dark-raver kirjoitti:Näyttää muuten olevan aikas alhainen tämä keski-ikä tääl suomen "hc skenes" kun suuri osa sijoittuu tuohon 14-17 ikävuoteen.
Tai siis että pääasiassa vähän nuoremmat kuuntelee tai sit vanhemmat eivät löydä tietänsä foorumille. Tietenkin voin olla hyvinkin väärässä.
Vanhempi sukupolvi pyörii eri foorumeilla ja piireissä. Kovaydin.net porukka tuntuu olevan enemmän "löysin hc:n mixeri.net:istä / warena" porukkaa.
-- xybo
Toikin kyllä totta. *miettii mitä xybo tekee täällä*
No mutta plussaa et kaikkia ikäluokkia löytyy, mutta miinus ettei nuoremmille ole bileitä.. kaippa se joskus korjaantuu
dark-raver kirjoitti:
Toikin kyllä totta. *miettii mitä xybo tekee täällä*
No mutta plussaa et kaikkia ikäluokkia löytyy, mutta miinus ettei nuoremmille ole bileitä.. kaippa se joskus korjaantuu
Täytyy kyllä itekkin ihmetellä. Aika eri taajuudella tulee mentyy kun nyky sukupolvi, mut jos haluu pysyy ajanharmoilla niin pitää seuraa mitä seuraavakin sukupolvi tuo tullessaan. Kehitys on aina kehitystä vaikka viimeset 5v+ ollaan menty rankasti taakseppäin =)
Ja eikä ne bileet o nyt juuri niin iso asia, ellei ole sikana kavereita siellä. Se että käy bileissä kuuntelemassa dj:tä joka ei soitakkaan semmosta mitä haluu kuulla ja paikalla ei o hirveesti frendejä. Se vaan ei kiinnosta pitkään. :/
xybo kirjoitti:
Ja eikä ne bileet o nyt juuri niin iso asia, ellei ole sikana kavereita siellä. Se että käy bileissä kuuntelemassa dj:tä joka ei soitakkaan semmosta mitä haluu kuulla ja paikalla ei o hirveesti frendejä. Se vaan ei kiinnosta pitkään. :/
-- xybo
Juurikin tuon takia käydää vaan hyvällä musiikilla täytetyissa bileissä, vedetää hirveet perseet ja sikaillaa kavereiden kanssa
Mulla ainaki yleensä ihan pirun hauskaa
xybo kirjoitti:Vanhempi sukupolvi pyörii eri foorumeilla ja piireissä. Kovaydin.net porukka tuntuu olevan enemmän "löysin hc:n mixeri.net:istä / warena" porukkaa.
No mut onks tuo mikään ihme kun Suomessa on ehkä kahdet HC-bileet vuodessa ja 12" EP:t/MLP:t maksaa sen 10e kappale eikä niitä edes myydä Suomessa.
Sähän voisit Xybo kantaa kortes kekoon maineen parantamiseksi ja linkittää jotain biisejäs kovaydin.netiin Ainakin itse kaipaan niitä "vanhemman sukupolven" biisejä, kun siinä on valitettavan usein eroa onko tyyppi tehnyt HC:ta kymmenen kuukautta vai kymmenen vuotta.
Korvatulpat kirjoitti:Hei. Olen Oliver Ruhanto. Ikää on 13 vuotta jopa. Kiinnostus lähti yhden kaverin ja oman innostuksen kautta. En ole vielä montaakaan vuotta hc:tä kuunnellut, mutta kyllä sitä aina tulee jostain listää haalittua koneelle(mikseri.net lähinnä).
Terve kaikille.
Ensimmäinen kiinnostus lähti hardcoreen/hardtranceen kun ostin 1999/2000 vuonna Scooterin Back to the heavyweight jam
mutta tuollainen musiikki päätyi kovaan kuunteluun minulla vasta pari vuotta sitten.
Lempiartisteja: Hellfish, DJ Proteus, DJ Luna, DJ Lady Dana ja kaikki muut kovat :D
Moro kaikille. Innostuin HC:sta ja yleensäkkin elektronisesta musiikista joskus 2000-luvun vaihteessa kun kaveri pakotti kuuntelemaan Delta 9:ä ja Brighter Death Now:ta, siitä lähtien ollu koukussa ja on sitä itekkin yrittäny jotain jumputusta väsätä kun on ollu aikaa ja innostusta. Asun Palokassa Jyväskylän kupeessa ja olen 23v.
