Nordcore GMBH

Keskustelua Hardcore Technosta ja sen eri alatyyleistä!

Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo

Vastaa Viestiin
Nordberg
Viestit: 158
Liittynyt: 02.12.2005, 14:30

Nordcore GMBH

Viesti Kirjoittaja Nordberg »

Tässä on varmaan artisti jonka aika moni hc:ta kuunnellut varmaan tietää ja on jopa kuunnellut niiden biisejäkin. Luulen että moni on Nordcoreen näiden legendaaristen Terrordrome kokoelmien kautta. Mutta varmaan joillakin on myös heiädn vinyylejään.

Nordcoren vanha tyylihän oli varsin erilaista kuin tämä heidän nykyinen musiikkinsa. Ensinnäkin se oli nopeampaa. Eli Nordcoren vanhojen biisien nopeus oli sellaiset 210-240 bpm, niin nykyisin se on jotain 140-160 bpm. Eli sellaista Newstyle nopeutta, eli selkeästi hitaampaa.

Nordcoren vanhat biisithän oli sellaista synkkää hardcorea, monet niistä jopa oikein mainioita. Suosikki biisini on loistava Robocop. Itse biisi on aika erilainen verrattuna Nordcoren muihin sen ajan biiseihin. Tätä Nordcore nykyistä tyyliä en ole hirveästi kuunnellut, mutta esim. Discogsilla joku kuvaili sitä siten että se on yhdistelmä technoa ja newstyleä. Eli ei läheskään yhtä hyvä kuin vanha tyyli. Mitäs muut ajattelevat tästä Nordcoresta, eli onko tutt ryhmä?

http://www.discogs.com/artist/Nordcore+G.M.B.H.
Teknojta
Shamancoristi
Viestit: 2206
Liittynyt: 01.01.1970, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teknojta »

Olen kuullut neljännen Operation Nordcore kokoelman: http://www.discogs.com/release/226187
Synkkä tunnelma ja ihan eri meininki kuin jollain MoH:lla tai Megaravella.
Sen lisäks kuullut jotain randomeja biisejä ja jollain Terrordromellakin oli Nordcorea, mutta siitä ei jäänyt mitään muistikuvaa. Noista randomeista biiseistä sen sijaan jäi mieleen Hölle Part 1 tai 2... no jompikumpi. Se oli ainakin vanhempaa ja pidin kovasti.
xybo
Viestit: 466
Liittynyt: 01.12.2005, 12:20
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xybo »

Juu. Terrordromeilta tutuksi tuli. Aika iso osa biiseistä oli Hartmann;in tekeleitä. Soundi eros lähinnä kai siinä, että biisit oli enemmän raudalla tehtyjä kuin sampleilla. Ihan hyvää perus hc:ta. Kokkareiden lisäks jäi Nordcorelta pari vinyyliäkin käteen. Uutta tuotantoa en o kuullu. Ilmeisesti onnekseni =)
Nordberg
Viestit: 158
Liittynyt: 02.12.2005, 14:30

Viesti Kirjoittaja Nordberg »

Noilla uusilla Nordcoren kokoelmilla kyllä on aika paljon myös noita muita artisteja, niiden biisit voisivat varmaan olla ihan hyviäkin. Eli niitä muita artistejahan on esim. Emperator, The Horrorist (eli oliwer Chesler), Dj Stahlin ja Stickhead. Tosin en ole hirveästi näitä uusia artisteja kuten en myöskään Nordcoren uusia biisejä kunnellut.

Niin tuo Norcoren kappale Hölle taitaa alunperin olla ihan yksi yhtenänen yli 9 minuuttia pitkä biisi. Mutta se taitaa sitten olla jaettu Hölle part 1 ja Hölle part 2 osiin. Toisessa noista kuullaan synkkää soundia ja sitten on jotain saksankielistä puhetta.
OrZo
Viestit: 382
Liittynyt: 02.12.2005, 17:41
Viesti:

Viesti Kirjoittaja OrZo »

Löytyy kaikki noi Operation Nordcore-kokoelmat ja pidän kyllä kovasti. Kahdessa ensimmäisessä on lähinnä noita Nordcore GMBH:n omia biisejä, kun taas noissa uudemmissa on paljon muitakin artisteja (kuten joku taisi jo sanoa). Uusimmassa (Point Of No Return) on myös Stahlinin setti. E-Quilibrium, Haben Will, Hölle, Mirror Room, No More Happy Hardcore, Paranoia, Pennervolk ja Surviving Will ovat biisejä joista itse pidän eniten.
Nordberg kirjoitti:Niin tuo Norcoren kappale Hölle taitaa alunperin olla ihan yksi yhtenänen yli 9 minuuttia pitkä biisi. Mutta se taitaa sitten olla jaettu Hölle part 1 ja Hölle part 2 osiin.
Hölle Part I on ainakin tossa Operation Nordcore 2-kokoelmassa 9:32-pituinen. Part II on 5:59.
Nordberg
Viestit: 158
Liittynyt: 02.12.2005, 14:30

Viesti Kirjoittaja Nordberg »

Ahaa mä oon sitten hieman erehtynt noiden Hölle part 1 ja Hölle part 2 biisien pituuksista.
Valovoima
Viestit: 483
Liittynyt: 29.11.2005, 15:25
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valovoima »

Mua henk.koht. viehättää alas pitchatut saksankieliset puheet ja synkkä tunnelma. Operation Nordcorella on kyllä muutamia loistavia biisejä. Ois noita voinut silti vähän lyhentää. Biiseissä ei välttämättä riitä aina ideaa 5-7 minuutiksi.
Astarot
Viestit: 6
Liittynyt: 25.04.2006, 00:17

Viesti Kirjoittaja Astarot »

Pitäis joskus päästä livenä näkee niitten setti. Kuulostaa livenä paremmalta mitä oon kuullut ja DVD:tä nähnyt.
Vastaa Viestiin