MAINSTREAM HARDCORE?
Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo
-
- Soul Eater
- Viestit: 241
- Liittynyt: 29.11.2005, 19:13
- Paikkakunta: Kuusankoski/Kotka,Finland..+other places
- Viesti:
MAINSTREAM HARDCORE?
Kertokaas mielipiteenne tästä monien vihaamasta tyylisuunnasta tätä nykyää..esim mitä tätä nykyää on MoH (masters of hardcore) kokelmat täys :S Uppooko biisit/jotkin biisit vai aiheuttaako vihan tunteita Mikä on teidän mielipiteennen miksi tätä nykyää "kaikki" puskee ulos aivan samanlaista ritititiu hctä
Viimeksi muokannut Abandoned Soul, 01.12.2005, 16:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Abandoned Soul will shake your brain!
http://www.myspace.com/hyljattysielu
http://www.myspace.com/hyljattysielu
Jos MoH on Masters Of Hardcore.. niin sehän on ollut alusta lähtien täysin kaupallisen toistogabberin sydämmessä. Itseälläni ei ole mitään vihoja kaupallisemman musiikin suhteen. Hyvät biisit on hyviä ja huonot huonoja oli niitä sitten painettu 2 miljoonaa kappaletta ja tv-mainoksien kera tai 200 kappaleen 7" painos.
Samanlaista rititititiiii hc:ta on tullut nyt jo lähemmäs 10v:tta joka saatanan tuutista, onneks jopa Anttila tajus lopulta olla tilaamatta niitä kaikkia =)
Tän hetken kaupalliset hitit esim. Deathchant ja Third Movement ovat korvanneet monia noista kokkareista, mutta ovat omassa soundissaan täysin itseään kopioivia. Julkasu toisensa jälkeen täysin samaa (mutta eiköhän sieltä rahaa tule).
Enemmän vituttaa "muotisoundit", hc:ssa vaihtelee syntikka soundi tai basari soundi aina muutamanvuoden välein ja sit saakin kuulla sitä samaa soundia joka saatanan biisissä tyylistä/nopeudesta riippumatta. Se häiritsee. =)
-- xybo
Samanlaista rititititiiii hc:ta on tullut nyt jo lähemmäs 10v:tta joka saatanan tuutista, onneks jopa Anttila tajus lopulta olla tilaamatta niitä kaikkia =)
Tän hetken kaupalliset hitit esim. Deathchant ja Third Movement ovat korvanneet monia noista kokkareista, mutta ovat omassa soundissaan täysin itseään kopioivia. Julkasu toisensa jälkeen täysin samaa (mutta eiköhän sieltä rahaa tule).
Enemmän vituttaa "muotisoundit", hc:ssa vaihtelee syntikka soundi tai basari soundi aina muutamanvuoden välein ja sit saakin kuulla sitä samaa soundia joka saatanan biisissä tyylistä/nopeudesta riippumatta. Se häiritsee. =)
-- xybo
-
- Soul Eater
- Viestit: 241
- Liittynyt: 29.11.2005, 19:13
- Paikkakunta: Kuusankoski/Kotka,Finland..+other places
- Viesti:
Itse en pidä ainakaan tuosta re-style nimisest artistist..sillä jos kokoelmalla esiintyy silt ainakin 4 uutta biisiä mutta mitkä kaikki kuulostaa aivan samalta ku kolmessa edellisessäkin kokoelmassa ni jossain mättää ja pahasti Ja muutenkin ylikaupallinen väkisin tehty musiikki pistää välil vihaseks Itse pidän juuri kokoelmista Darkcore / Demolition / Hellraiser yms jotka julkaisevat sentäs uusia biisejä..sekä ainakin omasta mielestä yrittävät kitkeä ylikaupallisen "paskan" pois. Harmi vain kun ainakaan uutta darkcore kokoelmaa ei ole tulossa vielä vähää aikaa...(kai?)
Abandoned Soul will shake your brain!
http://www.myspace.com/hyljattysielu
http://www.myspace.com/hyljattysielu
Mainstream HC:ssa vituttaa se että artistit jotka ovat tehneet ennen hyvää musaa, esim. Angerfist, myyvät nykyään paskaa nimellänsä. Paljon tylsiä anthem biisejä ja noita hardcore motherfucker ja yli-isänmaallisia hardcore hollanti biisejä jotka on tarkoitettu varmaan lähinnä angstisille teineille.
