Särön käytöstä.
Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo
Särön käytöstä.
Niin, säröefekti kun on ehkä tärkein efekti hardcoren tuottamisessa niin kysykin, minkälaista efektiketjutusta käytätte säröttäessänne eri soundeja, vaikka nyt sitten sitä basaria tai yleensäkin säröä käyttäessä.
Itsellä se menee yleensä joten kuten tällä kaavalla:
Generaattori/Sampleri/muu äänilähde (Filtteri) --> EQ -->särö-->EQ-->...
eli filtteri, jos sellainen on käytössä ja tarkoituksesta riippuen, yleensä ensimmäisenä ketjussa. EQ ennen säröä ja särön jälkeen koska näin saa tarkemmin säädettyä halutun särön.
Muita vinkkejä särötykseen liittyen, sekä kysymyksiä saa postata vapaasti.
Itsellä se menee yleensä joten kuten tällä kaavalla:
Generaattori/Sampleri/muu äänilähde (Filtteri) --> EQ -->särö-->EQ-->...
eli filtteri, jos sellainen on käytössä ja tarkoituksesta riippuen, yleensä ensimmäisenä ketjussa. EQ ennen säröä ja särön jälkeen koska näin saa tarkemmin säädettyä halutun särön.
Muita vinkkejä särötykseen liittyen, sekä kysymyksiä saa postata vapaasti.
esim Arceisa - Error In A Systemis oon tehny 2 basarii siihe, eka antaa särön ja toka on enemmä attack / kick puoleinen
fruiti loopsil säädöt tulee tehtyy jostai perus kickista tai omasta sätöksestä jonka teen audition 2.0:lla
särö basaris käytän näit >>
EQUO: taajuuksia fiksattu
WaveShaper & Fast Dist x2: säröö varte
Parametric EQ 2: attack / basson taajuuksia
Parametric EQ: attack taajuuksii taas
sais varmaa helpommi mut tollai on tullu tehtyy, valmis mixeri template (oma) käytin ja lähin siintä vääntää sit.
sit tokas basaris käytän melkein samoja paitsi et volumia & taajuuksia on laskettu ettei mee ihan päällekäi
fruiti loopsil säädöt tulee tehtyy jostai perus kickista tai omasta sätöksestä jonka teen audition 2.0:lla
särö basaris käytän näit >>
EQUO: taajuuksia fiksattu
WaveShaper & Fast Dist x2: säröö varte
Parametric EQ 2: attack / basson taajuuksia
Parametric EQ: attack taajuuksii taas
sais varmaa helpommi mut tollai on tullu tehtyy, valmis mixeri template (oma) käytin ja lähin siintä vääntää sit.
sit tokas basaris käytän melkein samoja paitsi et volumia & taajuuksia on laskettu ettei mee ihan päällekäi
Niin tietysti, jos nyt yleisestiottaen kickin teosta puhutaan, niin yleensä myös käytän 2-3 samplea, joita sitten equtan ja lyttään kompressorilla jo yleensä sen soundin ruvelle. Tietenkin särön (yleensä myös minkä tahansa efektin) kanssa jätän jonkin verran sitä "kuivaa" soundia.unik kirjoitti:esim Arceisa - Error In A Systemis oon tehny 2 basarii siihe, eka antaa särön ja toka on enemmä attack / kick puoleinen
fruiti loopsil säädöt tulee tehtyy jostai perus kickista tai omasta sätöksestä jonka teen audition 2.0:lla
Rhythmic Disorder @ Soundcloud
Obakemono @ Mikseri
Obakemono @ Facebook
Vähemmän säröä on... noh... vähemmän säröä. Parempi käyttää enemmän.
Obakemono @ Mikseri
Obakemono @ Facebook
Vähemmän säröä on... noh... vähemmän säröä. Parempi käyttää enemmän.
Minen puhu, "äffällää" ei tuetaReiko kirjoitti:Älkää pliis puhuko noista FL:n perus efekteistä. Nostaa karvat pystyyn!
Rhythmic Disorder @ Soundcloud
Obakemono @ Mikseri
Obakemono @ Facebook
Vähemmän säröä on... noh... vähemmän säröä. Parempi käyttää enemmän.
Obakemono @ Mikseri
Obakemono @ Facebook
Vähemmän säröä on... noh... vähemmän säröä. Parempi käyttää enemmän.
Eiku se toinen (Jeskola Buzz )Reiko kirjoitti: Hehe.. Reason miehii?
Rhythmic Disorder @ Soundcloud
Obakemono @ Mikseri
Obakemono @ Facebook
Vähemmän säröä on... noh... vähemmän säröä. Parempi käyttää enemmän.
Obakemono @ Mikseri
Obakemono @ Facebook
Vähemmän säröä on... noh... vähemmän säröä. Parempi käyttää enemmän.
Trackerit kunniaan. Iteki tein sillä joskus 01-03 kieppeillä muutamii vääntöjä, mutta oli huono kopio IT:stä (muttei kuitenkaan!), nii en sitte jaksanu alkaa veivaa sillä. Hyvii efektejä siinä ja käytänkin FL:ssä Buzzin efektipakettia. Pitää kokeilla instaa noi abletoniin kans!Bakemono kirjoitti:Eiku se toinen (Jeskola Buzz )Reiko kirjoitti: Hehe.. Reason miehii?
O: Yamaha DX-200