Olen lukenu tosta hcn historiaa mutta se minua on askarruttanu että mistä se on kehittyny just tämmöseks mitä se nyt on? sitä en ole vielä saanut selville!
Dj_active kirjoitti:Olen lukenu tosta hcn historiaa mutta se minua on askarruttanu että mistä se on kehittyny just tämmöseks mitä se nyt on? sitä en ole vielä saanut selville!
Öööh. Minkälaiseks?
Ensin tehtiin analogisynilla musaa, ja joku halus tehä rankempaa ja sitä rankempaa kutsutiin hardcoreks.. kuten kaikissa muissakin "ei-konemusiikkityyleissä". Sitten joku keksi, hei!, samplaaminen on kivaa ja sit tehtiin samaa rankkaa mutta sampleilla. Sitten huomattiin, että tällähän voi tienaa rahaa ja sitä tehtiin sikana. (lue: thunderdome kokoelmat). Nykyään sitten tehdään miljoona kopiobiisiä samoilla soundeilla niin kauan kun se myy.. tai kunnes joku keksii uuden soundin jota kopioida. Tässä välissä toki oli vaihe missä kaiki teki perjaatteessa vanhat biisit uudestaan uusilla soundeilla ja rippas hittejä ja uskottelin teineille, että se oli niiden omaa soundia... BPM:t on tiputettu alas, että hc ois helpommin lähestyttävää ja myy paremmin. Nyt ollaan tässä. Muutamat sitten tekee taas överiöveri nopeeta vain ollakseen nopeempia ja rankimpia.
Niin hardcorehan on alunperin ihanjotain muutakun konetilulilumusiikkia!! Noei en tullu tänne pilkkaamaan mutta rekisteröidyin tänne ihan sentakia että pääsin sanoon tän. 'first used in early 80's to describe punk' ja nykyään ihan oma mättömusiikkigenrensä.
hc4life kirjoitti:Niin hardcorehan on alunperin ihanjotain muutakun konetilulilumusiikkia!! Noei en tullu tänne pilkkaamaan mutta rekisteröidyin tänne ihan sentakia että pääsin sanoon tän. 'first used in early 80's to describe punk' ja nykyään ihan oma mättömusiikkigenrensä.
Itseasiassa eikai hc ole edes välttämättä tarkottanut mitään musiikkityyliä. Joku soundi vaan voi olla "hooseempaa" kun toinen. Oli sitten vaikka hc jazzia tai funkkia tai hc rautalankaa. Hooseempaa klassistakin voisi kutsua hooseeksi.
hc4life kirjoitti:Niin hardcorehan on alunperin ihanjotain muutakun konetilulilumusiikkia!! Noei en tullu tänne pilkkaamaan mutta rekisteröidyin tänne ihan sentakia että pääsin sanoon tän. 'first used in early 80's to describe punk' ja nykyään ihan oma mättömusiikkigenrensä.
Itseasiassa eikai hc ole edes välttämättä tarkottanut mitään musiikkityyliä. Joku soundi vaan voi olla "hooseempaa" kun toinen. Oli sitten vaikka hc jazzia tai funkkia tai hc rautalankaa. Hooseempaa klassistakin voisi kutsua hooseeksi.
Eli kyseessä on siis vain termi, rite? Eniveis, kuten xybo tuossa sanoikin niin tuota "hoosempaa" (terminä) on käytetty kyllä niin monessa paikassa/asiassa/asian yhteydessä, kuin voi vain olla.