Mainstream HC:n toinen välikuolema?

Keskustelua Hardcore Technosta ja sen eri alatyyleistä!

Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo

Vastaa Viestiin

Välikuolema...

Partycoren ei saa antaa kuolla!
0
Ei ääniä
Hyvä asia! HC palaa taas oikeiden fanaatikkojen keskuuteen!
6
50%
Ihan sama/Ei mielipidettä
6
50%

Ääniä yhteensä: 12

Teknojta
Shamancoristi
Viesti:

Mainstream HC:n toinen välikuolema?

Viesti Kirjoittaja Teknojta »

Eräällä toisella HC foorumilla spekuloitu/toivottu/kauhisteltu mahdollista uutta välikuolemaa jolloin HC palaisi taas maanalle kuten 90-luvun lopussa ja pysyisi siellä jos/kun uusi mainstream aalto tulee. Pystyykö Mainstream HC pitämään jatkossakin suuren yleisön tyytyväisenä vai tuleeko toinen välikuolema?
Mitä mieltä nykyisistä tuotoksista? Onko mainstream hc pystynyt muuttumaan ja tuonut uusia trendejä, vai onko se pysähtynyt paikoilleen? Tällä hetkellä se trendi näyttäis olevan lisääntyneet trance melodiat. Tasapaksut biittibiisit on toki edelleenkin muodissa.
Sivuhuomiona että nykyään kannellisten ei-limited-edition vinyylien painaminen on kannattavaa vaan pienelle eliitille jotka vielä myyvät. Tämä johtuu ainakin osittain hintojen noususta, mutta kenties myös suosion laskusta?
Toivotaan mielipiteitä etenkin massaHC:ta enemmän tai vähemmän aktiivisesti seuraavilta, mutta myös muilta toki.
xybo
Viesti:

Re: Mainstream HC:n toinen välikuolema?

Viesti Kirjoittaja xybo »

Zutsuu kirjoitti:Eräällä toisella HC foorumilla spekuloitu/toivottu/kauhisteltu mahdollista uutta välikuolemaa jolloin HC palaisi taas maanalle kuten 90-luvun lopussa ja pysyisi siellä jos/kun uusi mainstream aalto tulee. Pystyykö Mainstream HC pitämään jatkossakin suuren yleisön tyytyväisenä vai tuleeko toinen välikuolema?
Mitä mieltä nykyisistä tuotoksista? Onko mainstream hc pystynyt muuttumaan ja tuonut uusia trendejä, vai onko se pysähtynyt paikoilleen? Tällä hetkellä se trendi näyttäis olevan lisääntyneet trance melodiat. Tasapaksut biittibiisit on toki edelleenkin muodissa.
Sivuhuomiona että nykyään kannellisten ei-limited-edition vinyylien painaminen on kannattavaa vaan pienelle eliitille jotka vielä myyvät. Tämä johtuu ainakin osittain hintojen noususta, mutta kenties myös suosion laskusta?
Toivotaan mielipiteitä etenkin massaHC:ta enemmän tai vähemmän aktiivisesti seuraavilta, mutta myös muilta toki.
En ole hirveesti seurannu uusia artisteja enkä labeleitä koska niiden soundi on juuri tuota "jotain uutta ja erillaista" ja samalla kaikki soundit mistä minä olen pitänyt hc:ssa huutaa poissaoloaan. Osa vanhoista artisteista on kuitenkin tasaisesti ja taustalla julkaissut uutta matskua, joskin erillaisiakin julkasuja, mutta soundimaailman pysyessä originaalissa. Eikä ole pakotettu näihin hitti basari-sampleihin mitä 95% uudesta kamasta käyttää. Ostan aktiivisemmin vanhaa kamaa mitä olen missannut, eikä minulla ole tarve ostaa uutta.

Minulle on ollut jo pitkään aika sama onko joku mainstream vai ug, kuhan soundi on ollut hyvä. Nykysoundi on kieltämättä mennyt kovaa vauhtia sinne supersahan ja kiksunpuolelle, samoin räppääminen ja muut "live" elementit ovat tuoneet inhoa kasvoille. Vinyyliä painetaan meille vanhemmille (paikalleen jääneille). MP3 on aivan liian helppo formaatti julkaista laadutonta roinaa, se 300-500e kulu mitä 300 vinyylin painamiseen menee on usein ollut riittävä poistamaan ison kasan ei julkasukelpoista materiaalia. Itse en edes laske mp3 julkasua "viralliseksi" julkasuksi. Toki mp3:sia saa ja pitääkin julkasta, mutta jos haluan laittaa rahaa musiikkiin niin haluan jatkossakin jotain fyysistä, vinyyli on sitä. MP3 promootio käytössä on aivan loistava, se on myös loistava kun soittaa esim Seratolla.

Jos vielä joskus saan aikaan semmosta matskua jonka haluan ehdottomasti julkasta niin kyllä vinyylillä o laitettava ulos, vaikka sitten omakustenteena. 300-500e on pieni erä siitä että saa omaa roinaa fyysisenä <3.

