Masterointi

Pyydä apua tai anna neuvoja.

Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo

Vastaa Viestiin
Valovoima
Viestit: 483
Liittynyt: 29.11.2005, 15:25
Viesti:

Masterointi

Viesti Kirjoittaja Valovoima »

Windowsille: WaveLab

Macille: DSP-Quattro. Kuulemma Wavelabin tasoinen masterointityökalu mutta huomattavasti edullisempi. Oon just tutustumassa tähän, kun Wavelabia ei saa Macille.
xybo
Viestit: 466
Liittynyt: 01.12.2005, 12:20
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Re: Masterointi

Viesti Kirjoittaja xybo »

PulseDemon kirjoitti: Macille: DSP-Quattro. Kuulemma Wavelabin tasoinen masterointityökalu mutta huomattavasti edullisempi. Oon just tutustumassa tähän, kun Wavelabia ei saa Macille.
Mäkille Logic Pro 8 (ja sen kaikki komponentit, erityisesti Soundtrack Pro), huomattavasti laadukkaampi kaikinpuolin. Ei voi ku kehuu.

-- xybo
Valovoima
Viestit: 483
Liittynyt: 29.11.2005, 15:25
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valovoima »

Oon just opettelemassa tuon DSP-Quattron käyttöä demosta. Eli oot sitä mieltä että kannattaa suoraan heivata koko ohjelma pois ja siirtyä suoraan Logiciin?
xybo
Viestit: 466
Liittynyt: 01.12.2005, 12:20
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xybo »

PulseDemon kirjoitti:Oon just opettelemassa tuon DSP-Quattron käyttöä demosta. Eli oot sitä mieltä että kannattaa suoraan heivata koko ohjelma pois ja siirtyä suoraan Logiciin?
Jos käytät mäkki niin kyllä. Logic on muutenkin laajempi kokonaisuus.

-- xybo
js666
Viestit: 20
Liittynyt: 09.07.2008, 20:41
Paikkakunta: 00666 kallio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja js666 »

hmm, pikaisen silmäyksen perusteella toi dsp-quattro on siis just enempi masterointiohjelma. eli jotkut asiat saattaa olla helpompia (esim. playlistin kasaus valmista cd:tä varten crossfeideineen) ku logicissa.

tuohan näkyis tukevan AU-plugareita joten periaatteessa samat plugarit (miinus tietty logicin itsensä mukana tulevat) toimii kuin logicissa.

muilla osa-alueilla logic pesee tuon varmasti mennen tullen.

toast 8:ssa on nyt mukana ominaisuuksia mitkä oli ennen vain roxion jam:ssa eli sillä pystyy nykyään tekemään myös kunnon playlistit. säätämään index-paikat ja jopa lisäämään polttovaiheessa vielä jonkun AU-plugarin soundiin. eli toi + logic riittää aika pitkälle masterointimielessä.
>> herttasta intoa ja uskoa omaan juttuunsa >>
xybo
Viestit: 466
Liittynyt: 01.12.2005, 12:20
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xybo »

Logic:issa on toinen softa noita cd:itä tekemistä varten. Soundtrack Pro. Itseasiassa noita poltto/indexointi softia löytyy freewarena miljaardi.
js666
Viestit: 20
Liittynyt: 09.07.2008, 20:41
Paikkakunta: 00666 kallio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja js666 »

xybo kirjoitti:Logic:issa on toinen softa noita cd:itä tekemistä varten. Soundtrack Pro. Itseasiassa noita poltto/indexointi softia löytyy freewarena miljaardi.
okei. logic ei nykymuodossaan ole kovin tuttu.

mäkille ei ihmeemmin ole tullut freewarena vastaan? itse oon duunannu träkit valmiiksi joko cubasessa tai protools LE:ssä ja sit kasannu playlist-masterin jam/toast-kombolla tai nyttemmin siit pelkällä toastilla.

waveburner taitaa olla yks suosittu masterointisofta kans mäkille. oli aikoinaa tosi buginen. kuulemma nykyään vähän enempi kasassa.
>> herttasta intoa ja uskoa omaan juttuunsa >>
Vastaa Viestiin