Korvia särkevät soundit
Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo
Korvia särkevät soundit
Niin tämän jutun aiheena on siis ns. korvia särkevät soundit. Eli esim. joissakin hc biiseissä noise soi niin kovaa että se tuntuu särkevän korvat. Tämä efekti kuulyuu erityisesti jos kuuntelee näitä biisejä kuulokkeilla. esimerkkejä näistä biiseistä ovat vaikkapa Burning Lazy Persons - Poisened radio wave. Mikäli tätä biisiä kuuntelee kuulokkeilla, niin korvat huutavat kyllä armoa. Nimittäin tässä biisissä noise kuuluu todella kova ja korkealta. Samoin joissakin Memeticin biiseissä käytetään tätä korvia särkevää noisea. Onhan niitä varmaan muitakin biisejä
Niin mitäs mieltä olette tämän tyylisen noisen käytöstä biiseissä?
Niin mitäs mieltä olette tämän tyylisen noisen käytöstä biiseissä?
Kyseessä lienee varsin korkeet kireet ja terävät soundit. Ne on varsin ärsyttäviä ja usein pilaavat biisejä :/ Tasapainoinen äänimaailma on paljon mukavampaa korville ja ainakin minulle toimii paremmin.
Sitten biisit missä tapahtuu todella paljon ja soundi kiertää stereokuvassa miten sattuu on rankkaa kuunneltavaa korville ja mielelle, eikä usein kovinkaan rentouttavaa. Breakcoressa ja Drill'n'bassissa ja useissa IDM:issä matskua laitetaan niin paljon erillaisia soundeja, että ei oikein tiedä mihin keskittyä ja se vie myös paljon voimaa biiseistä.
-- xybo
Sitten biisit missä tapahtuu todella paljon ja soundi kiertää stereokuvassa miten sattuu on rankkaa kuunneltavaa korville ja mielelle, eikä usein kovinkaan rentouttavaa. Breakcoressa ja Drill'n'bassissa ja useissa IDM:issä matskua laitetaan niin paljon erillaisia soundeja, että ei oikein tiedä mihin keskittyä ja se vie myös paljon voimaa biiseistä.
-- xybo
-
- Soul Eater
- Viesti:
Hah..en tiedä mitä muuta tähä sanoa ku että NOIZEFUCKERIN setit uppoaa itseeni aika lailla TIEYSSÄ mielentilassa..vaikka niissäkin käytetään juuri erilaisia aivan mielettömän sairaita särinä/rätinä ääniä jotka halkovat korvia xD
Abandoned Soul will shake your brain!
http://www.myspace.com/hyljattysielu
http://www.myspace.com/hyljattysielu
juu,no.. tuo Noizefucker (Erwin van den Bosch) lähetti mulle demo-CD:nsä v.2001 (Ennen ensimmäistä julkaisuaan) , mutta totesin saman kuin Xybokin, ettei ole oikein "meidän" matskua..Abandoned Soul kirjoitti:Hah..en tiedä mitä muuta tähä sanoa ku että NOIZEFUCKERIN setit uppoaa itseeni aika lailla TIEYSSÄ mielentilassa..vaikka niissäkin käytetään juuri erilaisia aivan mielettömän sairaita särinä/rätinä ääniä jotka halkovat korvia xD
Myöhemmin kaveri näköjään sitten julkaisikin noita "rätinä-ritinä"-trackejään mm. Pylon Promotionilla ja Special Forcesilla.. Ei rätinässä mitään vikaa puutu, mutta kyllä rajansa silläkin.. On kuultu paljon HYVÄÄKIN rätinää nimittäin..
Seuraavan teoksen esittää Lahtosen Perheorkesteri,viulu,haitari ja KulmaHiomaKone..
Oon kans Xybon kans samaa mieltä tosta, että ku laitetaan "liikaa" noisea (efektinä) biisiin, nii se tappaa se "korkeimman prioriteetissä olevan jutun" melkolailla, mikä se prioriteetti biisissä sitten tulee olemaankaan, (breakcoresta esimerkki: biitti, sub-bass, spiikit/laulut) mutta ärsyttävää se on jokatapauksessa, sillä energia ja tunne biisin groovesta katoaa lähes välittömästi.
Toinen klassinen esimerkki on taas yhtämittaista noisea, jolloinka koko ajan tulee "suuuuuuuuuuhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinaaaaaaaaaaaaa";
kaikki muut taajuudet (paitsi "suhinan" [lue: noise]) heikkenevät, koska "suhinaa" on käytetty pääsijaisena (main instrument..:na) soittimena.
Itseasiassa, mitä "liioiteltuun" noiseen tulee, niin voi sanoa ettei putoo mulle. Joitakin harvinaisia biisejä on, kuten "MC Bere - Nuclear Post Radical Savage:ssa" (Traktorilla nauhoitettu mixtape!) on "Ace Of Basesta bootlegattu dnb/b-core/jungle -biisi, joka skulaa mulle ku paska lannoitteeksi!