Rap ei minusta sinänsä ole huonoa HC biiseissä, mutta liian ilmiselvä gangstailu ei uppoa. Tulee kuitenkin räppiä kuunneltua, mutta lähinnä conscious/hardcore/underground tyylistä eikä gangstaa tai MTV huttua.
Oli se sitten mainstreamia tai ei niin kyllä alkaa kyllästyttämään biisit joissa on kaikissa sama juoni. Omaperäisyys ja kokeilemishalu ei ole koskaan pahasta. Jostain kuitenkin kaikki alottavat kuuntelemaan ja yleensä lähdetään siitä poppicoresta.
Rap ei minusta sinänsä ole huonoa HC biiseissä, mutta liian ilmiselvä gangstailu ei uppoa. Tulee kuitenkin räppiä kuunneltua, mutta lähinnä conscious/hardcore/underground tyylistä eikä gangstaa tai MTV huttua.
Oli se sitten mainstreamia tai ei niin kyllä alkaa kyllästyttämään biisit joissa on kaikissa sama juoni. Omaperäisyys ja kokeilemishalu ei ole koskaan pahasta. Jostain kuitenkin kaikki alottavat kuuntelemaan ja yleensä lähdetään siitä poppicoresta.
Niin noista tämän päivän hardcoren muotisoundeista voitaisiin mainita esim. tämä nykynien frenchcore. Psychik Genocide labeli on hyvä esimerkki tämän päivän frenchcoresta. Suurin piirtein jokainen biisi on toistensa kopio ja niissä kaikissa käytetään sitä samaa bassorumpua. Eli nämä biisit on aika tylsiä, verratuna vaikkapa vanhoihin Epitethin biiseihin. Samoin tätä nykysitä frenchcorea ei voi juurikaan kutsua edes rankaksi. Esim. Low Entropy sanoi että vuoden 1996 hardtrancekin oli rankempaa kuin tämä nykyinen frenchcore.
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: 19.12.2005, 20:04
- Paikkakunta: Ylöjärvi
-
- Soul Eater
- Viestit: 241
- Liittynyt: 29.11.2005, 19:13
- Paikkakunta: Kuusankoski/Kotka,Finland..+other places
- Viesti:
En sitä täs hakenu etteikö Moh cdt uppoaisi...ainakin 4-5 viimistä moh recordsia on ollu ainakin omasta mielestä identtisiä..samoilla elementeillä edetty..samoja melodioita/kikkoja/bassolinjoja...eri samplet..tai joissain biiseissä nekin aivan samat :S alkaa huolestuttaa että hyvätkin artistit...esim ANGERFIST on vajonnu aika alas..puskee saman tyylistä settiä ulos jopa 5 biisiä yhdelle kokoelmalle..minusta aivan liikaa..kiinnittäen huomiota vielä hänen biisiensä tasoon..laskenut huomattavsti ensimmäisiin biiseihin nähden! Ja sitten huomasin toisenkin erittäin ikävän asian..itse ainakin henk koht pidin korsakoffia hyvänä artistina..teki menevää musaa ja sillee..muttaku kuulin kaks viimeisintä vinyyliä..AIVAN KURAA...etenkin tuo viimeisin..huoh..Jos otetaan hyvä esimerkki artistista niin esim. DIONE ja hänen uusin levynsä oli aivan sika hyvä..(kannattaa kuunnella)...aivan oma soundisa mutta joka biisissä jotaa uutta
Abandoned Soul will shake your brain!
http://www.myspace.com/hyljattysielu
http://www.myspace.com/hyljattysielu
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: 19.12.2005, 20:04
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Tosta samantyylisyydestä on kyl tullut nykyää vähän useammallekkin genrelle jo kirous ja täytyy myöntää harmikseni että gabber ei ole poikkeus siinä, tai lähinnä juuri mielestäni samat artistit ovat jäänet junnamaan samaan "tuttuun ja turvalliseen" kaavaan biiseissään ja harvemmalla on nykyään rohkeutta enää mennä muuttamaan kaavaansa.
Esim Korsakoff teki minuun vaikutuksen Tamara ja Unleash the beast biiseillään mutta sen jälkeen ulos on tullut vain tasapaksua perus gabberia joka ei mitenkää erotu muiden joukosta.
