haikeat/kauniit/söpöt melodiat ja hardcore pride
Valvojat: rottencreep, Teknojta, OrZo
haikeat/kauniit/söpöt melodiat ja hardcore pride
Kuinka moni tunnustaa pitävänsä juustosta tai melodiasta ylipäätään(selvennys: en siis meinaa että juusto=melodia) hardcoressa? Tulkaa ulos kaapista!
Aloitin musiikin ja konemusan kuuntelun ala-asteella eurodancella ja trancella. Vaikka en enää (oikeasti) pidäkkään siitä mistä aloitin niin juuret ovat siellä ja sellaiset äänet miellyttävät edelleen korvia. En ala siis kieltämään itseltäni tällaisia ääniä vain siksi, koska jotkut aivopesevät miltä hardcoren pitäisi kuullostaa. Tietysti "oikeasta musiikista opettaminen" vaikuttaa ihmisiin ja jotkut perustavat makunsa sille mikä on muista hyvää, mutta valehtelevat itselleen. Vähän sama mitä paskaa anti-konemusa puristit opettavat. Minusta tuollainen rajoittaa ja estää jotain erilaista tapahtumasta.
Ei ole mitään yleispätevää määritelmää sille mikä on hardcore technoa. No ok, säröbasari on ainut mikä tulee mieleen. Minusta nopeus ei tee hardcorea, koska ensimmäiset HC biisit olivat yhtä hitaita kuin house. Tämä unohtuu monesti kun arvostellaan esim. darkcoren hitautta. Siinä massiivinen säröbasari jopa kompensoi nopeutta . Makuasia tämäkin.. Joidenkin mielestä hardcoren pitää olla pelkästään synkkää, mutta jos on vaikka haikea hc biisi niin luokitteletko sen tranceksi vai hardcoreksi? Tietysti voidaan keksiä omia määritelmiä, vaikkapa non-uk trancecore tai melodinen hardcore(jos melodiassa ei ole mitään tranceen viittaavaa), mutta ympäripyöreästi sanottuna se on kuitenkin lähempänä hardcorea kuin trancea.
Pidän haikeista/kauniista/söpöistä melodioista hardcoressa, koska vaihtelu virkistää ja mieluummin kuuntelen sellaista säröbasarilla höystettynä kuin trancebiisissä mikä ei kokonaisuutena iske. En tietenkään pidä kaikesta söpöilystä ja ihkuttelusta, mutta sen myös tiedostan . Voin kyllä ymmärtää sen että jos ei ole eläissään pitänyt juustomusasta ja alkaa kuuntelemaan hardcorea niin ei juustocoresta pidäkkään. Moni kuitenkin aloittaa kiksusta tai vastaavasta, mutta hardcore maailmaan siirtyessään pakottaa itsensä vihaamaan sitä koska se on paheksuttavaa ja ei halua tulla leimatuksi. Juustokin on loppujen lopuksi vain ääni muiden joukossa.
Aloitin musiikin ja konemusan kuuntelun ala-asteella eurodancella ja trancella. Vaikka en enää (oikeasti) pidäkkään siitä mistä aloitin niin juuret ovat siellä ja sellaiset äänet miellyttävät edelleen korvia. En ala siis kieltämään itseltäni tällaisia ääniä vain siksi, koska jotkut aivopesevät miltä hardcoren pitäisi kuullostaa. Tietysti "oikeasta musiikista opettaminen" vaikuttaa ihmisiin ja jotkut perustavat makunsa sille mikä on muista hyvää, mutta valehtelevat itselleen. Vähän sama mitä paskaa anti-konemusa puristit opettavat. Minusta tuollainen rajoittaa ja estää jotain erilaista tapahtumasta.
Ei ole mitään yleispätevää määritelmää sille mikä on hardcore technoa. No ok, säröbasari on ainut mikä tulee mieleen. Minusta nopeus ei tee hardcorea, koska ensimmäiset HC biisit olivat yhtä hitaita kuin house. Tämä unohtuu monesti kun arvostellaan esim. darkcoren hitautta. Siinä massiivinen säröbasari jopa kompensoi nopeutta . Makuasia tämäkin.. Joidenkin mielestä hardcoren pitää olla pelkästään synkkää, mutta jos on vaikka haikea hc biisi niin luokitteletko sen tranceksi vai hardcoreksi? Tietysti voidaan keksiä omia määritelmiä, vaikkapa non-uk trancecore tai melodinen hardcore(jos melodiassa ei ole mitään tranceen viittaavaa), mutta ympäripyöreästi sanottuna se on kuitenkin lähempänä hardcorea kuin trancea.
