Tuskin se siitä ohjelmasta on kiinni. Samat VST:t käy kaikkiin. Jälkikäsittely on kyllä mun mielestä tarpeen ettei tuu liian tunkkasta kokonaisuutta, mutta saa siihen basariin munaa Fruityssakin.xybo kirjoitti:Uudempi Speedfreakin matsku on Fruity Loopsilla tehtyä. Siksi ehkä hieman voimatonta soundia =)PulseDemon kirjoitti:Speedreak - Everybody must get stoned.
Tääkin ois sarjassaan maailman parhaita biisejä jos tän tekis uusiksi. En ymmärrä miten tyyppi saa tehtyä niin onttoa ja potkutonta soundia niin basariin kuin syntikoihinkin. Liian hyvät monitorit?
Turha pistää ainakaan softaan siirtymisen syyksi. Mäkin saan Renoisella hitosti enemmän potkua.
Mitä kuuntelet/Whats ya listening to
Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo
... tai ehkä se johtuu vaan siitä et teen noita pitkähäntäsiä basareita xD (lisäyksenä edelliseen)Reiko kirjoitti:Tuosta FL ja Renoise jutusta senverran vielä mainitakseni, että oon kyl samaa mieltä molempien sällien kanssa. Ite oon huomannu et FL ei oikeen jaksa kantaa raskasta saundia tavalla, jona se pitäisi esille tuoda.
Joo. Softia siis sinäänsä on turha syyttää. Jälkikäsittelyllä saa varsin paljon ihmeitä aikaan. Softassa vaan helposti voidaan päästä tilaan (varsinkin jos tuottaa pirusti matskua, kuten speedfreak), että on löytynyt semmoset perus templatet/presetit soundeille, että niillä on mukava tehdä biisejä ja mixaaminen on helppoa (tietyistä soundeista esim on leikattu bassoa pois, sen takia).
Jälkituotannossa pitäs sitten hieman korjata noita mixausteknisesti helpottavia juttuja, mutta koska soundi on jo yleisesti varsin laadukasta. (kukaan varmaan ei voi kieltää että esim speed freakin soundi, ois huonoa. todella laadukasta itseasiassa, vaikkakin ei niin potkivaa kun se hänen rauta-aikanaan oli), niin se voi jäädä.
Ja voisin luulla, että softassa pitää tehdä samaa mitä raudassakin. Vaihdella välillä laitteistoja / softia ja sekottaa eri elementtejä eri laitteista / softista saadakseen parhaan tasapainon. Eikä sitä tuttua ja turvallista tasaista soundia. Siksi moni ostaakin eri valmistajien rautoja, että perussoundi kokonaisuudessaan ei ole samanlainen. Näin ainakin väittävät.
-- xybo
Jälkituotannossa pitäs sitten hieman korjata noita mixausteknisesti helpottavia juttuja, mutta koska soundi on jo yleisesti varsin laadukasta. (kukaan varmaan ei voi kieltää että esim speed freakin soundi, ois huonoa. todella laadukasta itseasiassa, vaikkakin ei niin potkivaa kun se hänen rauta-aikanaan oli), niin se voi jäädä.
Ja voisin luulla, että softassa pitää tehdä samaa mitä raudassakin. Vaihdella välillä laitteistoja / softia ja sekottaa eri elementtejä eri laitteista / softista saadakseen parhaan tasapainon. Eikä sitä tuttua ja turvallista tasaista soundia. Siksi moni ostaakin eri valmistajien rautoja, että perussoundi kokonaisuudessaan ei ole samanlainen. Näin ainakin väittävät.
-- xybo
Inputille vielä Renoisesta sen verran, että Renoise (tai trackeriympäristö yleensäkin) on helpoin mahdollinen ympäristö tehdä juuri teknoa, drum'n'bassia, idm:ää ym. rytmitystä vaativaa hommaa. Eli aika helposti lähtee liikkeelle, mm. eka ohjelma josta sain heti ääntä pihalle, toisin kuin tusina muita joita kokeilin.
En itse asiassa haluais käyttää mitään muuta softaa...
mutta en tee pelkästään tuollaista musaa. Vaan teen usein esim. blackia niin että ohjelmoin rumpuraidat, sit heitän kitaran säröpedaaliin ja kiinni koneeseen ja nauhoitan melodioita. Sit heitän mikin kiinni ja huudan vielä uudet raidat. Sit lopuksi soitan vielä oikeat rummut nauhalle.
Tähän tarttee studiosoftaa, kuten Logic Express jota oon nyt käyttänyt. Mut ehkä Ableton Live ois lopuksi kuitenkin paras ohjelma konemusan ja "oikeiden" soittimien yhdistämiseen?
Noh, oli miten oli. The Berzerker taitaa muuten käyttää Logicia tai ProToolsia (en muista kumpaa Luke suosi ekalla ja kumpaa niiden äänimies suosi Dissimulatella.) Ja vielä samaan voisin lisätä, että Berzerkerin kolmas on muuten tosi huono levy. Hyvät riffit on poissa, mut rumpuraidat taitaa silti olla ok?
En itse asiassa haluais käyttää mitään muuta softaa...
mutta en tee pelkästään tuollaista musaa. Vaan teen usein esim. blackia niin että ohjelmoin rumpuraidat, sit heitän kitaran säröpedaaliin ja kiinni koneeseen ja nauhoitan melodioita. Sit heitän mikin kiinni ja huudan vielä uudet raidat. Sit lopuksi soitan vielä oikeat rummut nauhalle.
