin pätkiä. Jopa mashuppeja. Yksittäisten vinyylien painaminen esim ebay:ssa olevien firmojen kautta on noin 40-60e/kpl. Niissä ei ainakaan välitetä sampleista.

Jos haluaa soittaa omaa kamaa vinyyliltä, eikä välttämättä julkasta isojapainoksia niin serato maksaa sen 500e ja voi soittaa rajattomasti julkasuja.

Jos kyseessä on hc/speecdore/acidcore matskua niin Fleshwound records etsii edelleen matskua, joka olisi riittävän hyvää julkastavaksi vinyylillä.... tämmönen uudempi kaupallinen soundi mitä tämänkin foorumin jäsenistä lähes kaikki kuuntelee/tekee ei kiinnosta.

-- xybo
js666
Viestit: 20
Liittynyt: 09.07.2008, 20:41
Paikkakunta: 00666 kallio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja js666 »

tattis vinkeistä. "tsekit" meinannee käytännössä sitä GZDM:ää? vai onks muitakin pajoja?

ton GZ:an meno vaan on viime vuosina mennyt aika paljo huonompaan suuntaan.. hinnat nousee ja palvelu laskee. pitänee vähän kuulostella.

veikkaampa että on liian poppia tolle fleshwoundille. neljän tyypin eklektinen splitti missä tyylit heittelee metallimashupeista (meikäläinen) feikkibossanovaan ja berliinirapinaan... :oops:

ja toi on siis ihan julkaisuun. keikat soitetaan muutenkin läppäriltä.. 8)
>> herttasta intoa ja uskoa omaan juttuunsa >>
xybo
Viestit: 466
Liittynyt: 01.12.2005, 12:20
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xybo »

GZ:ssä on se juttu, että "yksityisille" ne painaa paskammalla prässillä ja kuulemma ylijäämä vinyylillä ja sitten labeleille ja "vanhoille asiakkaille" ne painaa paremmalla. Ainakin moni eurooppalainen hc-labeli painaa varsin hyvälaatusesti siellä. Ja mitä taas katellu noita yksityisten painoksia siellä niin aika huonoa laatua. En tiedä varmuudella tekeekö näin, mutta tällänen fiilis on jääny.

Jos haluu parempaa ja kovemmalle äänitettyä niin sitten briteissä kannattaa painaa.
Reiko
Terrorist
Terrorist
Viestit: 511
Liittynyt: 03.12.2005, 20:40
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Re: Vinyyliä?

Viesti Kirjoittaja Reiko »

xybo kirjoitti: Jos kyseessä on hc/speecdore/acidcore matskua niin Fleshwound records etsii edelleen matskua, joka olisi riittävän hyvää julkastavaksi vinyylillä.... tämmönen uudempi kaupallinen soundi mitä tämänkin foorumin jäsenistä lähes kaikki kuuntelee/tekee ei kiinnosta.

-- xybo
Herää kysymys, että mitä ihmettä sä sitten teet täällä jos poikien saundi ei natsaa? :D Herra supertuottaja nyt koettaa hakeutua muualle, jos ei foorumilaisten mieltymykset putoo. :lol:

Niinku tiiät.. oommäkii kriittinen, mutten mä silti kik*ua kuuntele.
Kuva
O: Yamaha DX-200
xybo
Viestit: 466
Liittynyt: 01.12.2005, 12:20
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Re: Vinyyliä?

Viesti Kirjoittaja xybo »

Reiko kirjoitti:
xybo kirjoitti:
Herää kysymys, että mitä ihmettä sä sitten teet täällä jos poikien saundi ei natsaa? :D Herra supertuottaja nyt koettaa hakeutua muualle, jos ei foorumilaisten mieltymykset putoo. :lol:

Niinku tiiät.. oommäkii kriittinen, mutten mä silti kik*ua kuuntele.
Herää kysymys miten siellä vantalla nähdään maailma erilailla (itsekkin puolet elämästä siellä asuneena ei voi ymmärtää). Se, että en arvosta vittuakaan foorumilaisten itset ekemästä paskasta ei tarkota, ettenkö pidä hc:sta. Hc:ta on monenlaista ja en pidä nyky "uuden sukupolven thunderdome" soundista. Se ei ole teiltä pois jos minä en pidä. Mä vaan kadehdin teidän intoa ja paloa tuohon soundiin. Mä olin samanlainen vitun kauan sitten (tää ei o mitään elitsiti paskaa, että olisin parempi kun aikasemmin alotin, olenhan vanhempikin, joten se siitä). Mä oon tullu jo sen verran kyyniseksi, että mikään ihan perusjuttu ei iske. Valitettavasti. Olisi todella siistiä jos diggais lähes kaikesta.

Musta ei saa supertuottaa millään. Mä teen uusia biisejä vauhdilla max 2 vuodessa. Mielummin ostan gearia ja leikin niillä. (koska musta se on kivaa ja en laita sitä paskaa kovinkaan usein muiden kuunneltavaksi edes).