Pidän haikeista/kauniista/söpöistä melodioista hardcoressa, koska vaihtelu virkistää ja mieluummin kuuntelen sellaista säröbasarilla höystettynä kuin trancebiisissä mikä ei kokonaisuutena iske. En tietenkään pidä kaikesta söpöilystä ja ihkuttelusta, mutta sen myös tiedostan . Voin kyllä ymmärtää sen että jos ei ole eläissään pitänyt juustomusasta ja alkaa kuuntelemaan hardcorea niin ei juustocoresta pidäkkään. Moni kuitenkin aloittaa kiksusta tai vastaavasta, mutta hardcore maailmaan siirtyessään pakottaa itsensä vihaamaan sitä koska se on paheksuttavaa ja ei halua tulla leimatuksi. Juustokin on loppujen lopuksi vain ääni muiden joukossa.
No ei tää mitään kaapista ulostulemista ole. Itsehän olen soittanut aina niin trancea kuin hc:ta. Old school breaksin piano osuuksista ja gootimman metallin viulua ja naisvokaaleja unohtamatta. Enemmän kuuntelen kuitenkin soundia kuin melodioita. Oikeesti musikaaliset ja sääntöjä noudettavat melodiat ja rakenteethan on tunnetusti soundillisesti taspainoisempia korvalle. En kuitenkaan pidä "rankennetusta" hempeilystä kuten happy hc / kaikki-nrg:t koska ne kuulostaa niin päälle liimatulta.
Melodioita ja hc:ta en myöskään hirveesti menisi yhdistelemään, koska kumpikin musiikki on tarkoittu (mielestäni) ilmaisemaan eri fiiliksiä. Miksi kuunnella kämäsesti väsättyä melodiaa hc:n päälle kun voi kuunnella erikseen hyviä melodia biisejä ja sitten taas vastapainoksi suoraviivaista mättöä. Tälläisiäkin "onnistuineita" biisejä toki on, mut harvassa.
En edes jaksa kommentoida tuohon hc-spekulointiin =)
Edit: Lisäys: Itseasiassa joskus 96-97 meinasin lopettaa kokonaan konemusiikin kuuntelun/sueraamisen, mutta kiksu supersahoineen ja innostuneine kavereineen sai ilon takaisin reiveihin ja muihinkin bileisiin. Enemmän ostan 97-00 kiksu levyjä kun hc:ta
Melodioita ja hc:ta en myöskään hirveesti menisi yhdistelemään, koska kumpikin musiikki on tarkoittu (mielestäni) ilmaisemaan eri fiiliksiä. Miksi kuunnella kämäsesti väsättyä melodiaa hc:n päälle kun voi kuunnella erikseen hyviä melodia biisejä ja sitten taas vastapainoksi suoraviivaista mättöä. Tälläisiäkin "onnistuineita" biisejä toki on, mut harvassa.
En edes jaksa kommentoida tuohon hc-spekulointiin =)
Edit: Lisäys: Itseasiassa joskus 96-97 meinasin lopettaa kokonaan konemusiikin kuuntelun/sueraamisen, mutta kiksu supersahoineen ja innostuneine kavereineen sai ilon takaisin reiveihin ja muihinkin bileisiin. Enemmän ostan 97-00 kiksu levyjä kun hc:ta
Mikä on oikeasti musikaalista ja sääntöjä noudattavaa? Eikö se ole kuulijan korvasta kiinni mikä tyydyttää? Harva noiseakin kuuntelee, mutta kun se iskee niin se iskee täysillä. Mielestäni jokainen oppii omat säännöt.xybo kirjoitti:Oikeesti musikaaliset ja sääntöjä noudettavat melodiat ja rakenteethan on tunnetusti soundillisesti taspainoisempia korvalle.
Olen samaa mieltä että hyviä melodisia biisejä on harvemmassa. Valitettavasti suuri osa on pakolla väännettyä. Mainitse jotain mielestäsi "onnistuneita" biisejäxybo kirjoitti:Miksi kuunnella kämäsesti väsättyä melodiaa hc:n päälle kun voi kuunnella erikseen hyviä melodia biisejä ja sitten taas vastapainoksi suoraviivaista mättöä. Tälläisiäkin "onnistuineita" biisejä toki on, mut harvassa.
