Lippujen hankkiminen kävi mielessä, mutten ole valmis maksamaan itseäni kipeäksi kuunnellakseni koko iltaa näiden keskinkertasta 2000-luvun tuotantoa.
Ajattelin just aloittaa Prodigyn hehkutustopikin, mut sellainen olikin näköjään jo vähän eri muodossa.
Viime päivinä ollut kuuntelussa The Experience (1992) ja Music for the Jilted Generation (1994) ja voin sanoa että ovat ihan käsittämättömän hyviä levyjä ja huomattavasti edellä aikaansa, niin tyylillisesti kuin teknisesti. Experience on älyttömän kova vaikken yleensä pidä erityisesti iloisesta musiikista tai sampleista.
Tykkäsin joistain myöhemmistäkin biiseistä, kuten Firestarter oli ihan jees. Ehkä meni iän piikkiin, en tiedä miten kävisi jos kuulisin ensi kertaa noita nyt.
Valovoima kirjoitti:Ajattelin just aloittaa Prodigyn hehkutustopikin, mut sellainen olikin näköjään jo vähän eri muodossa.
Viime päivinä ollut kuuntelussa The Experience (1992) ja Music for the Jilted Generation (1994) ja voin sanoa että ovat ihan käsittämättömän hyviä levyjä ja huomattavasti edellä aikaansa, niin tyylillisesti kuin teknisesti. Experience on älyttömän kova vaikken yleensä pidä erityisesti iloisesta musiikista tai sampleista.
Tykkäsin joistain myöhemmistäkin biiseistä, kuten Firestarter oli ihan jees. Ehkä meni iän piikkiin, en tiedä miten kävisi jos kuulisin ensi kertaa noita nyt.
Mä digasin kans Experienceen ja One Love EP:hen asti. Puolet Jiltedisttä oli jo tota tulevaa paskaa mitä ne suoltaa nykyäänkin joten en edes ostanut sitä. (One Love EP:llä on ne paremmat biisit kokkarilta). Nykyään ei ees kehtaa mainita pitävänsä Prodigystä kun ajatellaan vain uutta kamaa joka on perjaatteessa eri bändi.
Experience ei ollut aikaansa edellä vaan juuri sitä hetkeä. Vastaavaa yhtää hyvää ja parempaakin kamaa on tolkuttoman paljon noilta vuosilta.
Kiitos. Entäs Music for the Jilted Generation? Oliko senkin tyyli yleistä siihen aikaan? Mua kiinnostais biisien kuten Break and Enter, Speedway, The Heat, Skylined ja Claustrophobic Sting -tyylistä matskua tehneet artistit.
Valovoima kirjoitti:Kiitos. Entäs Music for the Jilted Generation? Oliko senkin tyyli yleistä siihen aikaan? Mua kiinnostais biisien kuten Break and Enter, Speedway, The Heat, Skylined ja Claustrophobic Sting -tyylistä matskua tehneet artistit.
Big Beattiä ja semmosta tais olla, joten chemical brothers etc.... En tiedä siitä genrestä mitään. Vihasin koko soundia sillon ja nyt, kuten tuota levyäkin
Hmm.. en mä noita ehkä big beatiksi vielä laskisi. Their Law jne kylläkin
Suosittelisin tsekkaamaan mm. vanhaa Basement Records/Jack Smooth matskua, jos haluaa vähän "vakavampaa" hyvin tuotettua ja pitkälti syntikkoihin nojaavaa breakbeat(+4/4) kamaa.
Vaikka Jilted on mielestäni loistoalbumi sinänsä niin ei sekään soundeilta/ideoiltaan erityisesti aikaansa edellä liene. Esim. nuo kahden viimeisen linkin biisit on 92 alkupuolelta/keskivaiheilta, muut 93