Kysy Hell Factoryltä osa 1!
Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo
Kysy Hell Factoryltä osa 1!
Ajattelin ihan vaan tehdä tällaisen topicin jossa jokainen voi kysyä erilaisia äänenmuokkaukseen ja biisien tekoon liittyviä kysymyksiä. Muutakin saa kysyä jos haluaa Koitan vastata parhaani mukaan.
-
- Soul Eater
- Viesti:
KERTOKAA mulle kui vitus tuo cool edit pro toimii...haha..oon iha hukas senkaa..ja haluisin tosiaa alkaa väsäämää musaa iha alusta lähtien..vituttaa kierrättää vanhoja sampleja...joutuu aina puskee niin vitusti efektii päälle et se kuulostaa erilaiselta xD joku vois juu pastee jonku näköst hyvää tutoriaalia Ja toinen asia on että en vitus osaa tehä tommosia hmm..hellsystem tyylisiä liidejä tol kikil :S huoh..oon iha huono kaikes kikkailus :D:D ne kaks asiaa ku järjestyis olis plussaa!
Abandoned Soul will shake your brain!
http://www.myspace.com/hyljattysielu
http://www.myspace.com/hyljattysielu
Miten saa biiseihin sen ammattimaisen saundin. Tarkotan sitä miksausta tai jotain, kun teen kappaleen niin se ei ole tavallaan auki eli ei kuulosta siltä kuin se tulisi cdltä. Vaan niinkuin kotitekoiselta. En tarkota pannausta tai putkessa soimista, mutta pitääkö käyttää jotain kompressoreja? En tarkoita musiikinlaatua vaan äänenlaatua.
Tarkoitat tällä studio-miksaamista-ja-masterointia, jonka tosin voi tehdä kotonakin, mutta se taas vaatii oman osaamisensa, osaamisen jota en edes yritä alkaa opettamaan kenellekään internetin välityksellä.Hard_Beat kirjoitti:Miten saa biiseihin sen ammattimaisen saundin. Tarkotan sitä miksausta tai jotain, kun teen kappaleen niin se ei ole tavallaan auki eli ei kuulosta siltä kuin se tulisi cdltä. Vaan niinkuin kotitekoiselta. En tarkota pannausta tai putkessa soimista, mutta pitääkö käyttää jotain kompressoreja? En tarkoita musiikinlaatua vaan äänenlaatua.
Mutta puhut aivan selkeesti miksausta ja masteroinnista. Ks. netistä tietoa, voin toki postata pari sivua tähän, mutta vasta myöhemmin... duunit kutsuu-->
O: Yamaha DX-200