Mietin tässä kaikkea sitä mitä ihmiset hc:ksi kutsuvat. Säröbasari on ainut yhtäläisyys mitä löysin. EDIT: lisätään vielä se 4/4 biitti . On jokaisen oma mielipide mikä sitten on sitä aitoa hc:ta. En kuitenkaan menisi sanomaan että esimerkiksi freeform on hc:ta, vaikka jotkut harvat saattavat niin sanoa. Tuskin freeform tuottaja ajattelee tekevänsä hc:ta vaan tietää paremmin. Kaupan genrelistaltakaan tuskin löytää freeformia hardcoren alta.xybo kirjoitti:En edes jaksa kommentoida tuohon hc-spekulointiin =)
Kuten tuolla esittely-threadissa mainitsin, tykkään melodisesta musiikista jossa on raskaat taustat. Kaiken ei tarvitse olla samasta muotista hardcoressakaan. Eri tyylilajien yhdistelystä voi muutenkin tulla mielenkiintoista (tai sitten sekasotkua ).
Menee ehkä mainostamiseksi, mutta kun sattumalta sain juuri valmiiksi kuin topicia varten räätälöidyn uuden biisin . En tiedä onko hardcorea/trancecorea ja kenen mielestä, mutta melodista, nopeaa ja kova bassorumpu. Ei mielestäni oikein hard trancea tai happy HC:ta.
Meinasin tehdä sinfonista hardcorea (miltäs tuo yhdistelmä sitten kuulostaa?-) ja on siinä jotain elementtejä, mutta tällainen siitä tuli (olisi vielä tietty hiomista).
How to Break a Surface to Pieces (kolmas osa tätä Choral-sarjaa, jossa "stringi"-taustasamplet soitin sähkökitaralla)
http://koti.mbnet.fi/psychic/music/sync ... horal3.mp3
Menee ehkä mainostamiseksi, mutta kun sattumalta sain juuri valmiiksi kuin topicia varten räätälöidyn uuden biisin . En tiedä onko hardcorea/trancecorea ja kenen mielestä, mutta melodista, nopeaa ja kova bassorumpu. Ei mielestäni oikein hard trancea tai happy HC:ta.
Meinasin tehdä sinfonista hardcorea (miltäs tuo yhdistelmä sitten kuulostaa?-) ja on siinä jotain elementtejä, mutta tällainen siitä tuli (olisi vielä tietty hiomista).
How to Break a Surface to Pieces (kolmas osa tätä Choral-sarjaa, jossa "stringi"-taustasamplet soitin sähkökitaralla)
http://koti.mbnet.fi/psychic/music/sync ... horal3.mp3
www.springbringer.com/music.html - hard trance, ambient ym. musiikkia
Hmm.. en ole kuullut mitään sinfonia hc:ta mikä olisi ainakaan itse sävelletty. Le Bruit Qui Courtin Blood Bowl EP:n B-puolella on orkesterisamplea ja tuo minusta aggressiivisen marssimis tunnelman . Sit tietty tää mun ja AS:n Brainbashin: http://www.kovaydin.net/Abandoned%20Sou ... bashin.mp3Psychic kirjoitti:Meinasin tehdä sinfonista hardcorea (miltäs tuo yhdistelmä sitten kuulostaa?-) ja on siinä jotain elementtejä, mutta tällainen siitä tuli (olisi vielä tietty hiomista).
(josta tulossa jossain vaiheessa parempi versio!)
Muitakin on toki, mutta nämä tuli nyt nimeltä mieleen.
Tuo sun biisi olikin toisesta päästä, mutta kyllä se musta vielä hc:lta kuullosti. Ehkä etäisesti freeformilta, mutta soittimet olivat jotain muuta. Tosi rauhallinen ja pirteä.. vaikeasti sulateltava
Itsehän en pidä melodioita juuri minään...
Paitsi, että onhan noita poikkeuksia. Omalta tyyliltäni teen "raa'an" kuuloista mäiske-HC:ta, johon on oikeesti duunattu oikeelle tavalla, (mietytty/ajateltu.. sitä en tiedä itsekään!) oikeeseen tunnelmaan sopiva ^^-melodia. Aina ei voi voittaa.. joskus melodia kääntyy itseään vastaan ja alkaa kehittää biisiä vaan melodisemmaksi, jolloin huomaakin, että loppujen lopuksi ainoa musiikki genre jota rakastaa on tekno, koska siinä "melodioina" toimii perkussiot ja ylipäätään rumpuäänet ja "efektit".