Heräsin just, joten pointit saattaa olla melko epäselviä!
Toinen klassinen esimerkki on taas yhtämittaista noisea, jolloinka koko ajan tulee "suuuuuuuuuuhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinaaaaaaaaaaaaa";
kaikki muut taajuudet (paitsi "suhinan" [lue: noise]) heikkenevät, koska "suhinaa" on käytetty pääsijaisena (main instrument..:na) soittimena.
Itseasiassa, mitä "liioiteltuun" noiseen tulee, niin voi sanoa ettei putoo mulle. Joitakin harvinaisia biisejä on, kuten "MC Bere - Nuclear Post Radical Savage:ssa" (Traktorilla nauhoitettu mixtape!) on "Ace Of Basesta bootlegattu dnb/b-core/jungle -biisi, joka skulaa mulle ku paska lannoitteeksi!
Heräsin just, joten pointit saattaa olla melko epäselviä!
O: Yamaha DX-200
-
Tällä hetkellä osaa vituttaa loistavasti. Napit korvassa kuuntelen Dulce Liquidon Infernusta, ja odotan, että alkaa tää vitutus laskea.
Normaalisti kyllä pistävät ilkeästi korviin tuollaisen viiltävät kirkaisut, mutta niin kuin moni on jo sanonut, niin kun vituttaa, tollasta tulee kuunneltua.
Normaalisti kyllä pistävät ilkeästi korviin tuollaisen viiltävät kirkaisut, mutta niin kuin moni on jo sanonut, niin kun vituttaa, tollasta tulee kuunneltua.
Hyvin potkii.
-
Eipä nuo korvienraiskaus äänet kauheesti häiritse, paitsi krapulassa mutta ei niitäkään jatkuvalla syötöllä jaksa kuunnella, eli siis ihan siitä kiinni mikä on fiilis kun kuuntelee.Nordberg kirjoitti:Niin tämän jutun aiheena on siis ns. korvia särkevät soundit. Eli esim. joissakin hc biiseissä noise soi niin kovaa että se tuntuu särkevän korvat. Tämä efekti kuulyuu erityisesti jos kuuntelee näitä biisejä kuulokkeilla. esimerkkejä näistä biiseistä ovat vaikkapa Burning Lazy Persons - Poisened radio wave. Mikäli tätä biisiä kuuntelee kuulokkeilla, niin korvat huutavat kyllä armoa. Nimittäin tässä biisissä noise kuuluu todella kova ja korkealta. Samoin joissakin Memeticin biiseissä käytetään tätä korvia särkevää noisea. Onhan niitä varmaan muitakin biisejä
Abandoned soul kirjoitti:Hah..en tiedä mitä muuta tähä sanoa ku että NOIZEFUCKERIN setit uppoaa itseeni aika lailla TIEYSSÄ mielentilassa..vaikka niissäkin käytetään juuri erilaisia aivan mielettömän sairaita särinä/rätinä ääniä jotka halkovat korvia xD
"Keep thy motives in heart, with closed mouth. We are those who will weave history with the ringing of the great belfry."
-
- Viesti:
Re: Korvia särkevät soundit
Mielestäni tämä noisecore ja muu noisemusiikki pilaa pahasti hc technon laadun..
Mutta kuka välittää? Hardcore on vastavirran musiikkia!
Itse en kuuntele tätä musiikkia, vaikka Dj Noisemasteria on vähäsen koneella.
Mutta en myönnä, että kuuntelisin niitä biisejä. ;D
HAPPOHYOKKAYS kirjoitti:Mielestäni tämä noisecore ja muu noisemusiikki pilaa pahasti hc technon laadun..
WTF?! Mitä tää niinku tarkotti?
-
- Viesti:
Sitä, että en halua maksaa vielä mitään korvalääkäreille.Reiko kirjoitti:HAPPOHYOKKAYS kirjoitti:Mielestäni tämä noisecore ja muu noisemusiikki pilaa pahasti hc technon laadun..
Lähinnä enemmän mua kiinnosti tää "noisemusiikki pilaa pahasti hc technon laadun.."! Miten noisemusiikki voi pilata hardcore technon, vaikkei niillä ole mitään tekemistä toistensa kanssa? Puhutaan kuitenkin kahdesta eri tyylistä, joten eipä ruveta yleistämään asioita.HAPPOHYOKKAYS kirjoitti:Sitä, että en halua maksaa vielä mitään korvalääkäreille.Reiko kirjoitti:HAPPOHYOKKAYS kirjoitti:Mielestäni tämä noisecore ja muu noisemusiikki pilaa pahasti hc technon laadun..