Veikkaisin että esim angerfist jatkaa tuota saman tekemistä niinkauan
kuin suosio on sitä luokkaa kun nyt, esim mohradion Top10:ssä on & Angerfistin biisiä.
Mutta ajanmyötä kun musiikki taas muovautuu ja tulee "uusiaalto" niin
silloin viimeistää muuttuu artistien biisit mutta täytyykin toivoa että vuoden sisään ei olisi taas sama tilanne kuin nyt....
Esim Korsakoff teki minuun vaikutuksen Tamara ja Unleash the beast biiseillään mutta sen jälkeen ulos on tullut vain tasapaksua perus gabberia joka ei mitenkää erotu muiden joukosta.
Veikkaisin että esim angerfist jatkaa tuota saman tekemistä niinkauan
kuin suosio on sitä luokkaa kun nyt, esim mohradion Top10:ssä on & Angerfistin biisiä.
Mutta ajanmyötä kun musiikki taas muovautuu ja tulee "uusiaalto" niin
silloin viimeistää muuttuu artistien biisit mutta täytyykin toivoa että vuoden sisään ei olisi taas sama tilanne kuin nyt....
Tuo ongelma että biisit kuulostavat samanlaisilta koskee lähinnä tätä newstyle gabberia sekä tätä modernia frenchcorea. Kumpikin tyyli on erittäin kaupallinen. Syynä biisien samankaltaisuuteen lienee se että koska näillä biiseillä on ensisijaisesti tarkoitus tehdä rahaa, niin ukaan ei uskalla muuttaa kaavaansa, koska se eiv älttämättä möisi niin hyvin. Eli suuri massa ei välttämättä pitäisi siitä uudesta soundista ja rakenteesta.
Toinen ongema mikä tähän liittyy on se että nämä kumpikin tyyli ovat varsin kapea-alaisia. Toisin sanoen artistit jotka tekevät niitä, eivät juurikaan kuuntele tai seuraa mitään muuta musiikkia tai mitä tapahtuu muissa genreissä. Tästä johtuen biisit eivät saa mitään vaikutteita uusista tyyleistä, eivätkä ne kehity. Moni näitä kahta tyyliä kuunteleva saattaa uskoa että nämä kaksi tyyliä ova ainoat hardcore tyylit, tai ainakin sen päätyylit. Tästä johtuen he eivät tiedä juurikaan mitään munlaisesta musiikista. Vähän sama asia kuin se että esim. vuonna 1996 Thunderdome edusti lähes kaikille sitä mitä hardcore on. Eikä tiedetty muunlaisesta hardcoresta mitään.
Toinen ongema mikä tähän liittyy on se että nämä kumpikin tyyli ovat varsin kapea-alaisia. Toisin sanoen artistit jotka tekevät niitä, eivät juurikaan kuuntele tai seuraa mitään muuta musiikkia tai mitä tapahtuu muissa genreissä. Tästä johtuen biisit eivät saa mitään vaikutteita uusista tyyleistä, eivätkä ne kehity. Moni näitä kahta tyyliä kuunteleva saattaa uskoa että nämä kaksi tyyliä ova ainoat hardcore tyylit, tai ainakin sen päätyylit. Tästä johtuen he eivät tiedä juurikaan mitään munlaisesta musiikista. Vähän sama asia kuin se että esim. vuonna 1996 Thunderdome edusti lähes kaikille sitä mitä hardcore on. Eikä tiedetty muunlaisesta hardcoresta mitään.
Se edusti niille, jotka tulivat mukaan vasta Thunderdomen kaupallisen juhlan huumassa, useimmat pre-thunderdome hc-fanit lopettivat koko genren seuraamisen thunderdomejen tullessa yleisesti tunnetuksi.Nordberg kirjoitti:Vähän sama asia kuin se että esim. vuonna 1996 Thunderdome edusti lähes kaikille sitä mitä hardcore on. Eikä tiedetty muunlaisesta hardcoresta mitään.
Itsekkin meinasin lopettaa konemusiikin kuuntelemisen mayfay huuman tuulessa isommaks ja niiden karmivien MusicTV:llä pyörivien viedeoiden kanssa.. "we are different..!" *urgh*
-- xybo
tämäki on toisaalta aika jännä homma.. halutaan että genre kasvaa mutta sitten se ei taas sais kasvaa, MUTTA kyllä, kaupallinen musiikki on perseestä eikä siitä pääse mihinkään.. varsinki tää listapaska.. mulla on kaikki kaverit/tutut samalaisia top 10 kuuntelioita.. muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.. ja se ärsyttää.. mutta niin, missä on tämä kaupallisen musiikin raja?