Tähän tarttee studiosoftaa, kuten Logic Express jota oon nyt käyttänyt. Mut ehkä Ableton Live ois lopuksi kuitenkin paras ohjelma konemusan ja "oikeiden" soittimien yhdistämiseen?
Noh, oli miten oli. The Berzerker taitaa muuten käyttää Logicia tai ProToolsia (en muista kumpaa Luke suosi ekalla ja kumpaa niiden äänimies suosi Dissimulatella.) Ja vielä samaan voisin lisätä, että Berzerkerin kolmas on muuten tosi huono levy. Hyvät riffit on poissa, mut rumpuraidat taitaa silti olla ok?
Itseasiassa träkkerit ei taida enää olla parhaita tollaseen idm/breakbeat juttuun. Esim logic:ssa alkaa olemaan sisäänrakennettuna sekvensseriin erillaisia softasynia joissa on huomattavasti kehittyny juuri tuollaiset komppikikkailut ja efektit. Monissa efekteissä on myös auto-random juttuja mitä ei ehkä ihan käsin kannattaisi enää mennä maalailemaan kuten träkkereissä usein joutuu.PulseDemon kirjoitti:Inputille vielä Renoisesta sen verran, että Renoise (tai trackeriympäristö yleensäkin) on helpoin mahdollinen ympäristö tehdä juuri teknoa, drum'n'bassia, idm:ää ym. rytmitystä vaativaa hommaa.
käyttänyt. Mut ehkä Ableton Live ois lopuksi kuitenkin paras ohjelma konemusan ja "oikeiden" soittimien yhdistämiseen?
Uuusimmassa Renoise 1.8:ssa on muuten jo sama ominaisuus kun abletonissa, eli pystyy samplaamaan ulkoisia lähteitä ja muistaakseni vielä säätämään kaikki nauhotus ajat ja triggerit patternin mukaan, mikä helpottaa aivan tuhottomasti esim kolkkien ja muiden samplaamista juuri patterniin mahtuvaksi. 1.8 on nyt Release Candinate 2:sessa eli pitäs tulla piakkoin ulos virallisenakin versiona.
Jos jatkossa siirryn mac:iin (mikä näyttää hyvin todennäköiseltä), niin hankin logicin ja (renoise siinä jo toimiikin). ;)
-- xybo
-- xybo
Mitä voin sanoa..? "Kiitos."PulseDemon kirjoitti:Inputille vielä Renoisesta sen verran, että Renoise (tai trackeriympäristö yleensäkin) on helpoin mahdollinen ympäristö tehdä juuri teknoa, drum'n'bassia, idm:ää ym. rytmitystä vaativaa hommaa. Eli aika helposti lähtee liikkeelle, mm. eka ohjelma josta sain heti ääntä pihalle, toisin kuin tusina muita joita kokeilin.
Ps. Mainitakseni vielä asiasta, että kun sanoin "opiskella", niin tarkoitin tietenkin elvyttää muistia IT ajoista. Renoise ei mielestäni juurikaan eroa (olen käyttänyt muutamia kuukausia Renoisea koemielessä) näissä kahdessa trackerpohjaisessa softassa. En tiedä sitä sitten onko Renoise mennyt ns. "huonompaan" suuntaa, eli onko sitä kehitetty "poispäin tracker -hengestä".
"Now I feel like a " *
Äääh... perustan tälle oman topikin: viewtopic.php?t=249
Mielenkiintoista. En itse ole koskaan oppinut käyttämään tuollaisia juttuja. On se konemusa ihmeellistä. Mut sanotaan rohkaisuksi vielä niille jotka ovat yhtä pihalla musaohjelmista kuin minä, että sanoihan Aaron Funk käyttäneensä Venetian Snaresin levyihin jotain vanhaa Amigan (vai oliko se Atari?) trackerisoftaa josta tuli Windows-versio myöhemmin. Tosin Rossz-levystä itsesoitettuine viuluineensa en niinkään menis takuuseen.xybo kirjoitti: Itseasiassa träkkerit ei taida enää olla parhaita tollaseen idm/breakbeat juttuun. Esim logic:ssa alkaa olemaan sisäänrakennettuna sekvensseriin erillaisia softasynia joissa on huomattavasti kehittyny juuri tuollaiset komppikikkailut ja efektit. Monissa efekteissä on myös auto-random juttuja mitä ei ehkä ihan käsin kannattaisi enää mennä maalailemaan kuten träkkereissä usein joutuu.
nyt. Venetian Snares - Printf ("jne..
-
- Soul Eater
- Viestit: 241
- Liittynyt: 29.11.2005, 19:13
- Paikkakunta: Kuusankoski/Kotka,Finland..+other places
- Viesti:
Abandoned Soul - Today Never Came to an End (Incoming Demo track#2)
Abandoned Soul will shake your brain!
http://www.myspace.com/hyljattysielu
http://www.myspace.com/hyljattysielu
jee.. hyvä diili!Swelter kirjoitti:Potential Bad Boy - Everyday Child
norjalainen kaveri osti just tämän multa 60 eurolla
Itse kuuntelen juuri Alec Empiren vanhoja helmiä.. Bass Terror EP. SuEicide EP 1 & 2. , Riot Beatsejä.. Nannaaaaaa...
Seuraavan teoksen esittää Lahtosen Perheorkesteri,viulu,haitari ja KulmaHiomaKone..