Käytkö Suomen HC bileissä?
Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo
Käytkö Suomen HC bileissä?
Nyt on jo jonkun verran porukkaa täällä foorumilla niin heitänpä tämmöisen pollin. Elikkä kuinka moni käy bileissä? Bileet missä soi edes vähän HC:ta käy(suurin osahan on niitä), mutta ei mikään FAST, FURY tai vastaava(missä ei ole soinut HC:ta vuosiin) tietenkään. Se kuinka aktiivisesti käy ei ole väliä, kunhan ainakin toisinaan käy.
Suomen hc-skene on aika kuollut. Porukkaa on vähän ja samat naamat yleensä aina bileissä. Uusia tulee, ne jaksaa olla tovin ja sitten katoovat.
Oikeastaan sama fiilis on aika usein pelkästään hc painotteisissa bileissä. Ihmiset ovat eksyneet paikalle
Itse käyn lähinnä bileissä missä itse olen soittamassa tahi jos niissä on jotain normista poikkeavaa, todella harva suomi-dj yllättää En liiemmin pidä extreme/breakcore/noise menosta mitä nykyään tungetaan liikaa bileisiin.
Fuusiobileet, missä on muutakin kuin hc:ta toimii yleensä paremmin. Mutta silloinkin hc huone (jos se on erikseen on aika tyhjä), kymmenisen vuottan sitten trance ja hc:ta soitettiin samoissa bileissä ja usein jopa vuorotellen samassatilassa. Sillon toinen porukka oli chillaamassa kun toinen porukka joras =)
-- xybo
Oikeastaan sama fiilis on aika usein pelkästään hc painotteisissa bileissä. Ihmiset ovat eksyneet paikalle
Itse käyn lähinnä bileissä missä itse olen soittamassa tahi jos niissä on jotain normista poikkeavaa, todella harva suomi-dj yllättää En liiemmin pidä extreme/breakcore/noise menosta mitä nykyään tungetaan liikaa bileisiin.
Fuusiobileet, missä on muutakin kuin hc:ta toimii yleensä paremmin. Mutta silloinkin hc huone (jos se on erikseen on aika tyhjä), kymmenisen vuottan sitten trance ja hc:ta soitettiin samoissa bileissä ja usein jopa vuorotellen samassatilassa. Sillon toinen porukka oli chillaamassa kun toinen porukka joras =)
-- xybo
2004 syksyn Inkvisitiossa tuli pantua merkille että kun breakcore lakkasi soimasta ja HC alkoi niin tanssilattialle tuli taas uusi porukka.. ja päinvastoinxybo kirjoitti:Fuusiobileet, missä on muutakin kuin hc:ta toimii yleensä paremmin. Mutta silloinkin hc huone (jos se on erikseen on aika tyhjä), kymmenisen vuottan sitten trance ja hc:ta soitettiin samoissa bileissä ja usein jopa vuorotellen samassatilassa. Sillon toinen porukka oli chillaamassa kun toinen porukka joras =)
Hehee. No niin Se on jo jotain. Porukkaa se vain ei tuo jos kaksi häviävän pientä suuntausta :/Zutsuu kirjoitti:2004 syksyn Inkvisitiossa tuli pantua merkille että kun breakcore lakkasi soimasta ja HC alkoi niin tanssilattialle tuli taas uusi porukka.. ja päinvastoinxybo kirjoitti:Fuusiobileet, missä on muutakin kuin hc:ta toimii yleensä paremmin. Mutta silloinkin hc huone (jos se on erikseen on aika tyhjä), kymmenisen vuottan sitten trance ja hc:ta soitettiin samoissa bileissä ja usein jopa vuorotellen samassatilassa. Sillon toinen porukka oli chillaamassa kun toinen porukka joras =)
-- xybo
Jaahas.. no, lainaan xyboa ja totean saman, eli käyn bileissä missä itse soitan tai jossa on usempaa kuin yhtä tyylilajia. Ei pelkkä speedcore tai noisecore tunnelmaa hirveemmin kohota jos sitä soitetaan putkeen +5 tuntia!
Enemmänkin suosin pippaloita, joissa tyylit etenisivät kutakuinkin seuraavalla tavalla: electro (ei mitään neo-pop paskaa!), rauhallisempi tekno, rankka tekno, drum'n'bass, hardcore/breakcore ja sitten loppuun hieman speedcorea!
Mutta olen kylläkin sitä mieltä että nyky hardcore on vähän liian samanlaista, siinä missä kaikki muutkin tyylit.. vertaan oikeastaan suoraan teknoon. Kaikki on samoja raitoja, vain eri nimellä tuotettua monoträkkiä! :/ Tästä syystä toivoisinkin kuulevani (vaikkakin melodisen!) rumputeknistä mazkua (tyyliin Hellfish, mutta vieläKIN enemmän rumputekniikkaa)... kait se alkaa oma tyyli hakeutua enemmän tuonne IDM:n rajamaille!
Pelkään pahoin, pelkään pahoin!
Kiitti ja kuitti!
Enemmänkin suosin pippaloita, joissa tyylit etenisivät kutakuinkin seuraavalla tavalla: electro (ei mitään neo-pop paskaa!), rauhallisempi tekno, rankka tekno, drum'n'bass, hardcore/breakcore ja sitten loppuun hieman speedcorea!
Mutta olen kylläkin sitä mieltä että nyky hardcore on vähän liian samanlaista, siinä missä kaikki muutkin tyylit.. vertaan oikeastaan suoraan teknoon. Kaikki on samoja raitoja, vain eri nimellä tuotettua monoträkkiä! :/ Tästä syystä toivoisinkin kuulevani (vaikkakin melodisen!) rumputeknistä mazkua (tyyliin Hellfish, mutta vieläKIN enemmän rumputekniikkaa)... kait se alkaa oma tyyli hakeutua enemmän tuonne IDM:n rajamaille!
Pelkään pahoin, pelkään pahoin!
Kiitti ja kuitti!
O: Yamaha DX-200
-
-
Kävisin mielellään mikäli niitä täällä pohjanmaan suunnalla olisi...yksissä trance bileissä oon ollu jotka järjestettiin hiekkamontun pohjalla noin 10km päässää lähimmästä asutuksesta ja sijainti keskellä metsää..Todella hienon näköistä kun usva rupesi tulemaan yöllä ja paikalla oli yksi rekallinen valoja ja savukoneita..
Niin kauan, ku musiikki kolahtaa, ovat tämäntyyppiset juuri NE PARHAAT bileet! ^^Dj waxweazle kirjoitti:Kävisin mielellään mikäli niitä täällä pohjanmaan suunnalla olisi...yksissä trance bileissä oon ollu jotka järjestettiin hiekkamontun pohjalla noin 10km päässää lähimmästä asutuksesta ja sijainti keskellä metsää..Todella hienon näköistä kun usva rupesi tulemaan yöllä ja paikalla oli yksi rekallinen valoja ja savukoneita..
O: Yamaha DX-200