Mitä tulee "kaupallisen" hc:n kuolemiseen tai muuttumiseen .. samanlai kun Happy HC:ta tuli Freeformia kun Happy HC:n maine oli niin huono ja kaikki kuulosti samalta ... niin se tuskin vaikuttaa itseeni. Hyviä juttuja eksyy varmasti joukkoon.

Edit: piti vielä lisätä. Tämä oli vain hc:n näkökulmasta. Uutta musiikkia ostan muista genereistä vieläkin. Esim Electroa (ei Electro House) ja kiksua (vain ne jotka kuulostaa 97-01 soundilta), sekä acidia ja metallia (metalliakin joutuu tosin ostamaan vinyyli muodossa koska cd julkasut on kompressoitu paskaksi ja dynamiikkaa ei enää ole).
Tha Rippah

Viesti Kirjoittaja Tha Rippah »

yks pieni seikka, mikä mulla on tullu täs mieleen on, et heti jos biisis on vähänki eri äänimaailma/rakenne, se luokitellaan esim. darkcoreks / industrial hardcoreks yms...jos biisiissä on melodia ----> mainstream. :shock: Yks ero, mikä tän päivän hardcores on vuosien 2000-2003 aikaseen on lisääntyneet alalajit ja myöskin liika lajittelu eri tyyleihin. Esim. suurin osa cardiacin (Enzyme, Enzyme X, Enzyme VIP, Bionic, osittain) Genosha julkasuista ois luokiteltu ihan vaan hardcoreks sillon.

Loppujen lopuks mulle ei oo paljookaa välii, onko hardcore underground vai ei (suomes se on joka tapauksessa :P), kunhan ite tykkään mitä tulee ulos (ja sitä löytyy paljon hardcoressa tänä päivänä). Vaikka täytyy kyl myöntää et jotku "Nobody Said It Was easy" / "How Long" tyyppiset rallatukset ja refixit (uusin trendi) menee kyl välil yli ymmärryksen (tulee vähän nää XXX-Rated tyyppiset julkasut mieleen). Yleensä mainstream ja darkcore tyyppiset biisit vetää mulla pidemmän korren, mut industrial (hardcore) uppoo myöski yleensä.

Ehkä täs tulee jo vanhaks...kaikki gabber Piet ja Hakkuhbar vihat on koettu jo (toivottavasti semmosta paskaa ei enää muuten tuu:P )

Täs kyseises paikas, josta luultavasti puhut alkaa välil tuntuu siltä et, joka biisist pitää valittaa (paitsi jos biisis on vähänki synkkää tai rikkinäistä soundii)
Reiko
Terrorist
Terrorist

Viesti Kirjoittaja Reiko »

Tha Rippah kirjoitti: tän päivän hardcores on vuosien 2000-2003 aikasee
Kyl tää 00-03 on ihan tänpäiväistä kanssa. Puhutaan mieluummin 96-99 soundista jos haluut puhuu menneessä aikamuodossa. Kaikki nää "millenium hardcoret" (kuten muutkin tyylit) on menny ihan päin helvettiä. Tää nyt oli mun mielipide asiasta.

Ja mitä tulee valittamiseen joka raidasta, niin oon sitämieltä et yleistäminen on pahempi asia, kuin se "joka raidasta valittaminen". Ei kaikki valita, vaan ilmoittavat asian niin että musiikki VOISI olla sitä mitä se on joskus olla eikä mitään hemmetin tililii-muka-hardcoree. :)
Kuva
O: Yamaha DX-200
Teknojta
Shamancoristi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teknojta »

Tha Rippah kirjoitti:yks pieni seikka, mikä mulla on tullu täs mieleen on, et heti jos biisis on vähänki eri äänimaailma/rakenne, se luokitellaan esim. darkcoreks / industrial hardcoreks yms...jos biisiissä on melodia ----> mainstream. :shock: Yks ero, mikä tän päivän hardcores on vuosien 2000-2003 aikaseen on lisääntyneet alalajit ja myöskin liika lajittelu eri tyyleihin. Esim. suurin osa cardiacin (Enzyme, Enzyme X, Enzyme VIP, Bionic, osittain) Genosha julkasuista ois luokiteltu ihan vaan hardcoreks sillon.
Totta kyllä. Loppu peleis noiden lafkojen julkaisuissa on kuitenkin se sama perusidea (tempo, kikat, massiivinen basari), oli se sit darkcoree tai nustylee. Saksa-, ranska- yms.core on jo ihan eri asia. Toi hollanti lähtöinen industrial hc jaetaan vieläpä nykyään mainstream induun ja induun :D. Elikkä tää mainstream indu ois lähinnä mainstream hc:ta, mutta siinä on vaan käytetty vähemmän juustoa, räppivoksuja jne. ja enemmän tehdasääniä. Vähän eri soittimet siis, mut sama idea. Lisäksi mainstream taidetaan jakaa ainakin tyypilliseen italia- ja tyypilliseen hollantisaundiin?
Vastaa Viestiin