On musaa, jossa skulaa melodia, mutta kik*u on sitä pahinta saastaa ikinä.. VAIKKAKIN olen sitä joskus erehtynyt kuuntelemaan. Eikä edellinen lause ollut sitä, että "häpeäisin" kuunnelleeni kik*ua! Mä vaan vihaan sitä nykyään niin vitu*ti!
^^
Paitsi, että onhan noita poikkeuksia. Omalta tyyliltäni teen "raa'an" kuuloista mäiske-HC:ta, johon on oikeesti duunattu oikeelle tavalla, (mietytty/ajateltu.. sitä en tiedä itsekään!) oikeeseen tunnelmaan sopiva ^^-melodia. Aina ei voi voittaa.. joskus melodia kääntyy itseään vastaan ja alkaa kehittää biisiä vaan melodisemmaksi, jolloin huomaakin, että loppujen lopuksi ainoa musiikki genre jota rakastaa on tekno, koska siinä "melodioina" toimii perkussiot ja ylipäätään rumpuäänet ja "efektit".
On musaa, jossa skulaa melodia, mutta kik*u on sitä pahinta saastaa ikinä.. VAIKKAKIN olen sitä joskus erehtynyt kuuntelemaan. Eikä edellinen lause ollut sitä, että "häpeäisin" kuunnelleeni kik*ua! Mä vaan vihaan sitä nykyään niin vitu*ti!
^^
O: Yamaha DX-200
Mikä on oikeasti musikaalista ja sääntöjä noudattavaa? Eikö se ole kuulijan korvasta kiinni mikä tyydyttää? Harva noiseakin kuuntelee, mutta kun se iskee niin se iskee täysillä. Mielestäni jokainen oppii omat säännöt.Zutsuu kirjoitti:xybo kirjoitti:Oikeesti musikaaliset ja sääntöjä noudettavat melodiat ja rakenteethan on tunnetusti soundillisesti taspainoisempia korvalle.
-------------
Lähinnä tarkoitin säännöillä sointuja ja niitä muokailevia komppaus juttuja bassoja. ns. "oikeeta musiikkia". Ei tätä konemusiikista tuttua: "En tiiä vittuakaan musiikin-teorista, mutta painan nappeja koneesta"
"Omat säännöt" olis sitten enemmän sitä omaa mieltymystä. Tietyt taajuudet toimivat vain keskenään paremmin (esim soinnut)
Tyylikäs esimerkki kuinka melodian ja "hc":n voi yhdistää päin helvettiä. Kerrassa karmivaa generalmidi-rapaa + säröä. Ei vain toimi ainakaan itselleni. Tulee tosin mieleen vahat ultraviolencet .Psychic kirjoitti:How to Break a Surface to Pieces (kolmas osa tätä Choral-sarjaa, jossa "stringi"-taustasamplet soitin sähkökitaralla)
http://koti.mbnet.fi/psychic/music/sync ... horal3.mp3
Tässä ei toiminut kumpikaan elementti edes yksinään :/
Olinkin unohtanut, että esim. Thunderdome kutosella on Viva Vivaldi: The Summer, jossa sampleina klassista, kuten nimestäkin käy ilmi. Toimii mielestäni todella hyvin.Zutsuu kirjoitti:Hmm.. en ole kuullut mitään sinfonia hc:ta mikä olisi ainakaan itse sävelletty.
Enpä muun tapaista kommenttia sieltä suunnasta odottanutkaan ensimmäisen postauksesi perusteella .Xybo kirjoitti:Tyylikäs esimerkki kuinka melodian ja "hc":n voi yhdistää päin helvettiä
Viimeksi muokannut Psychic, 19.07.2006, 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
www.springbringer.com/music.html - hard trance, ambient ym. musiikkia
Melodioiden ja paukkeen yhdistäminen on aina dilemma ja vaatii runsaasti tyylitajua. Vaikka se on haastavaa ja vaikeata, se kuitenkin onnistuu, tosin en ymmärrä miksi HC-biiseissä se on tehty aina niin päin mäntyä.