Kuka haluaa että genre kasvaisi? Bileitä ehkä haluttaisiin lisää,kalma kirjoitti:tämäki on toisaalta aika jännä homma.. halutaan että genre kasvaa mutta sitten se ei taas sais kasvaa, MUTTA kyllä, kaupallinen musiikki on perseestä eikä siitä pääse mihinkään.. varsinki tää listapaska.. mulla on kaikki kaverit/tutut samalaisia top 10 kuuntelioita.. muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.. ja se ärsyttää.. mutta niin, missä on tämä kaupallisen musiikin raja?
mutta ei välttämätta tarvittaisi lisää porukkaa. Tarvittaisin
pikemmkin uskoa ja aktiivisi järkkääjiä. Jatkuva tappion
tekeminen tuskin kannattaa suomessa. Kannattaa tehdä
kuten jo fiksummat ovat tajunnet. Jos bileitä ei tule tänne,
kannattee mennä bileiden luokse.
Mitä taas tulee kaupallisen musiikin rajaan? Kaikki musiikki
jota myydään saadakseen kustannettua kulut on jo kaupallista.
Ehkä sen voisi kuitenkin rajat siihen, että toisestaan tarkalleen
samaa minimoiden kulut. Voidaan puhua tuotetteistamisesta.
Eli tehdään yksi tuote kunnolla ja vaihdetaan tuotteen
ulkonäköä ja nimeä pikkaisen (esimerkiksi kännykät) ja
myydään uutena.
-- xybo
Näillekin foorumille eksytin itseni, onneksi. ^^
Näin jatkoa tälle kappaleiden samanlaisuudesta.
Speedfreak:in "uudessa" levyssä 'Disinformation Overload'issa (2005) mielestäni jokainen biisi kuulostaa aivan erilaiselta. Erilaisia kickejä, melodiat eroaa hyvinkin paljon ja kokonaisuus todella hyvä. Tuo on minusta hyvä esimerkki minne suuntaan esim Speedfreakin'kin kaltainen artisti kannattaa lähteä koittamaan. Meinaan olen kuullut, Speedfreakin aikaisempia tuotantoja noin 3 levyä ja mielestäni kaikki samanlaista toistoa. En tiedä muiden reaktioista jos ovat kuulleet/kun kuulevat tuota disinformaatiota mutta tämä artisti on ottanut rohkean askeleen parempaan ja mielenkiintoisempaan tyyliin.
Ja vastaus joillekin jotka kysyvät: Kyllä, waretan musiikkini. Sitä mistä saan ne luultavasti joutuu kysymään PM:llä koska mainostaminen on kielletty.?
Näin jatkoa tälle kappaleiden samanlaisuudesta.
En ole kuullut artistia mutta, minulla on samantyylinen ilmoitus.Abandoned Soul
...Jos otetaan hyvä esimerkki artistista niin esim. DIONE ja hänen uusin levynsä oli aivan sika hyvä..(kannattaa kuunnella)...aivan oma soundisa mutta joka biisissä jotaa uutta
Speedfreak:in "uudessa" levyssä 'Disinformation Overload'issa (2005) mielestäni jokainen biisi kuulostaa aivan erilaiselta. Erilaisia kickejä, melodiat eroaa hyvinkin paljon ja kokonaisuus todella hyvä. Tuo on minusta hyvä esimerkki minne suuntaan esim Speedfreakin'kin kaltainen artisti kannattaa lähteä koittamaan. Meinaan olen kuullut, Speedfreakin aikaisempia tuotantoja noin 3 levyä ja mielestäni kaikki samanlaista toistoa. En tiedä muiden reaktioista jos ovat kuulleet/kun kuulevat tuota disinformaatiota mutta tämä artisti on ottanut rohkean askeleen parempaan ja mielenkiintoisempaan tyyliin.
Ja vastaus joillekin jotka kysyvät: Kyllä, waretan musiikkini. Sitä mistä saan ne luultavasti joutuu kysymään PM:llä koska mainostaminen on kielletty.?