Mä ymmärsin että tää foorumin on suomalaisten "hc:sta" digaavien foorumi. Se että foorumilaiset tekee omaakin musaa ei liity mihinkään mitenkään. (eikä kenenkään tartte sitoutua diggamaan siitä ollenkaan).

Olenko pahasti väärässä?

-- xybo
Reiko
Terrorist
Terrorist
Viestit: 511
Liittynyt: 03.12.2005, 20:40
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Viesti Kirjoittaja Reiko »

Oon osittain samaa mieltä sun kanssa, mut et sekö täs nyt oliki vikana et asun Vantaalla? xD

Vastaan kuitenkin:
Mä nään sen asian niin, et jos muuttaisin Espooseen niin joutuisin ajamaan autolla/pyörällä duuniin paljon pidemmän matkan (jos tykkäät kuluttaa bensaa/sotkee fillaria +25km lisää, nii mikäs siinä!) ja kaikki lähimmät frendit asuis toisellapuolella pk-seutua.

On totta että tälläkin foorumilla tuottavat artistit pitävät erityylisistä raidoista ja/vaikka asia niinkin on, niin ei mulla henk.koht. oo tapana droppii ekaks kommentiks et "aika kuraa. en tykänny, ku ei kuulostanu ollenkaan sellaselta..." vaan mieluummin etsiä niitä posiivisia puolia raidasta. Muahan ei vittuukaan kiinnosta jumpstyle tai tää perus MoH-saundi ollenkaan, (enemmänkin breakcorempi/semisti ranskis saundi, joka on tälle foorumilla ehkä vähiten saanut tulta alle) mutten silti mee ekana sanoo sellasesta raidasta et "HIRVEETÄ KURAA", vaan jätän mieluummin sanomatta jos tunnen ettei raitaan löytynyt oikeasti mitään hyvää sanottavaa.
Faktahan on, et makuja on monenlaisia ja kaikkia ei voi samalla kakulla ilahduttaa.
Kuva
O: Yamaha DX-200
xybo
Viestit: 466
Liittynyt: 01.12.2005, 12:20
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xybo »

Tässä juuri eroammekkin. Mä harvemmin sanon mitään positiivista, koska _aina_ on parantamisen varaa. Toki asian voisi ilmasta kauniimminkin, mutta ei ole ollut tapana. Semmonen hissuttelu ja "ihan kivaa" on mielestäni vielä pahempaa kommenttia. Useimmat biisit mitä esim täällä kuulle on minun mielestäni ja mun makutottumuksiini nähden niin hirveetä sekä soundillisesti, että ideallisesti... että on aika tuskaa alkaa etsimään positiivisia puolia.

"kiva leffa sample" "hassu melodia" on kaikki semmosia kommentteja jotka myöskään ei auta ollenkaan. Nämä ovat myös kaikki henkilökohtaisia kommentteja. Jos ihmiset ovat vitun herkkiä niin ei voi sanoa kuin "kyynel". Tyly kommentti biisistä herättää enemmän kuin se tuttu "ihan kiva" tai kuten teknofoorumeilla näkee. "koska tää tulee vinyyillä ulos?". Jos yksittäisiä ihmisiä on oikeesti kiinnostanut analyyttisempi kommentti biisitään niin olen niitäkin antanut. (valitettavasti yksin huono soundi voi pilata koko biisin ja kokonaisuuden, esimerkkinä 99% nyky hc:sta jossa bassorummut on niin huonoja, että tekee pahaa kuunnella niitä).

Olen äärimmäisen kriittinen. Vielä kriittisempi omaan matskuuni kun muiden. Mitä tutumpi tyyli sitä kriittisemmäksi mennään. Sitten on toki nämä boosot jotka oli vaikka kuinka hyvin tuotettu tai omassa genressä "nerokas" niin jos ne kuulostaa korvaan paskalta, ne kuulostaa korvaan paskalta.

Ja kuten olet varmaan huomannut, lopetin jo alussa yksittäisten biisien kommentoinnin koska siitä tuli pahamieli kaikille, minulle ehkä eniten kun "jouduin" moisista kärsimään :)

Tartuit herkkäihoisesti tuohon vantaalaisuuteen kuten odotinkin :)

Mutta ehkä se riittää offtopikista?

-- xybo
Reiko
Terrorist
Terrorist
Viestit: 511
Liittynyt: 03.12.2005, 20:40
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Viesti Kirjoittaja Reiko »

[quote="xybo"]clip/quote]

Jeps. Herkkäihoisesti tai en, mutta asia oli selvitettävä jottei kukaan vetäis vantaalaisuudestani mitään typeriä aivopieruja. ;)

Offtopiccii juu. Eiköhän tämä tähän threadiin tälläkertaa jo riittänyt. Ollaan taas erimieltä toisessa topicissa. xD

=)
Kuva
O: Yamaha DX-200
Vastaa Viestiin