Jumpstyle

Keskustelu muista tyyleistä.

Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo

Vastaa Viestiin
Junttu
Viestit: 167
Liittynyt: 22.09.2008, 19:31

Jumpstyle

Viesti Kirjoittaja Junttu »

Joo, ketkäs kaikki kuuntelee tätä vissii trancen tyyli suuntausta?

Mun korvaa jumpstyle iskee juuri sen takii et se muistuttaa jonku verra hardcorea ja sit se on kans aik nopeeta :)
Reiko
Terrorist
Terrorist
Viestit: 511
Liittynyt: 03.12.2005, 20:40
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Re: Jumpstyle

Viesti Kirjoittaja Reiko »

Tää on alkuun hyvä lukee http://www.hardcore-finland.com/?sivu=tyylit
Kuva
O: Yamaha DX-200
Shatterling
Viestit: 523
Liittynyt: 12.08.2008, 14:57
Paikkakunta: Ezzpoo
Viesti:

Re: Jumpstyle

Viesti Kirjoittaja Shatterling »

Siis en nyt oo oikeen perillä et mihin jumpstyle pohjautuu mutta ei tietääkseni ollenkaan HChen... ennemmä tulee mielee hardhouse tai hardtrance (ehkä) :lol:
Teknojta
Shamancoristi
Viestit: 2200
Liittynyt: 01.01.1970, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Jumpstyle

Viesti Kirjoittaja Teknojta »

Oldschoolimmasta HC:sta on toki jotain vaikutteita, mutta lähempänä kyllä hardstyleä. Päätekin on -style :D
Tha Rippah
Viestit: 142
Liittynyt: 10.10.2007, 10:28
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Jumpstyle

Viesti Kirjoittaja Tha Rippah »

joo onhan se hardstyleä aika lähellä. Tavallaan. ainaki tempo.:P Mut täytyy kyl sanoo et aika paljon yhtäläisyyksiä löytyy 90-luvun ihan alun oldschool-hardcoren kanssa. Esim Darkraver yhdistelee näit tyylejä paljon seteissään. En nyt ihan mene vannomaan, mutta jumpstylen alku ajoittuu 90-luvun lopun Rotterdam Teknon (Da Tekno Warriors) ja UC:n (Under Construction: Bam Bam, Poogie Bear ja kumppanit) tuotantoon. Sillon viel tosin HardHouse ja Newstyle nimellä.

Kuten monissa muissa tyyleissä, on aina olemassa artisteja, jotka koittaa hyödyntää tietyn tyylin suosiota. Näin on käyny myös Jumpstylessä. Artisteja kuten: Jeckyll & Hide ja Patrick Jumpen,, joiden musiikki on pelkkää euro-dancea jossa on pelkästään samantyylinen draivi kuin "oikeassa" jumpstylessa tai ns. Tekstylessa/French-Tekissä jotka eroaa muuten täysin edellämainituista. Jotkut Tek-Jump tuotokset lähenee aika paljon hard-technoa. Esim. Manu Kenton on artisti, jota pidetään monesti sekä Jump että hard-techno artistina.

koska mun jump-tuntemus on aika suppea, tässä vielä wikipedia-linkkejä (ei paljoa tietoa, mutta jotain sentään)

suomen wikipediassa on aika laimee kuvaus jumpista:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jumpstyle

englanninkielinen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jumpstyle
Reiko
Terrorist
Terrorist
Viestit: 511
Liittynyt: 03.12.2005, 20:40
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Re: Jumpstyle

Viesti Kirjoittaja Reiko »

Tha Rippah kirjoitti:Esim. Manu Kenton on artisti, jota pidetään monesti sekä Jump että hard-techno artistina.
Tiedän melkolailla hard-teknosta, mutten oo kyllä tuota (en vanhasta [tyylillisesti] hard-teknosta, saati sitten uudestakaan) nimeä kuullut ikinä. Uus hard-teknon aalto pilas koko kyseisen genren; bpm nostettiin 160bpm:ään ja alkoi olla sellaisia hardstyle rakenteellisia elementtejä osissa raitoja, turhaa kikkailuu (dj rakentaa raidat eikä itse raidat) ja muutenkin yleiskuva alkoi kuulostaa puuduttavan samanlaiselta (jokainen raita kuulosti toinen toiseltaan).
Kuva
O: Yamaha DX-200
Tha Rippah
Viestit: 142
Liittynyt: 10.10.2007, 10:28
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Jumpstyle

Viesti Kirjoittaja Tha Rippah »

Reiko kirjoitti: Tiedän melkolailla hard-teknosta, mutten oo kyllä tuota (en vanhasta [tyylillisesti] hard-teknosta, saati sitten uudestakaan) nimeä kuullut ikinä. .
http://www.discogs.com/artist/Manu+Kenton
:)

on tuolla keski-euroopassa kai suht koht kova nimi :)
Reiko
Terrorist
Terrorist
Viestit: 511
Liittynyt: 03.12.2005, 20:40
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Re: Jumpstyle

Viesti Kirjoittaja Reiko »

Tha Rippah kirjoitti:
Reiko kirjoitti: Tiedän melkolailla hard-teknosta, mutten oo kyllä tuota (en vanhasta [tyylillisesti] hard-teknosta, saati sitten uudestakaan) nimeä kuullut ikinä. .
http://www.discogs.com/artist/Manu+Kenton
:)

on tuolla keski-euroopassa kai suht koht kova nimi :)
Manu Kenton - Dedication (12") /Cannibal Society (2008)

Tuon lafkan tiedän. Omistan itekki kyseisen lafkan lättyjä, mutta muista lafkoista en oo juuri ikinä kuullutkaan tai sitte se mitä oon joskus mezkaillu jotain raitaa, niin törmännyt joihinkin noista lafkoista sattumalta... ei voi muistaa.
Kuva
O: Yamaha DX-200
Junttu
Viestit: 167
Liittynyt: 22.09.2008, 19:31

Re: Jumpstyle

Viesti Kirjoittaja Junttu »

varsin hyvin oli tiedossa ettei jumpstyle oo lähellekkää hardcorea, mut mun mielest se pikkase muistuttaa. Mut ei väitellä täst.

Täl hetkel tiedän vaa dj coonen, Jeckyll & Hyden, Dj Furaxin :D
Tha Rippah
Viestit: 142
Liittynyt: 10.10.2007, 10:28
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Jumpstyle

Viesti Kirjoittaja Tha Rippah »

Junttu kirjoitti:Jeckyll & Hyden
tää on sitä hands-up musiikkia, joka on pölliny jump-nimen ja itse skenessä löytyy paljon vihamiehiä. :D
Junttu
Viestit: 167
Liittynyt: 22.09.2008, 19:31

Re: Jumpstyle

Viesti Kirjoittaja Junttu »

Tha Rippah kirjoitti:
Junttu kirjoitti:Jeckyll & Hyden
tää on sitä hands-up musiikkia, joka on pölliny jump-nimen ja itse skenessä löytyy paljon vihamiehiä. :D
Joo se munki mielest oli iha paskaa :D, semmost kusista trancen baittausta :D
Vastaa Viestiin