Kuulin tässä viime viikonloppuna bileissä luovempaa ja erilaisempaa hard trancea. Iski hitosti kovemmin kuin mikään gendrekliseinen hard style tai nu-style gabber.
Toisaalta, jos vertaa tilannetta metalliin (hyvä esimerkki gendrestä jossa yhdistyy rankkuus ja instrumentit joilla on hyvä mahdollisuus luoda melodioita), en pidä mistään ruotsimelodeath metallista niin kuin In Flamesista tms. Nykyisin jopa At the Gates on alkanut tökkiä kun äänimaailma on niin tylsä. Enemmän iskee kierompi ja epämelodisempi kama.
Tulipas päätön viesti, yritän selventää ajatuksiani myöhemmin.
Kuulin tässä viime viikonloppuna bileissä luovempaa ja erilaisempaa hard trancea. Iski hitosti kovemmin kuin mikään gendrekliseinen hard style tai nu-style gabber.
Toisaalta, jos vertaa tilannetta metalliin (hyvä esimerkki gendrestä jossa yhdistyy rankkuus ja instrumentit joilla on hyvä mahdollisuus luoda melodioita), en pidä mistään ruotsimelodeath metallista niin kuin In Flamesista tms. Nykyisin jopa At the Gates on alkanut tökkiä kun äänimaailma on niin tylsä. Enemmän iskee kierompi ja epämelodisempi kama.
Tulipas päätön viesti, yritän selventää ajatuksiani myöhemmin.
(jatkuu)
Epäilen paukkeen ja melodioiden yhdistämisessä epäonnistumisen syyksi sitä etteivät konemuusikot ole "oikeita muusikoita" eli eivät omaa kokemusta oikeiden instrumenttien soitosta. Esim. jos pistät kitaristin tekemään rumpuraidat, mitä voi odottaa? Entä jos pistät nörtin tekemään rytmin, soundit ja melodiat sekä miksaamaan ja masteroimaan paketin? Nörtin kiinnostuksesta tekniikaan soundit todennäköisesti menevät kohdalleen mutta kaikki muu kusee. Esim. tuota voisin sanoa monista biiseistä mitä kovaydin.netiin on postattu. Älkää missään nimessä loukkaantuko mielipiteestäni mutta miettikää voiko parissa vuodessa tai jopa vähemmässä ajassa kehittyä oikeasti hyväksi muusikoksi? Miettikää kuinka moni ihminen kitaran ostettuaan julkaisee parin vuoden päästä levyjä? Todellisuudessa tuo kaari on vähintään kymmenen vuotta.
Biisien julkaiseminen netissä on noin muuten todella hyvä juttu. Koska sitä kautta voi saada rakentavaa palautetta mihin suuntaan hommaa voisi kehittää jatkossa.
Epäilen paukkeen ja melodioiden yhdistämisessä epäonnistumisen syyksi sitä etteivät konemuusikot ole "oikeita muusikoita" eli eivät omaa kokemusta oikeiden instrumenttien soitosta. Esim. jos pistät kitaristin tekemään rumpuraidat, mitä voi odottaa? Entä jos pistät nörtin tekemään rytmin, soundit ja melodiat sekä miksaamaan ja masteroimaan paketin? Nörtin kiinnostuksesta tekniikaan soundit todennäköisesti menevät kohdalleen mutta kaikki muu kusee. Esim. tuota voisin sanoa monista biiseistä mitä kovaydin.netiin on postattu. Älkää missään nimessä loukkaantuko mielipiteestäni mutta miettikää voiko parissa vuodessa tai jopa vähemmässä ajassa kehittyä oikeasti hyväksi muusikoksi? Miettikää kuinka moni ihminen kitaran ostettuaan julkaisee parin vuoden päästä levyjä? Todellisuudessa tuo kaari on vähintään kymmenen vuotta.
Biisien julkaiseminen netissä on noin muuten todella hyvä juttu. Koska sitä kautta voi saada rakentavaa palautetta mihin suuntaan hommaa voisi kehittää jatkossa.
Joo. Musikaalisuus niin yleisössä kuin muusikoissa hevipuolella on selkeästi parempaa. Oudolta tuntuu myös se että konemusiikki puolella keskimäärin ihmisillä tuntuu olevan todella heikko rytmitajua ja esim bpm:n tai tahtilajin muuttuminen biiseissä tappaa menon tanssilattialla. Useimma "klubi" joraajat esim eivät pysty edes tanssimaan junkkaa eikä löydä siitä sitä perus 4x4 tahtia ("mitä soundia pitäs joraa...") .. hassua.