Kiduttaja kirjoitti:Moro kaikille. Innostuin HC:sta ja yleensäkkin elektronisesta musiikista joskus 2000-luvun vaihteessa kun kaveri pakotti kuuntelemaan Delta 9:ä ja Brighter Death Now:ta, siitä lähtien ollu koukussa ja on sitä itekkin yrittäny jotain jumputusta väsätä kun on ollu aikaa ja innostusta. Asun Palokassa Jyväskylän kupeessa ja olen 23v.
Yli kymmenisen vuotta tutustuin hardcoreen Thunderdome VI:sen kautta ja siinä oli jotain mikä imi mukaansa. Ainakin tuo säretty bassorumpu ja hillitön rytmi ovat tietenkin suuri osa "viehätystä". Taas viime aikoina (ja muutenkin näin kesäisin) on tullut kuunneltua paljon HC:tä. Kuuntelen musiikkia laidasta laitaan; klassisesta hardcoreen.
Olen 15 vuotta säveltänyt ja tuo HC-kauteni vaikutti aika pitkään (ja edelleenkin toisinaan) musiikkiini raskaiden rumpujen/rytmin muodossa. Pidän usein melodisesta musiikista jossa on raskaat taustat. Nykyään teen mm. ambientia, trancea, hard trancea, keskiaikaista ja klassista musiikkia. Täällä voi käydä kuuntelemassa (suosittelen esim. Dropstone ja Here/Train): http://www.springbringer.com/music2.html
Rankinta genreä tuolla on hard trance/trancecore, mutta jos joku haluaa vanhoja HC-biisejäni kuulla niin niitäkin voinen laittaa.
Lempi HC-biisejäni ovat mm. 3 Steps Ahead: Hardcore, Pino D'Ambini: Up'n Down - Ballz (Bzrk Mix), Holographic: Morphic Resonance (tämä tosin lähenee hard trancea, mutta on tuolla Thunderdome kutosella).
Minun nimeni on Henkka ja olen kiltti opiskelija Tampereelta. Hiukan tulee tällaista jumputusmusiikkiakin kuunneltua ja soitettua. Rekisteröidyin tänne kun satuin paikalle törmäämään, ehkä jotain tulee juteltuakin täällä.
Syy siihen että tällaistakin musiikkia tulee kuunneltua johtuu ainoastaan sellaisesta tv-ohjelmasta kuin Jyrk:. ja eräästä mainoksesta kyseisen ohjelman mainostauolla. Mainoksessa kun satuttiin mainostamaan jotain hassuja kokoelmia Hollannista, joiden nimet olivat Thunderdome XIII ja XIV. Pakkohan ne oli sitten saada joululahjaksi + jotain muita levyjä sen jälkeen ja ajalta sitä ennen.
elina on nimeni ja ikää on paria päivää vaille 17.. datanomiksi opiskelen ja sitä kautta oikeastaan tykästyin hardcoreen ja muuhun sellaiseen. ehkä joskus pienempänä kakarana tuli trancea yms kuunneltua mutta sitten siitä asti on kyllä musamaku vaihdellut aika radikaalisti ja muokkautunut siksi mitä se nyt on. :''D
lähinnä dj sharpnelin ja ophidianin kautta tutustuin musaan, kun datanomi-kaveri on fani ja lähetteli musaa minulle, ja oli pakko saada lisää. sitten tuli hardrave.jp kuvioihin ja sitä popitin joka päivä liian monta tuntia putkeen.
eli turhan kauaa en ole kuunnellut mutta riittävästi että tiedän mistä pidän.
Joo-o, olen 18 vuotta ja teen Gabberia, mutta eipä muuta koska ilmeisesti se on liian kaupallista paskaa tänne, ja täällä puhutaan vaan HCsta.
PS. Hauskaa on jutella DJ Distortionin kanssa joka on Rotterdam Terror Corpsien pää tuottaja, ja tykkäs jopa mun demostakin:) Saa nähä mitä käy.