Onkin vanha sanonta, että jos haluaa alkaa tehdä konemusiikkia, pitää unohtaa kaikki mitä musiikinteoria mitä on oppinut. Hyvä pianisti harvoin tekee hyvää konemusiikkia.
Ja kyllä on konemusiikkipuolellakin paljon porukkaa jotka ovat tehneet alle vuoden musaa ja heillä on jo useita levydiilejä. Nykyään softa/warena kaikki amattityökalut ja jopa kaikki alankirjallisuus on heti saatavilla ja jos jaksaa nähdä vaivaa, eikä vain hakata päätä seinään voi oppia teknisenpuolen nopeasti ja keskittyä biisien tekemiseen.
Ja toki on ihmisiä jotka on tehny 20v+ musaa mutta ei silti ole pienintäkään mahdollisuuttaa, että heidän matskuaan koskaan julkastaisiin. Varsinkin konemusiikkipuolella internet/suhteet on kaiken a ja o. Jopa enemmän ku ne hyvät biisit, jos haluaa julkaisuja. HC puolellakin on jo satoja nettilabeleilta, joilta tulee laadukasta kamaa ilmaiseksi nettiin kokoajan ja niistä julkaisuista on bongattu oikeitakin julkaisuja myöhemmin (varsinkin jos artistit ovat harrastaneet raskasta spämmäämistä samalla).
-- xybo
Onkin vanha sanonta, että jos haluaa alkaa tehdä konemusiikkia, pitää unohtaa kaikki mitä musiikinteoria mitä on oppinut. Hyvä pianisti harvoin tekee hyvää konemusiikkia.
Ja kyllä on konemusiikkipuolellakin paljon porukkaa jotka ovat tehneet alle vuoden musaa ja heillä on jo useita levydiilejä. Nykyään softa/warena kaikki amattityökalut ja jopa kaikki alankirjallisuus on heti saatavilla ja jos jaksaa nähdä vaivaa, eikä vain hakata päätä seinään voi oppia teknisenpuolen nopeasti ja keskittyä biisien tekemiseen.
Ja toki on ihmisiä jotka on tehny 20v+ musaa mutta ei silti ole pienintäkään mahdollisuuttaa, että heidän matskuaan koskaan julkastaisiin. Varsinkin konemusiikkipuolella internet/suhteet on kaiken a ja o. Jopa enemmän ku ne hyvät biisit, jos haluaa julkaisuja. HC puolellakin on jo satoja nettilabeleilta, joilta tulee laadukasta kamaa ilmaiseksi nettiin kokoajan ja niistä julkaisuista on bongattu oikeitakin julkaisuja myöhemmin (varsinkin jos artistit ovat harrastaneet raskasta spämmäämistä samalla).
-- xybo
Olisi kiva saada palautetta näistä monista paskoista kovaydin.net biiseistä joista puhutaan mutta ei sanota mitkä/missä kusee. Jos suinkin on aikaa . Rimaa kuitenkin yritetään nostaa koko ajan ettei mitä tahansa pistetä saitille. En usko että kukaan pitää itseään oikeasti hyvänä muusikkona ellei kusi ole noussut päähänPulseDemon kirjoitti:tuota voisin sanoa monista biiseistä mitä kovaydin.netiin on postattu. Älkää missään nimessä loukkaantuko mielipiteestäni mutta miettikää voiko parissa vuodessa tai jopa vähemmässä ajassa kehittyä oikeasti hyväksi muusikoksi?
Ophidian on omasta mielestäni hyvä muusikko, mitä nyt tulee mieleen. Mies on valmistunut muusikoksi koulusta ja kyllähän sen huomaa.
Zutsuu:
Olisi kiva saada palautetta näistä monista paskoista kovaydin.net biiseistä joista puhutaan mutta ei sanota mitkä/missä kusee. Jos suinkin on aikaa . Rimaa kuitenkin yritetään nostaa koko ajan ettei mitä tahansa pistetä saitille.
------
Voin kuulostaa tylyltä mutta, tyylillisesti lähes kaikki kovaydin.net:in biisit edustaa sitä "paskempaa" (imho) soundi/tyyliä jota vihaan "hc:ssa". On hankala mennä kommentoimaan itse biisejä / tekniikka, kun ei millään kestä tollaisia biisejä.
Jos nyt siis jotain kommenttia mitä noista pitää sanoa, kaikki soundit vaihtoon, samoin genret. Speedcoree-trrr-trr-trr biisejä ei kannata edes yrittää jos ei jaksa nähdä suurta vaivaa luodakseen raitoihin vaihtelua, leffa-spiikit, yleensäkkäin lähes kaikki vokaalit pois, älkää yrittäkö laittaa melodioita, koska ne ei todellakaan sovi mukaan ja niiden mixaaminen kokonais soundiin on muutenkin hankalampaa.
PS. En osaa itsekkään näitä asioita. Opetellaan opetellaan
-- xybo
Olisi kiva saada palautetta näistä monista paskoista kovaydin.net biiseistä joista puhutaan mutta ei sanota mitkä/missä kusee. Jos suinkin on aikaa . Rimaa kuitenkin yritetään nostaa koko ajan ettei mitä tahansa pistetä saitille.
------
Voin kuulostaa tylyltä mutta, tyylillisesti lähes kaikki kovaydin.net:in biisit edustaa sitä "paskempaa" (imho) soundi/tyyliä jota vihaan "hc:ssa". On hankala mennä kommentoimaan itse biisejä / tekniikka, kun ei millään kestä tollaisia biisejä.
Jos nyt siis jotain kommenttia mitä noista pitää sanoa, kaikki soundit vaihtoon, samoin genret. Speedcoree-trrr-trr-trr biisejä ei kannata edes yrittää jos ei jaksa nähdä suurta vaivaa luodakseen raitoihin vaihtelua, leffa-spiikit, yleensäkkäin lähes kaikki vokaalit pois, älkää yrittäkö laittaa melodioita, koska ne ei todellakaan sovi mukaan ja niiden mixaaminen kokonais soundiin on muutenkin hankalampaa.
PS. En osaa itsekkään näitä asioita. Opetellaan opetellaan
-- xybo
Asia selvä . PulseDemonin mielipiteet olisi kiva tietää, koska tietääkseni pystyy kuuntelemaan näitä tyylejäxybo kirjoitti:Voin kuulostaa tylyltä mutta, tyylillisesti lähes kaikki kovaydin.net:in biisit edustaa sitä "paskempaa" (imho) soundi/tyyliä jota vihaan "hc:ssa". On hankala mennä kommentoimaan itse biisejä / tekniikka, kun ei millään kestä tollaisia biisejä.
Kun tuossa genressä ollaan niin jäljelle ei taida jäädä mitään . Basarilla fiilisteleminenkin voi käydä pidemmän päälle tylsäksi (vaikka pidänkin korvaseksi biiseistä ). AS:n Parasite Activity ja Hell Factoryn Kaira varmaan lähimpänä tuota kuvailemaasi tyyliä.xybo kirjoitti:Jos nyt siis jotain kommenttia mitä noista pitää sanoa, kaikki soundit vaihtoon, samoin genret. Speedcoree-trrr-trr-trr biisejä ei kannata edes yrittää jos ei jaksa nähdä suurta vaivaa luodakseen raitoihin vaihtelua, leffa-spiikit, yleensäkkäin lähes kaikki vokaalit pois, älkää yrittäkö laittaa melodioita, koska ne ei todellakaan sovi mukaan ja niiden mixaaminen kokonais soundiin on muutenkin hankalampaa.
Niin kauan kun tulee positiivista ja perusteltua palautetta biiseistä ja tyypit tykkää vääntää niin tuskin tyylitkään muuttuvat hirveästi. Kyllä vaihtelu virkistää, mutta jos se on tekemällä tehtyä että saisi vaihtelua niin tuskin se on parempaa. Jos joku tekee hyvää tuollaista hc:ta niin se on ehdottomasti tervetullutta. Tästä "kovaydin biisit" käsitteestä olis kiva päästä eroon, koska kaikki artistit on kuitenkin yksilöitä ja tekee yksilöllisiä biisejä (samaa genreä tai ei). Jos ne kuullostaa samalta kopioidulta kaavalta niin niissä on ainakin omat mausteet. Musiikki osiossa ei ole turhaan "Kommentoi biisiä!" biisin vieressä, eli mieluiten sinne palaute kun että kaikki biisit yhteen laatikkoon. Xybon mielipide tosin tuli jo selväksi